Hoofdsponsor

1/24 Garage [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ziet er telkens beter en beter uit...

Zeg Disturbed Angel, zou je die rand van het verhoog niet zo een gestreepte verflaag geven (rood/wit,...), als waarschuwing voor het personeel, zodat ze hun hoofd intrekken??
Is maar een gedacht he ;)
En het zou ook wat extra kleur geven hé..

Grtz,
Beyond

Normaal gezien is er geen enkel gevaar voor hoofdstoten volgens de construckteur (ikke :D) tenzei je groter bent dan 2 meter. Maar het is een optie, qua kleur had eerder aan fluo oranje gedacht aan de rand waar de verwijderbare afsluiting komt en aan het begin of einde vd trap, hetzei sterk afgesleten waar veel voeten over gepaseerd zijn.

Grts
Peter
 
werkbank verdiep , inspiratieloos & unschwung !

Hey Mannen !

Ben begonnen aan werkbank boven op het verdiep, eerlijk gezegd was het een moeilijk begin... mijn inspiratie liet me in de steek, en ik had geen schwung. Desondanks beide problemen afgelopen week vandaag toch een beetje vooruitgang geboekt. Het is nog niet helemaal klaar, laat ons zeggen 50%.

Vorige week begonnen aan de onderkant van het blad en toen dook het inspiratie en schwung probleem op :D eindejaarsmoeheid waarschijnlijk... Enfin! : see for yourself

STP66399.jpg

En dan ineens deze namiddag wel schwung !
De scharnieren van de kastdeuren, zijn spelden/naalden, naaigerief dus :

STP66404.jpg

STP66405.jpg

Een beetje primer, ook al is het in principe veel te vroeg, kwestie de schwung de vrije loop laten :

STP66406.jpg

En een beetje dirt ook natuurlijk, das het plezantste van alles :p :
In het gedeelte rechts komen waarschijnlijk schuiven.

STP66407.jpg

STP66414.jpg

STP66415.jpg

STP66416.jpg

Totaalbeeldje :) toch weer een beetje vooruitgang geboekt se !

STP66413.jpg

In alle geval en zonder twijfel : wordt vervolgd
Grts en tot de volgende
Peter
 
Een speld, een boortje ter dikte vd speld (0,6mm in dit geval)
secondenlijm en een kniptang.
Boor een gaatje zo dicht mogelijk bij de kanten, echt in het hoekje, dit zowel boven als onder het deurtje.
a.jpg a_%281%29.jpg

Steek de speld in de tube secondenlijm en duw hem in het zonet geboord gaatje, waarna je de speld afknipt op desgewenste lengte.
Dit ook zowel bovenkant als onderkant vh deurtje.
a_%282%29.jpg a_%283%29.jpg

Druk nu het deurtje met de speld in de bodem, de aftekening vd speld zal erin staan, de aftekening kan je nu verder boren

a_%284%29.jpg a_%285%29.jpg

doe dit hetzelfde met de bovenkant van de kast

a_%286%29.jpg

Klaar !

a_%287%29.jpg a_%288%29.jpg

Het moeilijkste is de flanken vd kast vastlijmen terwijl je 6 deurtjes op zijn plaats probeert te houden, die moeten met de speldjes met zijn allen in de gaatjes tercht komen.

Grts
Peter
 
Prachtig man, wat je hier toont.
Dit wordt een dio'tje om mee deel te nemen aan een wedstrijd op een beurs.
 
Disturbed Angel,

Ik zal je voorts toch anders gaan noemen. :P

Knutselsmurf. :ohmy:

Mooi man. Doet een houtsnuiver erg goed. ;)
 
En nu gaat ie nog wat meubels fabriceren ook ! Dit is veelzijdig modelbouwen, zonder limieten, just stunning !
 
Hey, :)

Ik voel me thuis (als ex-garagist):D:D;)

prachtig gedaan man.
 
Bedankt mannen voor de coments ! ;)
Ik ook Swa ik ook, nu nog als garagist, maar niet meer van auto's maar van stradle carriers aan de haven.
Deze knutselsmurf :D heeft ff een tussendoortje off topic
Vandaag twee zware BMW's binnengekregen
750i & 850i pure power dus, het zijn diecastjes van het merk schabak op schaal 1/24 die in de toekomst, als le garage klaar is in resin zullen gereproduceerd worden dmv een RTV silicone mal, met het oog op het slotcar gebeuren...

STP66440.jpg

STP66438.jpg

Uiteraard deze Golf I ook !! :8

STP66443.jpg

Grts
Peter​
 
Ja amai mijn oor ! Met al die auto's erin is het echt, niet net echt, maar ECHT !

Proficiat voor deze enorm mooie prestatie !
 
Ja amai mijn oor ! Met al die auto's erin is het echt, niet net echt, maar ECHT !

Proficiat voor deze enorm mooie prestatie !

Dank u Guy, het is belange nog niet af hé. Electriciteit/lucht leidingen, verlichting, regenpijpen, een hele hoop tools en machienery,een stock aanleggen, de put moet nog voledig gedaan worden. Er komt wat bij kijken als je een garageke wil openen hé :D

Grts
Peter
 
Prachtig gewoon!

Dit is vakwerk, zonder twijfel...
 
Dit is/word een prachtstuk.
Wanneer kunnen we dit live aanschouwen?

Erik.
 
Regenpijp

Hey Mannen !
Live 'er kan toch nie ? :D regelmatig update, soms grote soms kleine...
Nu een kleintje dus:
Ik was in eerste instantie aan het bekijken hoe ik eenvoudig schuiven onder werkbank kon maken die opengaan.
Nu had ik eerder al het idee om blik te solderen, dus zo een en ander geprobeerd. Echter de schuiven staan nog niet op punt, werkzaamheden zijn afgeweken naar een regenpijp.
Vandaar een dryfit van het proef regenpijpje uit een blikje jupiler met hier en daar onvrijwilig een deukje in.Waarschijnlijk komt ze nu net niet in die hoek :) maar deze hoek was de gemakelijkste om een kiekje te nemen.
bevestigingbeugeltjes moet ik nog maken. Na afwerking en primer zal ze in de kleuren vd muur geschilderd worden.

STP66447.jpg STP66444.jpg

STP66446.jpg STP66445.jpg

Ook de Schabak BMW 535i ontvangen eerder vorige week.

STP66454.jpg
 
Nou het ziet er toch zeer goed uit man.

Zeer realistisch.

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de auto´s er toch een stuk minder realistisch vind uit zien. Dat snap ik wel (moeten worden gebruikt op de track), maar misschien is eentje speciaal hiervoor maken volledig in schaal. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan