Hoofdsponsor

1/72 Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

Ja swaken daar doe ik mijnen hoed voor af zenne,wat gij daar allemaal aan hebt gedaan is niet te evenaren.en dan zou ik afkomen mee zo een moteurke lol.
Proficiat met deze schitterende update maatje.
Patje.
 
KNAP KNAP KNAP KNAP... meesterlijk KNAP!

KNAP staat hier natuurlijk voor: "Kan Nie Andersdan Perfect".

'k Had er al live staan, zitten, hangen en liggen op kwijlen, maar voor die Perfectie te omschrijven... gewoon geen doen aan, gewoon KNAP.
En da op 1/72...!!!... Wow... Swaken, je hebt de modelbouwgrenzen weer verlegd...

Heligroeten,

Nick
 
very niiiiiiiiiiiiiice old looking using engine en romp details !!! ,,, mijn petje af ...
 
absoluut ongelofelijk... petje af hiervoor... verder redelijk sprakeloos eigenlijk...
 
Dat ziet er ........tuut.......piep......... uit!
En dat bij deze kit. Hier is alles al zo klein.
Dit resultaat zal ik met de mijne ni behalen. (maar ben wel tevreden hoor)
Chapeau.
 
Hey jongens, :)

Merciekes voor jullie comments.;)
Na vier maand werk aan dat motorke mocht er toch wel iets moois van komen dacht ik toch.
Het is echt een geduldoefeningske. Momenteel bezig met de metalen verstevigingsring die rond de cilcinders ligt.
Hoop van vandaag de ring af te hebben, dan kan ik mij beginnen te concentreren op de bovenste bewapeningstoestanden, die moeten nu ook nog volledig gescratht worden, op de schaal 1/72 bestaat er niets van, enkel de machinegeweren heb ik in resin, gelukkig dan toch. Maar eerst alles tesamen steken en beginnen op te schuren.
 
Hey,

Allez,we zijn terug met een kleine update.
De metalen ring rond de motor ligt erop, is geschilderd en verweerd. Oef, dat spul zit tesamen gelijmd maar heeft toch bloed, zweet en tranen gekost, ondanks dat alles tientallen keren is gedry-fit, bleek achteraf er toch een klein addertje onder het gras te zitten onder de vorm van dat de twee zijkanten aan de vleugels onderaan open bleven staan. na nog kleine aanpassingen door wat lichtjes op te schuren kwam de passing in orde.

Zoals gezegd, mochten we dan beginnen met de scrath van de bovenste bewapeningstoestanden. Alleen de machinegeweren had ik in resin liggen, de rest was zelfbouw. Met goeie documentatie kwam dit uiteraard goed. Ik hoop dat het resultaat er mag wezen. Eerst wat foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nadien konden we wat verder werken door de vleugels samen te lijmen en op te schuren. De bewapening werd tevens niet vergeten. Daarvoor gebruiken we metalen loopjes en een metalen pitottube van Masters, speciaal voor dit type van vliegtuig. Eveneens werden de wielkasten wat uitgewerkt met PE en een koperen leiding voor de remmen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nadien konden we de binnenkanten van de vleugelflaps uitwerken met PE. De flaps zelf moeten nog aangepakt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, het begint eindelijk op een vliegerken te gelijken. We beginnen ons doel te bereiken ;)
 
Laatst bewerkt:
TOP werk!! Ziet er al prachtig uit! Dit is nog eens een staaltje scratch en PE-werk!
Dit wordt een prijzenpakker!!!;)

Erwin.
 
Man, man, man, een paar druppels super 98 en hij start. Waar gij het geduld vandaan haalt.........
 
Ik word er stil van... Gewoonweg topklasse! Op zo'n schaal zoveel detail tevoorschijn toveren! Je moet het maar doen...
 
Inderdaad, op en top wat je hier tevoorschijn tovert, blijven we opvolgen :)
 
en hij bleef toveren.........toveren........
 
Dit is nog eens een staaltje modelbouw,knap en net werk laat je ons zien Swaken....
 
Prachtig werk gewoon en dat op deze schaal.
Petje af ik ga je het niet na doen.
Ik heb soms al problemen met zaken te schilderen in 1/48.

Mark
 
Hey,

Merciekes jongens, maar we zijn er nog niet hoor.
Er is nog zoveel te doen. Iedereen kan zo modelbouwen, je moet er alleen de nodige tijd insteken en natuurlijk beschikken over een hoeveelheid documentatie om zoiets na te bouwen, alhoewel teveel docu kan ook vervelend zijn ;)
 
Hey,

Allez, we zijn er weer :)
Een kleine update met de afwerking van het geschutscompartiment bovenop de motor. Ge moogt eindelijk zeggen want het begon te kriebelen zulle,..... om verder te kunnen doen he ;)
Het spul zit tesamen en is geschilderd, enkel nog wat bijwerken met een potlood moet nog gebeuren, maar dat gebeurt later.
Genoeg gezeverd, foto's .....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, het is misschien niet veel, maar het heeft werk gekost om tot zo iets te komen, gelukkig kan ik nu verder werken aan de andere details.
Tot later jongens ;)
 
Laatst bewerkt:
Pfff amai ze Swaken, das toch klasse ze kerel. In deze kleine schaal en dan al die draadjes en dergelijke.
 
ik ga het je niet nadoen hoor.
petje af zou ik zeggen.

Mark
 
Je topic even doorgelezen, knap werk realiseerde me niet dat het zo klein was Applaus
Zijn dat 2 X 7 cilinders in ster ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan