Hoofdsponsor

1/24 Garage [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mess with messing !

Hey Mannen !
Naar goede gewoonte... :D begin ik altijd met een prototype, om daarna verbeteringen aan te brengen.
Gisteren en vandaag was ik begonnen aan een krik voor de put.
Het moest iets steviger worden en verstelbaar in de hoogte; daarom aan de slag met messing en solderen.
Ik had nog wat messing liggen, en een luchterklem ook :)
dus zie hier het resultaat :

STP66115.jpg

STP66121.jpg

STP66122.jpg

STP66123.jpg

STP66124.jpg

STP66125.jpg

STP66126.jpg

in de hoogte regelbaar dmv inbussleuteltje

STP66128.jpg

STP66129.jpg

STP66135.jpg

STP66136.jpg

STP66138.jpg

STP66140.jpg

STP66148.jpg

Het grootste werk is gedaan, hier en daar nog wat schoonheidsfouten camoufleren,een paar handvaten en een handpomp fabriceren, eens flink opkuisen, painten, vuil maken :D en we zijn weer een stap verder

STP66150.jpg

Grts en tot de volgende zeker ?
Ja zeker !!
Peter​
 
-foto--foto--foto--foto--foto-

Ja jong,dit is niet meer normaal wat je hier toont.
 
:wacko:Alsof de beton op schaal niet genoeg was.:wacko:Smijt diejen hier g*dv*rd*mme ff een werkende krik ineen seg:huh:.

Sorry voor de taal. Welke schaal was dit ook weeral? 1/1?
 
Ik ga kantklossen of puzzelen of of of ....................

Erik.
 
Ik denk dat ik ook van hobby ga veranderen.
Hier kan ik niet nog lang niet aan.

Knap spul, man.
 
Allemaal klasse werk hoor, petje af.

Misschien een idee om die de koppen van die twee schroeven van de hefbrug te camoufleren met iets wat over de koppen val?

Ron
 
Inventief ben je wel hé...

En dan nog werkend :wacko:

Zeker tot de volgende ;)

Grtz,
Beyond
 
Allemaal klasse werk hoor, petje af.

Misschien een idee om die de koppen van die twee schroeven van de hefbrug te camoufleren met iets wat over de koppen val?

Ron

Thx voor de coments allen :)
Ja Ron, krimpkous dacht ik zo en er komt een hand pomp aan de voorkant met 2 hydrolische koper leidingen (toevoer en retour) die dan toekomen op de 2 gaten vd luchterklem die op zich fungeert als hydrolische zuiger, ik denk wel dat me dat lukt.
Ben momenteel "out of messing" had niet zoveel in stock :) had het al jaren liggen dat beetje. Het is de eerste keer dat ik messing zo op deze manier bewerk.
In de toekomst wil ik wel meer gaan doen met messing omdat het zo lekker werkt.

Grts Peter
 
Laatst bewerkt:
Okee maar zitten er meestal niet iets van schotels???? op dat soort hef bruggen?

Ik heb weinig verstand van garages want mijn wagen komt er maar 1x per jaar en ik ga nooit kijken hoe het daar eruit ziet:$

Maar zoals ik al aangaf mooi werk hoor.

Ron
 
Okee maar zitten er meestal niet iets van schotels???? op dat soort hef bruggen?

Ik heb weinig verstand van garages want mijn wagen komt er maar 1x per jaar en ik ga nooit kijken hoe het daar eruit ziet:$

Maar zoals ik al aangaf mooi werk hoor.

Ron

1840545524_1999998579_Major-hefbrugkrik.jpg


Ja schotels die met rubber bekleed zijn om het wegglijden tegen te gaan, dus de kop van het boutje fungeert als schotel en daar komt krimpkous omheen.
Grts
Peter
 
Inderdaad Peter ze rond zie ik, ik had waarschijnlijk nog antieke schotels in mijn gedachte en die waren iets vierkant als ik me niet vergist :O;)

ron
 
Inderdaad Peter ze rond zie ik, ik had waarschijnlijk nog antieke schotels in mijn gedachte en die waren iets vierkant als ik me niet vergist :O;)

ron

Ja kan ook hoor Ron, zelfs rechthoekige met een ronde schotel die over de bovenste dwarsbalk kunnen geplaatst worden op eender welke afstand van elkaar. Hangt een beetje van het merk van krik af, heb in al die jaren varianten genoeg bediend :) maar de leukste vond ik nog die op perslucht, daar word je arm niet zo moe van ;)

Grts
Peter
 
Ja kan ook hoor Ron, zelfs rechthoekige met een ronde schotel die over de bovenste dwarsbalk kunnen geplaatst worden op eender welke afstand van elkaar. Hangt een beetje van het merk van krik af, heb in al die jaren varianten genoeg bediend :) maar de leukste vond ik nog die op perslucht, daar word je arm niet zo moe van ;)

Grts
Peter

Pff gelukkig ik begon al aan mij eigen te twijfelen :laugh:

En lang leve het perlucht ;)

Ron
 
Ik weet het nu zeker : hier zitten CRACKS op dit forum !
 
Mooi man, enne lampjes. :P Ben ik toch gek op.

En tja, kritiek heb ik niet, dus lekker doorgaan, kan ik je mooi volgen. ;)
 
Verdiep

Hey Mensen !

Het verdiep is geschied...
Eerst een kader van staal ineengelast, daarna bekleed met planken, het is nog niet helemaal af. Maar de toon is weeral gezet for this part.

Verdiep_%281%29.jpg

Verdiep_%283%29.jpg Verdiep_%284%29.jpg

Verdiep_%285%29.jpg

Verdiep_%286%29.jpg Verdiep_%287%29.jpg

Verdiep.jpg

Grts !
en tot de volgende !
Peter​
 
Man man, Disturbed Angel, dit is echt wel een pracht van een garage...

Maar ik zie dat er al iemand tegen je brug is aangereden :O
Op de laatste foto zie je dat de linker voorkant een beetje schuin staat...
Een probleem voor de verzekering??
Of ga je het zelf oplossen ;)

Grtz,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan