Hoofdsponsor

1/72 Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

Hey,

Mercie gasten.
Indd Isola, dit zijn twee maal zeven cilinders, die apart moeten samen gelijmd worden en apart erop gezet worden, het was me een huzarenstukje man, maar plezierig om te doen.
 
Monnikenwerkje met een grote M, maat 't resultaat mag er ook wel zijn dan...
 
Hey,

Mercie jongens.
Of ik aanwezig zal zijn te Lier, dat weet ik nog niet. Zou uiteraard daar mooi in passen in het thema, ook al is hij nog niet af.

Maar ondertussen hebben we weeral wat kunnen verder werken, en ik moet zeggen het begint er op te trekken als ik hem zo zie staan.
Wat hebben we gedaan? Wel ik heb mij bezig gehouden met de verschillende details op het vliegtuig zelf. Ik zal wel wat moeten voorzichtig zijn met vasthouden en straks voor de schilderwerken, maar dit neem ik er graag bij. Laat ons maar zeggen dat ik er mijne tijd voor neem.

De verschillende antennes zijn geplaatst, het rek voor de bijkomende brandstoftank of bom(men) is geplaatst en voorzien van de nodige details, er is bijkomende bepantsering geplaatst rondom de cockpit (bepaalde A8's hadden dit - ik bouw terug naar een historisch model zoals de bren carrier geweest), de wielpoten zijn voorzien van de nodige details en leidingen, zelfs de banden zijn klaar (dit zijn resin stukken met een mooie platte band).
Allez, foto's......

van de wielpoten,

attachment.jpg

detail van het rek voor brandstoftank of bom,

attachment.jpg

attachment.jpg

antennekes en andere brol,

attachment.jpg

attachment.jpg

die extra bepantsering,

attachment.jpg

en wat overzichtjes,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, ge hebt ze weer. ;)

Het volgende op het programma is de cockpitkap en daar de details van en nog enkele losse onderdelen die moeten bijgemaakt worden. Dit voor het diorama natuurlijk, maar later daarover meer.
 
Laatst bewerkt:
Een lust voor het oog man !!! ga zo door ...................
 
Weer een schitterende update.
 
mooie vorderingen aan deze...

en weer iets bijgeleerd ook. ik wist niet dat ze nog extra bepantsering aan de buitenkant van het vliegtuig aanbrachten. ik dacht dat de extra bepantsering van de A8 naar binnen geplaatst was. of is dit nog extra bepantsering in the field?

Ondertussen eens gekeken op Wikipedia, en daar het antwoord gevonden, en zelfs wat beeldmateriaal:

"Nearly a dozen Rüstsätze kits were made available for the A-8, including the famous A-8/R2 and A-8/R8 Sturmbock models. The A-8/R2 replaced the outer wing 20 mm cannon with a 30 mm (1.18 in) MK 108 cannon. The A-8/R8 was similar, but fitted with heavy armour including 30 mm (1.18 in) canopy and windscreen armour and 5 mm ( in) cockpit armour. "

800px-Fw_190_A8_Wagner.jpg
 
hey,

Klopt, de stormbock zelf heeft nog extra bepantsering op de cockpitkap zelf, maar deze ga ik niet maken.
De extra bepantsering is indd een veldconfiguratie, van de fabriek uit zaten de platen in de romp ingebouwd.
Mercie voor de comments gasten.
 
Strakke boel Swaken, machtig mooi hoe nauwgezet je deze weer door de bekwame handen rolt !
 
Vandaag was ik in de gelegenheid om een live bezoekje te brengen aan Swakens bouwfacilities.
Man, man, ne mens gelooft zijn eigen ogen niet... nog nooit heb ik zo'n prachtig gedetailleerd vliegerke in opbouw gezien. Gewoon 'meesterlijk' machtig.
Maare, ik ben er bijna zeker van dat bij de Swa piepkleine 1/72 mannekes rondlopen die stiekem meebouwen...

Om af te sluiten... Swa, dit is geen modelbouw meer wat gij doet, maar 'toveren'.

Heligroeten,

Nick
 
gewoon machtig dit millimeterwerk,zekers een winnaar
 
Hey,

Mercie jongens, maar het grootste geheime wapen,...... is geduld oefenen. ;)
 
Hey,

Allez, we zijn terug met een kleine up-date van dit vliegerken hier.
Wat hebben we gedaan, awel, we hebben het interieur van de cockpitkap gemaakt, dit was een stukje PE, die natuurlijk moest passend gemaakt worden in die cockpitkap. De cockpitkap is deze van Revell zelf omdat de aftermarket kap veel te groot was, deze was nogthans gemaakt voor dit model, maar allez, gelukkig kunnen we dit zelf wel oplossen.
Met het opkuisen met tandpasta van de kap hebben we deze daarna in de klir gedoopt en laten drogen. Resultaat, een klare kap om door te kijken. Daarna was het afplakwerk om eerst de binnenkleuren van de cockpit aan te brengen en te verzegelen. Daarna de montage van dit PE gedoe, natuurlijk nadat het geschilderd was. Aanbrengen van enkele fijne draadjes maken het geheel af en staat deze klaar om aan de buitenzijde meegespoten te worden met het vliegerken.
Ondertussen ook de omgeving van de cockpit, op het vliegtuig dan, afgewerkt om nadien tot afplakken te kunnen overgaan.
Ik hoop van na het weekend te kunnen starten met de spuitwerkzaamheden, maar eerst dienen nog enkele lossen onderdelen gescratcht te worden die erbij moeten, maar later meer daarover.

Gedaan met zagen, nu foto's.....;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en de afwerking rond de cockpit zelf, met een klein decalleke...

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se,
We beginnen te naderen....;)
 
Laatst bewerkt:
Hey,

We zijn terug met een kleine update.
Wat hebben we gedaan, veel....;)
Ondertussen staat het model in zijn basis verfjasje, er moet wel nog veel gebeuren natuurlijk want het wordt een sterk verweerd vliegtuig, dan toch volgens de foto / tekening die ik volg.
Ik vermoed dat foto's meer zullen zeggen dan woorden,...
eerst nog het monteren van wat losse onderdelen..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

basis laagje is Revell 99, alu, zoals bij een echt vliegerken... en met preschaduw erop..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

wat losse gespoten onderdelen... ik was toch bezig met zwart voor de voorschaduw, dus kon ik maar verder doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

kleurken erop gezet en dan maar de haarlaktechniek toegepast ook, met dit als resultaat...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan verder gewerkt aan de kleuren van het vliegerken... eerst de rode band van de Rijksverdediging (JG300)..

attachment.jpg

attachment.jpg

en met de basiskleuren erop, let op, er ligt klir op het vliegerken, vandaar de blank...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila, de kleuren zijn nog hard maar worden wel verzacht door middel van de nodige washes en verweringen later.
Ik hoop dat ge het mooi vindt...;)
 
Laatst bewerkt:
Jawadde jongens, het is hier weer genieten van Swaken zijne "progress". Kwijl, kwijl, kwijl... Art is in the air... zelfs de steun waarop het vliegerke rust is kunstig ingepakt.
Hopelijk komt het goe met die klir... ik krijg daar koud van als ik een model zie waarop vloerzeep is verwerkt...

Heligroeten en een zaaalig eindejaar,

Nick
 
Hey,

Merie jongens.
@Nick, normaal gezien heeft klir geen negatieve eigenschappen op de verf, die heeft juist een bescherming (let wel, bij het veelvuldig oppakken met de blote hand gaat de klir er ook af..).
Het is goed, maar ik zit toch met een ei, waarvan ik er niet vanaf geraak...:/
 
puik werk swa,het rood past er goe bij,wat me wel opvalt is de stelling,bij kontrimo gewerkt zekers vroeger
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan