Hoofdsponsor

1/35 "Getting up again" schaal 1/35 [wip]

Enkele jerrycans klaar om het stort op te vrolijken. De eerste twee zijn geblutst met de eerder in dit topic beschreven kaarsenmethode.

attachment.jpg

Als jullie het vervelend vinden dat ik elk onderdeel apart post dan hoor ik het wel hé.
 
Beyond ik doe da ook en ik denk dat ik al zeker een kilo of 10 koper heb liggen maar de fijne gaan er ook van tussen hoor
Alain ge hebt het precies terug goed te pakken he , volhouden vriend ge zijt goed bezig
Marc
 
Dankjewel Coachke, het bouwvirus is inderdaad terug met meer geduld voor details.

Hier kan je de opzet tot nu toe zien. De spullen aan de linkerkant zijn groener dan die aan de rechterkant en dit komt omdat de linkerkant meer begroeiing zal hebben in de vorm van klimop waardoor alles vochtiger blijft en er dus meer mos en algen groeien. De andere kant is meer open vandaar het roestiger uitzicht. De beplanting doe ik na het afwerken van het stort omdat het voor een stuk overgroeid zal worden.

attachment.jpg
 
Begint al een '"levendige stort" te worden
 
Er komt inderdaad al leven in.

Het loont dus om in bed de foto's te bekijken: ik zie net dat de handvaten van de jerrycans niet kloppen. Gelukkig was de lijm nog niet droog en kon ik ze weer van het diorama halen.
 
De afwerking is wel mooi maar deze elementen doen me toch nog niet zo aan een zombie-apocalyps denken. Daarvoor kan je misschien wat voorwerpen zoeken die wij hier heden ten dage wat meer gebruiken; ik hou me bijvoorbeeld niet bezig met een jerrycan of een roestige emmer, maar met een winkelkarretje of een kinderglijbaan (als m'n petekindje komt dan). Zulke dingen op zo'n diorama zien met verwering erover zal me meer doen dan onderdelen van oude tanks, het komt er dus op aan een mix daarvan te maken, denk ik.
 
Alain ik vind het allemaal goed maar 1 ding zou je toch in je achterhoofd moeten houden nu is bijna alles roest maar zoals Steven al vermeld zou ik er toch wat zaken bijleggen die minder rost hebben of nog een afgewassen of verschenen kleur hebben niet alles roest hey makker dit is maar een tipje he
grt
Marc
 
Jullie hebben een goed punt en ik heb er over nagedacht tijdens de nachtelijke uurtjes. Het idee die in me opkwam is om de voorkant als roestig stort te houden met een paar "mooiere" kleinigheden. Op de achterkant zullen dan wat grotere dagelijkse gebruiksvoorwerpen komen te staan. Nu enkel nog dergelijke voorwerpen vinden in de stash.
 
De emmers zou ik nog wat bewerken met grijs, een verzinkte emeer, zoals je hier weergeeft (denk ik) roest anders:

vooral rond de plaatsen van deuken en beschadigingen , waar het zink geraakt werd, waar het zink heel bleeft blijft ie beschermd tot het zink opgelost raakt door de regen (iets met contactpotentialen, maar dat leidt te ver):

ter referentie:

http://www.rustybucket.us/page01.htm
 
Het probleem is dat zulke dingen niet in de stash voorkomen, je zal die ofwel moeten scratchen, ofwel bestellen. De laatste tijd zie je wel wat moderne resin gebruiksvoorwerpen opduiken, zoals plastic stoelen, afvalcontainers, drankautomaten of brommertjes. Ik denk wel dat jij de eerste optie gaat gebruiken, je bent er wel goed in om te scratchen.
 
Inderdaad, scratchen gaat redelijk vlot. Momenteel ben ik daarmee bezig maar door internetperikelen kan ik geen foto's uploaden. Even geduld dus.
 
In navolging van wat StevenVD zei heb ik een karretje gemaakt, iets wat door kinderen kan getrokken worden als speelgoed. De onderdelen heb ik uit deze doos gehaald, de assen zijn getrokken sprues.

attachment.jpg

Zo ziet het karretje er uit na het kleefwerk, later zal er nog een touw aan bevestigd worden. De wielen staan niet helemaal recht maar aangezien het achtergelaten speelgoed is en dat kinderen niet zo voorzichtig zijn kan het wel.

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de voorkant heb ik een decal met ogen gehangen, leek me wel leuk. Dan wat verweren en schilderen.

attachment.jpg

Op één van de zijkanten hangt er ook een decal: "SHAKER", de naam van het karretje. Eveneens verweerd met verf.

attachment.jpg

Voor de achterkant en de andere zijkant heb ik ook al goede decals gevonden maar die moet ik nog doen.

Hier een foto van het diorama tot nu toe, het karretje is dryfit.

attachment.jpg

Wat de emmers betreft: Silenoz, je hebt gelijk maar ze hangen al vast aan het diorama wat het moeilijk maakt om ze nog te bewerken. Het zijn wel goede foto's die ik zeker zal bewaren.

Er zal nog speelgoed gemaakt worden, ik heb al enkele ideeën.
 
Alain knap hoor maar mag ik u voorstellen om niet te veel roest aan te brengen het is niet allemaal ijzer he het word nu een ros plaatje knap allemaal wat je doet maar zorg voor meer kleurschakeringen versta je wat ik bedoel ? B.v. een oude rode bal of een versleten blauwe strandstoel achter die muur kan alles liggen wat enigszins word gedumpt he , ik weet je bent nog maar pas bezig dit is maar een tip he mzakker
grt
Marc
 
Das verdorie mooi gemaakt 😉misschien nog wat speelgoed er stoppen. ..
 
Het werd inderdaad een beetje te roestig allemaal, daarom nu wat kleurig speelgoed. Dankzij een tip via de chatbox ben ik een arcade game aan het bouwen. Het zal een combinatie worden van verschillende modellen en fantasie. Ik zal dus geen bestaand model nabouwen, dat is niet zo m'n ding. Zelf een game uitvinden daarentegen ligt me beter.

Een andere tip via de chatbox bevalt me ook, gekleurde blokken, een ouderwetse blokkendoos. Een poppenhuisje zal ik nog eens moeten bekijken qua mogelijkheden.

De arcade game zal opgebouwd worden uit karton en houtlijm, schilderen volgt dan wel.

attachment.jpg
 
Even hergroeperen: het ding blijkt veel te groot te zijn. Blijkbaar is m'n wiskundetalent met de jaren nog dieper gezakt. Opnieuw beginnen dus en deze keer de juiste schaal gebruiken.
 
Dit trekt er beter op, nu zijn de proporties goed en past het bij het geheel. Wat nu volgt is de afwerking: een scherm, bedieningsknoppen, kleuren, letters (wel nog een naam verzinnen voor de fantasiegame), misschien een wapen aan een kabel?

attachment.jpg
 
Zie er al heel goed uit, zeker felle kleuren gebruiken. Die dingen moesten de aandacht trekken in kermissen en lunaparken. Och waar is de tijd....

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan