Hoofdsponsor

1/35 GMC CCKW 353 open cab, Tamiya [DONE]

Nice zo zie ik het graag ik kijk uit naar het vervolg
Marc
 
Wachten met het bevestigen van de bougiekabels totdat je de ontstekingsvolgorde weet... dat is pas toewijding :)

Mooi werk.
 
volg aandachtig Erwin grt Pascal
 
goed idee om je motor in dat kleur te schilderen eerst. Dat zilverkleur maakt meteen dat je motor er metaal achtig uit ziet. Wat is het kleur nummer van dat dark blue grey dat je er eerst op deed?
 
Jaja, das uwen dada he Erwin,ferme verwering waar ruimschoots over nagedacht is!!

Grtz yves,
 
Was effe schrikken vandaag, dacht dat ik de oliefilter kwijt was maar gelukkig terug gevonden. Ondertussen wit geschilderd maar nog niet geplaatst.

Bedankt voor de reacties, doet deugd, en ja Yves ik heb er echt veel plezier in.

@ Burglar: de gebruikte verfjes zijn de volgende:
- Vallejo Model Color 70904 Dark Blue Grey
- " " " 70964 Field Blue
- " Panzer Aces 302 Dark Rust
- " " " 301 Light Rust
Zal er in het vervolg op letten de nummers bij te geven.

ik heb in feite geen zilver gebruikt op de motor, moet zo overkomen door de flits en een combinatie van de beide blauw kleuren denk ik.
 
Eerste klas Erwin ! En dan noemt hij zichzelf geen top-bouwer.... 8)8)

Voor mij hoort ge bij de top, met iets minder wind in Uw broek als velen die wel in de boekskes komen !

Groeten Rik
 
Dat ben ik met je eens Rik, Erwin mocht wellicht iets meer zelfvertrouwen hebben. Met wat hij nu op 1/35 presteert, worden we er weer eens aan herinnerd hoe knap het is wat hij op 1/72 voor elkaar krijgt.
 
Ik ben het helemaal eens met de twee bovenstaande berichten. :))
 
Wow mannen, zulke lof, jullie doen mij nog blozen.
Wat dat zelfvertrouwen betreft denk ik wel dat het er is hoor maar het werk dat ik maak valt meestal niet op op de wedstrijdtafels om reden dat het te onbekend is, niet Duits, geen tank, noem maar op. Swaken en Rik zullen zeker weten wat ik bedoel.
Daarom haal ik er meer plezier uit als men mijn modellen fotografeerd op de clubstand dan dat men ze voorbij loopt op de wedstrijdtafel.

Mijn hoofddoel in de modelbouw, als ik het zo noemen mag, is mensen aansporen tot verbetering van hun kennis en kunsten en ik denk dat ik daar tot nu redelijk in geslaagd ben want verschillende van mijn "volgelingen" steken momenteel al met kop en schouders boven mij uit en dit tot mijn groot plezier.
Ik heb nog nooit goud gewonnen in een wedstrijd maar die "volgelingen" wel en daar ben ik fier op.

1/72 was mijn eerste passie, 1/35 is er pas sedert 2007 toen ik die collectie erfde. De technieken zijn intussen zo erg gevorderd dat we tegenwoordig door de bomen het bos niet meer zien en het is misschien weer eens tijd om eens wat terug te keren tot de basics en terug te leren om die te gebruiken in combinatie met wat nieuwe technieken.
Vergeet ook niet dat ik dateer uit de Airfix, Frog tijd en superkits zoals Dragon en Miniart niet bestonden.
Ook de beschikking van de enorme toevloed aan documentatie maakt mijn huidige bouwwerken meer mogelijk dan vroeger ooit kon.

Last but not least is dit geweldige forum eveneens een heel grote opsteker en inspiratie om (nog) beter te presteren en dat meen ik uit de grond van mijn hart. Dus dank aan jullie allen hiervoor.

Erwin
 
Ere wie ere toekomt. Je maakt nu eenmaal zeer knappe modellen. en je hebt overschot van gelijk dat ze je modellen voorbij lopen op de wedstrijd tafels, in mijn ogen volledig onterecht maar dat is nu helaas de realiteit. de eerlijkheid gebiedt t me te zeggen dat ik het zelf al heb voorgehad dat ik je model zo voorbij liep terwijl ik wist dat het er zou staan. Dus op het einde van de tafel eventjes op de stappen terugkeren om het te zoeken om dan verbaasd te zijn van het resultaat.

Ikzelf durf me ondertussen ook onder je "volgelingen" te rekenen. al zei het nog maar met baby stapjes in de goede richting maar ik steek er telkens een hoop van op als ik je topics volg. Natuurlijk van andere topbouwers is dit hetzelfde maar daar heb ik wat minder de kans om die face-to-face te spreken zoals bij jou. Wie weet haal ik binnen een aantal jaren hetzelfde niveau wel als jou, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten en dat geeft ook niet, dat is deel van de hobby natuurlijk.

Dit model heb ik al live mogen bewonderen en vond m echt al wel geweldig, zelfs mooier dan op de foto's uitschijnt. Ook kreeg ik er gratis weer wat tips bij om beter te fotograferen in de toekomst, een puntje waar ik ook wat mee sukkelde. Daarbovenop kregen we weer de nodige documentatie en informatie mee voor een toekomstige bouw waarvoor nogmaals mijn welgemeende dank (en de rest van die figuurtjes die niet zouden gebruikt worden bezorg ik je nog terug hoor).

Keep up the good work man! enne.... dat goud zal ongetwijfeld nog wel eens komen, daar twijfel ik geen seconde aan.
 
Hey,

Inderdaad, Erwin maakt zeer mooie modellen en dat mag zeker geweten. Het is zeer spijtig, meestal vallen ze niet op omdat het indd geen tanks en ander zwaar geschut is. In een oorlog is er meer of enkel tanks en geschut..... en laat dat nu hetgene zijn waarop onzen Erwin inspeelt. Chapeau daarvoor uiteraard. :)
Ik vermoed dat ik mij mag rekenen tot zijn 'volgelingen'.... :)
In de club gekomen zag hij mijn eerste 'prutsen' en gaf mij onmiddellijk goeie commentaren en tips om het beter te doen, uiteraard waarvoor onze dank, het mag wel eens gezegd worden. Eigenlijk is het zover gekomen dat ik hem mijn 'modelbouwvader' noem.... en meestal zie je ons wel samen op beurzen ook....
Laat uwen kop niet hangen Erwin, wij weten welke modellen je maakt, en indd, foto's genomen aan de stand zijn soms meer waard dan goud winnen op wedstrijden...;)
 
Toen ik eerder deze week op zoek ging naar de verloren gewaande oliefilter van de GMC besloot ik eens te kijken of deze in de Verlinden set een bruikbaar alternatief kon zijn. Het bleek dat de Verlinden oliefilter veel dunner was dan deze van Tamiya maar eventueel zou die kunnen gebruikt worden.

Terzelfdertijd ook eens de resin Verlinden motor goed bekeken en schrok mij bijna een hoedje omtrent het feit hoe smal die Verlinden motor is.

attachment.jpg

Zoals je kan zien is die bijna 2mm smaller dan de Tamiya motor die hij hoort te vervangen want de Verlinden set is gebaseerd op de Tamiya kit.
Dit kan volgens mij toch niet juist zijn.

Wat mij echter ook opviel (en daar schrok ik misschien nog erger van) was dat ik een hele resem bouten juist naast het kleppendeksel vergeten was. Docu er bij genomen en ja hoor, geen excuus mogelijk, ik was ze vergeten.
Daarom vlug de Aber boutenset er bij gehaald en acht boutjes bijgeplaatst.

Foto van het resultaat volgt nog.
 
Jullie hadden nog een foto tegoed van de nieuwe boutjes.

attachment.jpg

Ook gezien dat er nog een bijkomende buis moet komen naast het deksel. Denk dat het een soort water overloop moet zijn.
Toch raar dat ik telkens nieuwe dingen ontdek aan die motor, geeft de indruk dat ie nooit zal afraken maar dat is niet waar hoor, we doen gewoon verder.

Deze avond de oliefilter voorzien van een nieuwe witte laag en hoop die morgen te kunnen plaatsen.
Eens die geplaatst is, kunnen we aan de bedrading beginnen van de delco/stroomverdeler.
 
Zo te zien zit Tamiya er dichter bij dan Verlinden (hetgeen geen zeldzaamheid is trouwens):

cckw_GMC_270.jpg

Copyright Mark Mason Anderon, Indiana; reference and educational purposes only, picture will be deleted upon first request.
 
Erwin bedoel je die buis bovenop het kleppendeksel want dat is carterverluchting daar komen de gassen in en die worden via de inlaatcollector terug mee verbrand , ik zie anders geen buis hoor ook niet op de originele foto
Marc
Verder knap werk ik kijk graag naar zulke bouwwerkjes
 
Word al een mooi motorblokje Erwin en je zul weleens mensen tegenkomen die raar staan te kijken van de blauwe kleur :)
 
Momenteel wat aan het vechten met de spanbanden rond de oliefilter maar dat zal morgen waarschijnlijk opgelost zijn.

Dan maar beetje verder gewerkt aan de cabine en deze afgewerkt.

attachment.jpg

Gebruikte stukken: 9x kit, 9x PE, 1x scratch.

Morgen hopelijk de zijkanten en de achterkant er op aanbouwen.
 
Volgens mij is Verlinden wel juist. Het heeft een verhouding van 1 op 6 terwijl dat bij Tamiya maar 1 op 5 is. Ook heeft het alle aanhangsels op de juiste plek.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan