Hoofdsponsor

1/24 Garage [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een zeer boeiend topic, voor iedereen, telkens weer duik ik even de garage in hier !
 
wa vraagt ge voor diene bmw
a pardon tis modelbouw niet gezien
jawadde man
 
restart

Hey Mannen !
Lang geleden, wegens een bouwdipje, deffect fototoestel en andere bezigheden met name het slotrace gebeuren van ondermeer dit Golfje II en Corrado.

STP66575.jpg

STP66470b.jpg

Terug naar de garage nu : Ik ben weer eens aan de slag gegaan met soldeerbout en messing, ditmaal om
schuiven van de werkbank te maken.
Heel eenvoudig een messing plaatje, wat plooien, wat solderen , wat schuren...
er moet nog meer geschuurd worden.
De messing bracht me al eerder op het idee om een olieaflaatvat te gaan brouwen op dergelijke manier

Grtz
tot de volgende

SAM_0074~0.jpg

SAM_0075~0.jpg

SAM_0078~0.jpg

SAM_0080~0.jpg

SAM_0085~0.jpg

SAM_0081~0.jpg
 
Waar in godsnaam haal je zo'n joekel van een 5C munt?
 
lol @chocoladen munt :D

ziet er al knap uit.

Lol nu las ik een olieflaatvat, ik zo van huh wat is dat nu weeral ? nog een keer gelezen aaahhh een olie aflaat vat ;-)
 
He, he, he, idd ik las ook al zo iets. :)

Maar ziet er weer fantastisch uit. En die laden, ga je daar nog gereedschap enzo in leggen? Dat is natuurlijk wel mooi als er ééntje open staat om te zien.
 
Te begijpen dat er gestruikeld wordt over de term "olieaflaatvat".
Ook in Scrabble valt er niks mee te verdienen omdat het woord niet bestaat...:huh:
Trouwens, een aflaat is de kwijtschelding voor God van tijdelijke straffen voor zonden die, wat de schuld betreft, reeds vergeven werden...:tongue:
Hopelijk wordt het dumpen van het woord aflaat in een olievat niet als zondig beschouwd op jouw laatste oordeel...:O

Heligroeten,

Nick
 
Olie aflaat vat of t' oliekarreke want kgon een vidange doen !
Bon ! van al da messing en solderen... krijg ik meer zin. Iets wat zeker niet mag ontbreken : een olie-aflaat-vat.
Dit is er alvast eentje voor onder de hefbrug, later volgt er een tweede voor de smeerput.
Bij deze :
Een koper buisje van 15mm doet dienst als mal, bladmessing van 0,3 eromheen en we zijn vertrokken...

SAM_0087.jpg

4x koperdraad eromheen, strak aangespannen;

SAM_0088.jpg

Een goed vloeimiddel doet wonderen

SAM_0089.jpg

Uiteraard het deksel niet te vergeten

SAM_0090.jpg

Uiteindelijk na de schuurbeurt op de proxxon...

SAM_0096.jpg

Pijpje voor opvangbak uit aluminium, dan hoef ik het niet te schilderen, verf zou toch loskomen bij in en uitschuiven.
het karretje uit koperdraad.

SAM_0101.jpg SAM_0102.jpg

De opvangbak is gemaakt van afdekkapje om schroeven te verdoezelen tevens uit messing.

SAM_0105.jpg

Een goede zift is een must, tenzij je liever in het vat naar de gevallen carterstop/dop/plug zoekt natuurlijk :D

SAM_0107.jpg

Zift van 1 cent dus, die valt er alvast niet doorheen.

SAM_0110.jpg

Ligt klaar om af te werken en te monteren :
*kleine en grote dop/stop/plug op het vat aan de bovenkant
*Een doorzichtig niveau pijpje voor bijna 3/4 gevuld met olie
*3 wielen uit alu gedraaid op draaibank

ligt helemaal niet klaar, maar komt er wel
*gereedschapbakje achteraan karretje onder het handvat om oliefiltersleutels (sleuters) in op te bergen

to be continued
Grts
Peter​
 
He, he, he, idd ik las ook al zo iets. :)

Maar ziet er weer fantastisch uit. En die laden, ga je daar nog gereedschap enzo in leggen? Dat is natuurlijk wel mooi als er ééntje open staat om te zien.

Tuurlijk Rik, is de werkbank van de motor tuning plaats dus... :D
 
Mooi scratchwerk! Je brengt me op ideeën.
 
Peter, het was weer even geleden, maar wat een update.
Zit gewoon met de mond open te kijken.
Gewoon prachtig wat je hier laat zien.
En dat vat is prachtig opgeblonken.

Erik.
 
Trouwens, een aflaat is de kwijtschelding voor God van tijdelijke straffen voor zonden die, wat de schuld betreft, reeds vergeven werden...:tongue:
Nick

Als dat zo is, heeft Angel zijn aflaat dubbel en dik verdient met dit werkje...En zijn nick zal ook wel helpen.
 
Manman, er zitten toch kraks op dit forum !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan