Hoofdsponsor

1/35 "Getting up again" schaal 1/35 [wip]

Die vaten zaten in een kit met allerlei jerrycans en andere benzinetoestanden.

Om ze gebutst te maken verwarm ik het vat boven een kaars --- ZEER VOORZICHTIG --- en dan de bluts(en) maken door er zachtjes met een pincet op te duwen. Met de punt van de pincet want het is ook zo dat je bij te hard duwen een te grote bluts maakt wat dan niet natuurlijk is.

Wel opletten want dat verwarmen is zeer snel teveel wat dan de boel in gesmolten stinkend plastiek kan veranderen. Het is gewoon zacht maken dat je moet doen. Kan je met alles doen wat een bluts moet hebben.
 
Hey Alain,

Jawade man, dat ziet er meer of goed uit... ;)
Maar een kleine opmerking, ipv de muur op te bouwen steen voor steen terwijl deze nadien toch bezet wordt, is iets of wat sado-achtig..... nu dat ziet er heel goed uit nadien, dus hele dikke pluim voor op de hoed.
Begroeiing is meer dan geslaagd.....ben momenteel ook bezig met begroeiing aan het plaatsen....:)
Uitzicht is fantastisch, geniet er ginder maar van....
 
Swaken: Dat opbouwen steen per steen lijkt inderdaad sado-achtig maar zo kan ik hier en daar een steen wat laten uitsteken of er eens één weglaten. Ook zorg ik er voor dat er na de bezetting nog wat stenen zichtbaar zijn wat het een mooier effect geeft.

Maar ik begrijp wat je wil zeggen, het is een enorm geduldwerkje.
 
Hey Alain,

Indd, dat was de bedoeling, maar het levert je wel een prachtmuur op, dus het resultaat telt hier en dat mag meer of gezien worden. ;)
 
Dankjewel.

Onder het motto "ongeveer is niet goed genoeg" heb ik één van de emmers voor het diorama eens van heel dichtbij bekeken en dit is het resultaat. Op de eerste foto is duidelijk te zien dat er oneffendheden op het hengsel (is dat een woord?) zitten wat dus niet kan.

attachment.jpg

attachment.jpg

Bijwerken dus want zo is het niet bepaald professioneel. Dit is het resultaat, dat zal ik eens goed bekijken en dan beslissen als de emmer op het diorama mag geplaatst worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Qua kleur en verwering vind ik het wel goed zo, misschien denk ik er morgen anders over en dan is er ruimte voor verandering. Meestal bekijk ik 's avonds in bed die foto's en zie ik goed wat er beter kan en wat geslaagd is.

De andere emmers die voorzien zijn voor dit diorama hebben hetzelfde probleem en zullen ook aangepakt worden.
 
De drie emmers afgewerkt en mooi op een rijtje gezet voor het brede publiek (en mezelf ook een beetje).

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze attributen zijn al vastgekleefd op het diorama omdat ze er, naar mijn inziens, goed uitzagen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Morgen eens wat foto's bij daglicht nemen omdat dat toch wel een ander beeld kan geven maar tot nu toe ben ik tevreden. Wie niet tevreden is kan hieronder zijn/haar ongenoegen uiten.
 
Op het diorama zou ik ook graag een vergeten machinegeweer .50 toevoegen maar na het eens van dichtbij te hebben bekeken bleek dat het ding niet zomaar kan neergegooid worden. Behalve de gietnaden zie je bij het frontale zicht dat het nogal moeilijk zou zijn om er mee te schieten.

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarom een theelichtje genomen, een tang en een speld. De speld met de tang vastnemen, de speld verhitten, stoppen met beven en een gat maken in de loop. Nadien het gat nog wat bijwerken met een vijltje en een breekmes en hop: het ziet er een stuk realistischer uit.

attachment.jpg

Nu nog de gietnaden wegwerken en onthouden dat ik dit de volgende keer eerst moet doen en niet meteen beginnen kliederen met verf. De schilderwerken waren dus al begonnen.
 
Heel mooi en mooi om te volgen!!
 
Mooie emmers hier,persoonlijk vind ik de handvatten aan de dikke kant deze zou je mooier kunnen maken om fijne koperdraad te gebruiken...
We blijven volgen..😉
 
Laatst bewerkt:
toch al heel knap gedaan .grt
 
deze emmers heb ik al meermaals zien voorbij komen op dios en ik vind ze nog altijd een meerwaarde hebben mits ze goed verweerd zijn.In dit geval is dat zeker zo,dus waarom niet ?................................................
 
Bedankt mannen.

Qua verwering ben ik tevreden over de emmers, qua dikte van de handvaten heb je gelijk Danny. Ik zal eens kijken om dat op te lossen, misschien ligt er ergens in m'n grote schuur nog koperdraad en anders zal ik het wat camoufleren met begroeiing.
 
Kan het zijn dat op de .50 het afvuurmechanisme ontbreekt? In de volksmond ook wel de vlinder genoemd, dit zit tussen de handvaten boven de buffer.
Anders is het moeilijk on met dit ding te vuren.

Grtz Bart.
 
Daar zeg je zowat, ik heb er geen idee van maar ik zal het zeker eens uitzoeken.
 
Totaal geen ervaring met diorama's maar vind het wel al mooi geworden.
Marc S
 
De .50 is nog niet bekeken maar als er stukken ontbreken is het op zich niet zo erg aangezien het een achtergelaten wapen is, overgroeid met klimop en gras. Maar ik zal het zeker bekijken zodat ik het weet.

Wel zijn er foto's van de emmer bij daglicht. Draad van een gepaste dikte heb ik niet liggen en door een beperkt budget zal het anders moeten opgelost worden, camouflage dus. Wel een goede opmerking en ik zal her en der rondkijken voor gepaste draad. Dan ligt het hier in geval er nog eens emmers gebruikt worden.

attachment.jpg

Twee van de emmers hebben een laagje 'water' gekregen, de derde emmer niet omdat daar een andere emmer in zal zitten. Het 'water' is gemaakt met een vel hard plastiek en een perforator. Die rondjes waren net groot genoeg om in de emmer te passen.

attachment.jpg
 
Dankjewel Oldieman: diorama's zijn super vind ik want ze vertellen een verhaal en prikkelen de fantasie.
 
Misschien ben ik oud aan het worden? Ik heb een leesbril moeten kopen om te lezen en fijn schilderwerk te doen…

attachment.jpg

Het is een goede zaak die bril want naar mijn inziens is dit stuk goed verweerd en klaar om op het diorama gekleefd te worden. Wat het is weet ik niet echt, het zijn 3 stukken die ik uit een doos van een tank heb gehaald om te gebruiken als metaal-afval. Perfect voor het stort op het diorama.

attachment.jpg

attachment.jpg

(Het muntstuk is 50 cent)
 
Mooie details ;)

Voor fijne koperdraad moet je eens kijken tussen restjes elektriciteitsdraad. Ik spaar zowat elke draad van een toestel welke weg gegooid wordt...
 
Beyond: zal ik vanaf nu beginnen sparen.

Net nog 2 houten kisten verweerd, ook klaar om op het diorama een plaatsje te krijgen (na drogen uiteraard).

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan