Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Fokker DR. I (Revell 1/28) [DONE]

Aan de buitenkant van de cockpit, heb even je geposte foto's geleend ;)
Soms zie je deze ook aan de andere kant.
Echter nog op geen enkele oude foto tegengekomen..

w_fokker_dr_7.jpg

w_fokker_dr_8.jpg
For reference purpose only
 
Eerlijk gezegd heb ik geen idee, maar als ik zou moeten gokken dan zou ik zeggen dat het wellicht de bevestigingsrekken voor de munitiecartridges zijn.

Dit vliegtuig is toch al zo aerodynamisch als een kubuswoning, dus een obstakel meer of minder zal nauwelijks hebben uitgemaakt.
 
Aan de andere kant zit een pistool, zou het niet kunnen dat het rekken zijn om de pistolen aan te bevestigen?
 
Aan de andere kant zit inderdaad een pistool , maar dit is het enige vliegtuig waar ik dit op heb gezien. Die panfluit daarentegen heb ik ook op andere vliegtuigen gezien...
Nu, het was gewoon ter informatie dat ik het gevraagd heb, op de versie die ik maak heb ik het nog nergens tegengekomen :)
Toch bedankt voor het meedenken ;)
En mocht er toch iemand het antwoord weten, laat gerust een berichtje achter ;)
 
Hey B,
kijk eens naar die PDF.
Pagina 29, die buisjes aan de buitenkant zijn signal flare holders.
 
Sterk werk Beyond,boeiende topic om te volgen,veel info heen en weer en een massa inventiviteit om van deze kist een prachtig model te maken..
Ben benieuwd van wat nog moet komen !!:ohmy:

Grtz yves,
 
Hey B,
kijk eens naar die PDF.
Pagina 29, die buisjes aan de buitenkant zijn signal flare holders.

Juist, ja, die PDF :8
Vergeten om daar eens in te neuzen ;)

@Yves, bedankt, en blij dat er leden zijn die er iets aan hebben ;)
En ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd wat er nog op mijn weg zal komen :laugh:
 
Ze werden op het veld zelf aangebracht.
Daarom heeft niet elke DR1 deze.
En ik vermoed dat het geweer op je foto dient om deze af te vuren.
 
Hey,

Mooie vorderingen :)
Voor je rigging, heb je al eens gedacht aan een iets dikker nylondraad, deze geeft ook mee waarneer je ertegen aan stoot, misschien beter dan de rigging van Ushi waarop je nu moet wachten. :);)
 
of gewone visdraad (verkrijgbaar vanaf 0.08mm dacht ik, en ze hebben naast de hele dure ook hele goedkope versies... gewoon genoeg benadrukken dat de diameter van belang is, en niet de trekkracht) en deze kan je op spanning brengen door er met een wierrook staafje langs te gaan (niet te dicht dat het niet knapt) en achteraf een gepast kleur geven.
 
Voor je rigging, heb je al eens gedacht aan een iets dikker nylondraad, deze geeft ook mee waarneer je ertegen aan stoot, misschien beter dan de rigging van Ushi waarop je nu moet wachten. :);)

De draad van Uschi is ook elastisch.
 
Ik zie hier interessante tips voorbij komen :)

@Erwin, ik heb al zitten denken aan fijn koperdraad voor de bekabeling naar de roeren. Ik heb het echter nog niet geprobeerd omdat ik liever eerst de cockpit wil afwerken, en zoals je in de vorige post op de foto kan zien is de koperdraad niet zo geschikt voor wat ik eerst wil afwerken :nowink:

@Verbeek, bedankt voor de verduidelijking, zal het echter op deze vlieger niet nodig hebben, maar wie weet in de toekomst..???

@Swaken, dit weekend ging ik eens kijken bij mijn moeder of zij iets heeft tussen haar naaigerei die zou kunnen dienen, zal haar eens vragen of zij zoiets heeft, wie weet?

@Silenoz, visdraad heb ik hier ook nog ergens liggen, hoewel ik niet juist weet welke diameter? Zal er eens naar zoeken. Ik heb deze in het verleden (niet graag) gebruikt, omdat dit zo moeilijk te behandelen is en soms een eigen willetje heeft. Ik had toen wel die tip nog niet gekregen ivm het wierook stokje. Dat wordt dus nog eens uittesten...

Verder iedereen bedankt voor de reacties en de tips, ben ik heel erg blij om :)
 
Klinkt misschien oubollig maar als het toch voor de stoel is en op die schaal is gebruik van fijn (paardjes)garen misschien goed. Wel eerst door de paraffine halen dan vezelt het niet meer uit. Als je toch bij je moeder langs gaat, zij zal dat wel kennen.
 
Xavier,

Ik gebruik nylondraad uit de nylonkousen van moeder de vrouw als er ergens een naad in steekt of zo. Ik gebruik dit natuurlijk dan voor schaal 1/72, doch ik vermoed wanneer je een iets dikkere versie ervan neemt, dit ook goed kan komen.
Dus, vanavond moeder de vrouw haar kousen uittrekken en zeggen van, ik heb het nodig...... voor de modelbouw natuurlijk, alhoewel, je kunt het aangename aan het nuttige koppelen he.... ;) :)

@ Roy, ja dat wist ik, maar blijkbaar moet Xavier langer wachten en kan dit een oplossing zijn.... :)
 
@Erwin, ik ga het eens proberen met fijn garen. Paardjes garen ken ik niet, zal het eens vragen aan mijn moeder. Zij zal het wel kennen, maar of ze het in haar bezit heeft??

@Swaken, ik heb het ook al gebruikt (op jouw aanraden trouwens) op mijn Messerschmitt en op mijn Funkwagen:
main.php


007-11.jpg

Echter waar ik het nu voor nodig heb moet ik er mee kunnen "naaien", en dat zal moeilijk gaan met nylon uit een kous... Ik kan trouwens geen naald gebruiken voor dit "naaien", de gaatjes waar het door moet zijn te dun :O
Maar ik heb al een idee, ik ga dit nu gaan uittesten, ik breng jullie allen op de hoogte als het lukt ;)
 
Paardjes garen is in feite het merkteken. Het zijn bobijntjes waar een plakkertje op staat met een zwart paardje op maar het werd vroeger altijd beschouwd als het betere naaigaren.
Als je geen paraffine hebt om dit door te halen kan je het ook altijd eens in de Klir steken en laten drogen met een gewicht aan, helpt ook. Toen ik dit vroeger gebruikte als vliegtuigantenne hing ik dit vooraf op tussen twee wasknijpers. Eén om het vast te houden en één aan de onderzijde om als gewicht te dienen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan