Hoofdsponsor

1/24 Golf 1 tuning [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk heb ik het gevonden hoe ik de foto's moet erop krijgen het zal nog wel efkes wat wennen zijn maar hier zijn de volgende beelekes
Dit is de cockpit van de golf oorspronkelijk was het een raceauto van"KAMEI" en waar die brandstoftank zit zaten de batterijen maar die hebben nooit gediend dus weg ermee
attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg
en toen kwam ik op het idee van twee kuipzetels te plaatsen maar wat met die mottige achterkant ? attachment.jpg
maar als ik er nu eens vier inzet dat is toch eens iets anders eerst wat passen en meten
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Maar nog was het mijn goesting niet het zouden dezelfde stoelen moeten worden , nog wat in mijn rommel gezocht en? gevonden
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Alles goed geschuurd en geprimerd , dat ziet er al veel beter uit
attachment.jpg
attachment.jpg
En wat zag mijn oog een instrumentenbord van een Porsche eens passen wat dat zegt niet slecht en daar nog een midden consoleke voor tussen de achterzetels
attachment.jpg
 
ziet er niet slecht uit.
Maar ik zal je toch nog 2 kleine opmerkingen meegeven ;).
Op de rechterkant van de linkse stoel achteraan zie ik nog een plek van het gietproces, misschien een klein beetje plamuur in doen? :).
En om de 2 voorste stoelen er wat realistischer uit te laten zien zou je de achterkant dicht kunnen maken met een stukje styreen ;).
Ik zeg dit puur om je te helpen hoe je jouw model er mooier kan laten uitzien, zie dit niet als commentaar om je af te breken maar om je vooruit te helpen ;).
Maar doe zo verder, leg die baja even aan de kant en probeer je gedachten even af te leiden van alles en even rustig en ontspannen modelbouwen ;).
mvg Bruno
 
zeg Bruno ik moest efkes weg ik kan de stoelen verwisselen die van achter naar voor dat scheelt wel wat

die komen allemaal uit Porsches overschotten die ik van mijn maat gekregen heb ook een hele hoop fuch velgjes en nog andere
 
Laatst bewerkt door een moderator:
fuch velgen:You_Rock_Emoticon:.
en aangezien je zei dat de stoelen nog niet vaststonden,
hier heb ik een uitdaging gevonden voor jou om te scratchen ;) de stoelrails:
http://www.autostyle.nl/media/catal..._vw_golf_vseat_ibiza_6l_03_sp_499070_11_1.jpg
Maar zelfs al wissel je ze om, de bovenkant van de stoelen zie je nog door de achterruit, dus ik zou toch nog een stukje styreen plaat erover kleven ;).
Maar het is jouw model, dus de keuze licht volledig aan jou 8).
Nog veel succes ermee.
mvg Bruno
 
Ok Bruno goed van die rails maar ik denk dat ze dan te hoog worden omdat die achterste al hoger staan en denkelijk komen ze tegen het dak en dan word het lelijk denk ik
Mvg Marc
 
het is jouw model, jij moet doen wat in jouw capaciteiten ligt en wat je mooi vindt.
ikzelf zou uren foto's bijeengezocht hebben van hoe de achterkant van het interieur eruitziet, ik denk zelfs dat daar een bank hoort zoals bij de meeste auto's?
of bestaat dat zo met 4 kuipstoelen?
Maar als ze tegen het dak dan zouden komen, zeker niet doen, dat zou meer opvallen of dat er geen rails onder zitten.
Uiteindelijk gaat het erom dat jij content bent als je het model voor je ziet staan.
mvg Bruno
 
Ja Bruno dat wet ik ik heb zelf een golf 1 gehad maar er bestaan getunede versies met 4 kuipstoelen en zelfs de Caddy 's heb ik gezien met een Porsche instrumentenbord kompleet zelf rijd er een poloke rond met een tt motor in en met die grote Audi grille van voor
Zodus zal ik niet uit de boot vallen op meetings (hahaha) denk wel dat hij niet origineel is
Toch in ieder geval vind ik het tof dat ge mij zo volgt en GOEDE raad geeft want ik heb de stoelen aangepast zoals jij gevraagd heb ( allee voorgesteld) en ge moogt altijd goede of slechte advies geven als het maar niet kwetsend is , maar dat doet gij niet weet ik
Trouwens op deze site heb ik dat nog nooit meegemaakt
mvg Marc
 
wel, dat is nu eens iets dat ik niet wist, dacht dat het onmogelijk was om zo'n stoelen achteraan te plaatsen, maar zal in het echt wel een serieuze verbouwing zijn :O.
en gevraagd? :O ik vraag niks hoor, ik geef gewoon een voorstel. Ikzelf doe dit ook bij mijn modellen en geloof me, het ziet er zoveel beter uit (vooral als je dit met echte leer bekleed :P ) :).
ga je de stoeltjes met leer bekleden of met verf een leer effect creëren of ga je met flocking werken of de bloemmethode hiervan?
mvg Bruno
 
Zeg Bruno dat leder is toch te dik of niet soms ik weet nog niet hoe ik ze ga schilderen of bekleden
 
zoals Bruno mij heeft voorgesteld inderdaad de holte achteraan was wel storend is nu veel beter kijk maar
attachment.jpg
attachment.jpg
Ook hetachterste gedeelte al een beetje geprimerd om al eens een gedacht van te krijgen
attachment.jpg
dan nu de stoelen presenteren
attachment.jpg
attachment.jpg
ik heb de stoeltjes vastgeplakt met een soort gum-gum dat is nog iets van in de tijd dat ik werkte dat is gelijk kauwgum , dan kan ik de body eens passen om te zien of de stoeltjes niet te hoog zijn kijk samen met mij
attachment.jpg
attachment.jpg
en wat denken de vrienden ???
 
Al knap resultaat. Zo gum heb ik hier ook, is leuk om iets voorlopig vast te zetten zodat je verder kan bouwen
 
Ziet er al goed uit Marc. Inderdaad in de tuning wereld kan bijna alles.
Alleen of het allemaal toegelaten is, om er mee op de openbare weg te rijden ?
Dit is dan weer een verbouwing die ik persoonlijk wel mooi vind.
Rustig je tijd nemen enne je kan wel met echt leer werken op schaal 1/24 hoor.
Je hebt hiervoor eigenlijk de "skim", een flinterdun laagje van het bovenleer, nodig en dan voorzichtig kleven met contactlijm.
Zo deed ik het vroeger toch. Dat leer haalde ik bij een schoenmaker uit de overschotjes voor de herstellingen...

Mark
 
Weer iets bijgeleerd, leder gebruiken in de modelbouw. Iets om te onthouden.

Verder ziet het model er goed uit en met zoiets kan je je fantasie de vrije loop laten gaan. Heb je al een idee welke paintjob je zal geven?
 
Ziet er al beter uit met die aangepaste stoelen maar je zal er dan ook waarschijnlijk aangepaste veiligheidsgordels moeten inaanbrengen achteraan en dat zal denk ik ook niet simpel zijn vermits je daar geen deurstijlen hebt.
Mooi werk tot nu toe.
 
Een vierpuntsgordel misschien? Daar heb je geen deurstijl voor nodig dacht ik.
Dat is ook typisch aan modelbouw, als je één probleem oplost komt er weer een ander tevoorschijn. Vandaar dat je eigenlijk constant bezig bent met die modelbouw (ik toch).
 
Je hebt mooie vierpuntsgordels van pe.
 
wel, dat is nu eens iets dat ik niet wist, dacht dat het onmogelijk was om zo'n stoelen achteraan te plaatsen, maar zal in het echt wel een serieuze verbouwing zijn :O.
en gevraagd? :O ik vraag niks hoor, ik geef gewoon een voorstel. Ikzelf doe dit ook bij mijn modellen en geloof me, het ziet er zoveel beter uit (vooral als je dit met echte leer bekleed :P ) :).
ga je de stoeltjes met leer bekleden of met verf een leer effect creëren of ga je met flocking werken of de bloemmethode hiervan?
mvg Bruno

hoezo? de meeste nieuwere auto's hebben eigenlijk vanvoor al kuipzetels. is gewoon en 2de paar voorzetels. als je achterbank er uit haalt zit je ook al bijna op bodemplaat al hangt dat af van auto tot auto
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan