Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Fokker DR. I (Revell 1/28) [DONE]

attachment.jpg

Ook wat verder gedaan aan de cocpit, deze is nu afgewerkt, hier enkele foto's (de laatste keer van zijaanzicht..)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de bovenste vleugel heb ik ook de kabels bevestigd, hier enkele foto's van hoe ik te werk ben gegaan:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ben redelijk tevreden met het resultaat. Zeer strak is het niet gespannen, maar al bij al valt het nog mee.

Dan de onderste vleugel bevestigd (romphelften had ik na de cockpit al vastgelijmd en laten uitharden).
Hier echter ferme spleten die storend waren, dus heb ik deze opgevuld met stretched sprue. Dit al een beetje opgeschuurd, maar zal waarschijnlijk nog eens moeten opgevuld worden...
attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende werkje is opvullen, schuren en schuren...

Tot zover voor vandaag :)
 
Mooi! Er komt een piloot in te zitten?

Dat roer heet hoogteroer trouwens.
 
Hoogteroer, bedankt Roy, en intussen heb ik beseft dat ik een fout heb geschreven :8, Ik bedoelde het verticale roer...

En nee, geen piloot in de vlieger, de gordels worden nadien over de romp gelegd, vandaar dat ze nu nog zo staan ;)
 
Ja zeg Beyond daar sta ik toch van te kijken man,zeer goed en duidelijke uitleg,en het voornaamste is ik snap wat je hier uitlegt al ben ik geen kenner.
Het is zo te zien een redelijk goed uit te bouwen kit,ik denk dat ik deze eens ga aanschaffen.Het is een leuk te volgen topic maar vooral leerzaam want zo leer ik en anderen ook weer wat bij he,mijn complimenten ervoor.
 
Excellant work so far, I will keep your build as a point of reference when I start mine, have one that needs to be rebuilt.
 
Beyond....ja man ik meen ergens gelezen te hebben dat dit normaal je ding niet is....maar ammaai je kan er aardig met overweg:8:8
Leuk om te volgen....en aardige vorderingen...top man.....8)8)8)
 
Zalige cockpit Beyond!! En ja hoor...de uitleg van de kabels hun bevestiging alsook werking zijn me duidelijk nu...:D .Bedankt voor de extra toelichting!!

Grtz yves,
 
attachment.jpg
Bron: Internet For reference purpose only

Na de romp glad te hebben geschuurd daar waar de twee helften elkaar raken, was het tijd om de staart te monteren.
De steunen voor de staart die in de kit zitten vragen redelijk veel opkuiswerk, dus heb ik deze vervangen door rod (0.035).
Gaat iets vlugger en is mooier rond :)
attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals reeds eerder al ergens vermeld, wou ik het hoogteroer in rust toestand zetten. Door enkele fijne sneden van een scalpelmes in de scharnieren te maken en het (zachtjes) plooien zijn er kleine scheurtjes ontstaan, waarop ik een klein stukje evergreen heb bevestigd.
Ook de bekabeling naar de roeren is intussen afgewerkt. Die van het richtingsroer zitten niet (meer) strak, doordat het roer niet helemaal vast staat en dus iets meegeeft tijdens het bewerken...
attachment.jpg

attachment.jpg

Vooraan ben ik gestart met de rigging die van de wielen naar de romp gaat, en dan van de romp naar de bovenste vleugel.
Voor de stevigheid heb ik in de steunen voor de wielbasis een gaatje geboord waardoor de koperdraad getrokken kan worden. Op die manier kan ik het koper iets harder aanspannen zonder schrik te moeten hebben dat de lijm lost.
attachment.jpg

Bovenaan heb ik gaatjes geboord die schuin naar boven toe lopen, op de plaats waar de steunen voor de bovenste vleugel komen. Ook in deze steunen zijn reeds gaatjes voorzien om de kabels door te laten lopen.
De verbinding tussen deze twee gaatjes is een beetje uitgediept om de koperen kabeltjes te geleiden, en ook om niet te storen bij het monteren van het neusstuk.
attachment.jpg

Voila, zo zijn we terug een stapje verder :wave:
 
En met wat liefde kan je het het simpelste stuk plastic in iets moois om toveren wat ook nog eens leuker is dan kitjes waar je bijna niets aan te doen heb, althans dat vind ik dus.
 
En met wat liefde kan je het het simpelste stuk plastic in iets moois om toveren wat ook nog eens leuker is dan kitjes waar je bijna niets aan te doen heb, althans dat vind ik dus.

Daar kan ik mij ook in vinden! Hulde voor het mooie werk dat je laat zien!
 
En met wat liefde kan je het het simpelste stuk plastic in iets moois om toveren wat ook nog eens leuker is dan kitjes waar je bijna niets aan te doen heb, althans dat vind ik dus.

Volledig met je eens Ron, ik amuseer me kostelijk met dit modelletje :)

Merci Flynn
 
Hey,

Dat zie je maar, die oude kits zijn uitdagingen die het meeste vergen van je 'modelbouwkunnen' . Daar hou ik het meeste van, je kunt het vergelijken met pure mecaniek want ik gebruik technieken uit de mechanica om mijn (oude) modellen te maken. :)
Heden ten dage moet alles 'shake and bake' zijn om zo weinig bouwwerk te hebben. Daar gaat de meeste van het 'kunnen' in verloren.
Xavier, je maakt er een prachtkit van man, laat u volledig gaan :) ;)
 
Das pas inleven in je hobby mijn gedacht..topperke Beyond!!!!

Grtz yves,
 
Bedankt Swaken en Yves :$


attachment.jpg

De eerste modelbouw van 2015 is een feit :)
We hebben ons deze avond rustig kunnen bezighouden met de Skids.
The Bombus is zo vriendelijk geweest om in dit topic een tekening te posten van hoe deze er uit moeten zien, en als je dan vergelijkt met de kit onderdelen....
Dus ben ik aan de slag gegaan met evergreen rod en strips.
Dit is het resultaat:
attachment.jpg

Aan de vleugel gemonteerd krijg je dan dit:
attachment.jpg

attachment.jpg

Volgens mijn bescheiden mening toch een verbetering, of niet?

Ook het achterstuk, die het vliegtuig tijdens het op de grond staan, omhoog moet houden (weet echt niet hoe dit heet :ziplip: ), was volgens de foto's die ik al bekeken heb niet echt zoals het hoort te zijn, dus terug wat evergreen strips ter hand genomen en dit zelf gefabrikeerd. Het is een beetje met de natte vinger gedaan, want ik heb nergens mooie detailfoto's gevonden. Al bij al ben ik er wel tevreden mee en ik zal er mee kunnen leven :8
attachment.jpg

attachment.jpg

En als laatste even een teaser foto

Kaak kaak, nen twidekkerre (kijk kijk, een tweedekker):
attachment.jpg

Er komt een einde in zicht van de bouwwerken, nog wat plamuurwerk aan de middelste vleugel, de LMG's, en wat prutsdetails...

Tot de volgende :wavey:
 
Aha dat ziet er al een stuk completer uit ineens! Mooi werk weer.

Het onderdeel heet 'slof'.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan