Hoofdsponsor

1/35 GMC CCKW 353 open cab, Tamiya [DONE]

Hey,

Ziet er goed uit man, vind deze positie van de voetsteunen ook beter aansluiten, knap werk...;)
 
Erwin dit is ne een onnozel klein aanhangwagentje maar ge ziet hoeveel werk erin zit onvoorstelbaar he ?
nu dat onnozel moet je niet als beledigend beschouwen hoor ik wil alleen bedoelen dat het twee keer niks is en toch zijn werk vraagt
Erwin het ziet er als gewoonlijk weeral fantastisch
marc
 
Zo een onnozel klein aanhangwagentje is dat niet hoor Coachke, die had een laadvermogen van 1 ton op het terrein wat dus wil zeggen dat ie gemakkelijk voor wegtransport tot 1,5 a 2 ton geladen werd.
Ter vergelijking, deze van de jeep was geschikt voor 250 kg.
In grootte is die half zo groot als de laadbak van de GMC.

Maar ik begrijp wat je wil zeggen hoor.
Vind het ergens wel spijtig dat kit makers (en bouwers) zo weinig aandacht schenken aan de aanhangwagens gebruikt door alle partijen. Overal zie je ze op foto en er waren er van alle types, open, gesloten, compressor, watertank, bakkerijovens, noem maar op maar je ziet ze maar weinig.
 
Neen Erwin in het echt was dat wel een serieuze aanhanger dat wel , maar ik bedoelde zoals je vermoede dat het een klein gewoon ding was en da gij er weer iets knap van maakt
marc
 
Knappe vorderingen Erwin.
Enkel de handrem lijkt mij iets te dun?
Daar wordt nogal wat kracht op gezet tijdens het aantrekken...
Persoonlijk zou ik iets dikkere draad gebruiken..
 
knappe werken gecombineerd met leuke scratch ;)
 
@ Beyond ik denk dat hetgeen ge nu ziet de stekker moet voorstellen om de verlichting te doen branden want Erwin sprak van onder de aanhanger en daar heb ik nog niks van gezien ik ben ook niet zeker hoor
 
Mooi werk weer, dit wordt echt een prachtige combinatie.
 
Bedankt voor de commentaren mannen.
Voor alle duidelijkheid: de handrem is het metalen stuk juist achter het rechter spatbord. De kleine kabel en de verdikking betreft de elektrische leiding en de verdikking moet de stekker voorstellen. Misschien iets te klein of te dun (is soldeerdraad van Plusmodel) maar het moet er maar voor doorgaan.

De aanhangwagen past in het tijdskader met de GMC vermits ze beiden een houten constructie hebben wat de laadbak betreft.
Hij werd echter niet gebouwd om direct achter de GMC te hangen om reden dat ik dan:
- de trekhaak van de GMC moet veranderen,
- het voorste, metalen, wiel van de aanhangwagen dan moet aanpassen en aanbrengen in opgetrokken toestand,
- eens bevestigd, het heel moeilijk zou zijn om deze combinatie te vervoeren als we naar events gaan. Het risico op beschadiging is dan te groot.
Ik verkies er dan eerder voor om de aanhangwagens (want er komen er nog in de toekomst) los te presenteren achter de trucks.
 
...
Voor alle duidelijkheid: de handrem is het metalen stuk juist achter het rechter spatbord. De kleine kabel en de verdikking betreft de elektrische leiding en de verdikking moet de stekker voorstellen. Misschien iets te klein of te dun (is soldeerdraad van Plusmodel) maar het moet er maar voor doorgaan.

Mijn excuses, ik had een verkeerd beeld van het onderdeel :8
Voor een kabel ziet het er dan wel goed uit ;)
 
Blijdschap en vreugde, niet alleen om het nieuwe jaar maar zeker om reden dat vandaag de Ben Hur aanhangwagen afgewerkt is.
Wat werd er nog aan verder gedaan? Veiligheidskettingen vooraan, het trekoog hersteld, wielen geplaatst, wash en als laatste bestoft met een mist Buff net zoals op de GMC.
Eerst foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het stalen voorwiel werd voorzien van wat metaalglans en wat roest.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

In combinatie van de GMC geeft dit volgend resultaat:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tenzij jullie nog iets zouden opmerken dat ik over het hoofd gezien heb, beschouw ik de bouw van de GMC en de aanhangwagen als beëindigd.
Voluit geschreven hebben we hier dus:

GMC 2 1/2 ton CCKW-353 B1 Series 4 met Willys TW-6 Cargo Wood trailer

ofte, in 't schoon Vlaams, nen "Jimmy" en een "Ben Hur" remorque.

Op naar de volgende !!
 
Hola, ga je deze combinatie dan geen welverdiende eindshoot gunnen ? Dit is zo knap geworden Erwin, ik zou het niet meer dan normaal vinden dat je even foto's neemt met een mooie rustige achtergrond.
Groeten Guy.
 
Prachtige combinatie, en beide mooi afgewerkt Applaus

Wacht ik nog even met de eindfoto's plaatsen?
;) ;)
 
Dank U, dank U,

Ok, ik zal nog een definitieve eind fotosessie maken.
Ze spreken toch van sneeuw dit weekend, misschien dat buitenfoto's gaan lukken.
Ik breng hem binnenkort mee naar de beurs te Eeklo op 05/02/17 waar hij op de stand IPMS Gent zal te zien zijn.
Ook zal hij aanwezig zijn in Hoboken, al dan niet in wedstrijd want daar twijfel ik nog aan. Volgens mij kan je nooit iets winnen met een GMC.
 
Volgens mij kan je nooit iets winnen met een GMC.

Jammer, vind het een prachtig stuk met veel liefde voor detail gebouwd. (Mischien de reden waarom veel goede bouwers en schilders afhaken voor wedstrijden)

Grtx Jan
 
Erwin prachtig en inderdaad een ruige achtergrond zou het nu helemaal afmaken ...... MAAR ik heb het gevoel dat dit niet uw ding is gewoon showen is voor mij ook al genoeg , ik heb nog prachtstukken van u gezien zonder achtergrond
Marc
 
Ik vind hem schitterend geworden
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan