Hoofdsponsor

1/72 Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

Hey hey, na elke update moeten we kwijlen en dweilen en herhalen dat het mega schitterend is!

'k Ben benieuwd om die motor ne keer te horen draaien, want ik geloof nu echt totaal nie meer dat het een 1/72 ste is!
Geraak je nog aan originele bougies? Of zitten er moderne bosh-exemplaren in?

Heligroeten en tot gauw ne keer,

Nick
 
Das toch wel even met open mond aangapen, heel mooie motor, en op die schaal, petje af hoor.
 
motor ziet er echt prachtig uit. machtig mooi gedetailleerd gewoon...
 
Ongehoord mooi, dit zou strafbaar moeten zijn LOL !
 
Wow, dat is microchirurgie! Prachtig gedaan en dat op die schaal :35:

Erwin.
 
Hey, :)

Mercie jongens, momenteel ben ik in Bretagne met het vrouwken, beton aan het bezoeken en al gevonden natuurlijk. Eeen welverdiende vakantie.:8
Als ik terug ben ga ik wat verder doen aan het interieur zodat ik daarvan ook eens wat kan posten. :wub:
 
Hey, :)

Bedankt voor de commentaren jongens, en indd, ge moet wat gaga zijn om te modelbouwen. We doen ons eigen soms wat aan......;)

Ondertussen wat verder kunnen werken aan het interieur van onzen 190. Deze is nu compleet afgewerkt en samengestoken, we kunnen eindelijk verder werken aan het geheel, de motor verder afwerken en beginnen aan de volgende scratchbouw, het bewapeningsysteem boven de motor.

De foto's zijn mischien wat van mindere kwaliteit, maar begint dat ding maar nen keer te fotograferen dat zo klein is als uwen duimnagel (oppervlak van de cockpit). Ik heb mij in verschillende bochten gewrongen om te kunnen fotograferen, dus ik hoop dat ge me kunt volgen...;)
Nu foto's,

eerst van het technische gedeelte,

attachment.jpg

attachment.jpg

en door zo'n klein gaatje moet ge kijken...

attachment.jpg

nu het cockpitgedeelte,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en samengestoken,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, ik hoop dat het erop staat, ik zie dat er terug vernieuwingen zijn op het forum.

Nu verder werken aan de motor, weeral en de scratch. ;)
 
Laatst bewerkt:
Deju, waar zijn mijn foto's, alleen maar linken te zien, wat het ik nu weeral verkeerd gedaan????
 
Dat ziet er weer zeer mooi gedetailleerd uit voor zo een klein schaal.
 
Ziet er geweldig uit ... als ik dit ooit kan benaderen prijs ik me gelukkig...

normaal gezien moet je
plaatsen, dan toont ie normaal gezien de foto's wel:

Hey,

Bedankt voor de commentaren jongens, en indd, ge moet wat gaga zijn om te modelbouwen. We doen ons eigen soms wat aan......

Ondertussen wat verder kunnen werken aan het interieur van onzen 190. Deze is nu compleet afgewerkt en samengestoken, we kunnen eindelijk verder werken aan het geheel, de motor verder afwerken en beginnen aan de volgende scratchbouw, het bewapeningsysteem boven de motor.

De foto's zijn mischien wat van mindere kwaliteit, maar begint dat ding maar nen keer te fotograferen dat zo klein is als uwen duimnagel (oppervlak van de cockpit). Ik heb mij in verschillende bochten gewrongen om te kunnen fotograferen, dus ik hoop dat ge me kunt volgen...
Nu foto's,

eerst van het technische gedeelte,

model064a.jpg


model060.jpg


en door zo'n klein gaatje moet ge kijken...

model061.jpg


nu het cockpitgedeelte,

model055.jpg


model056.jpg


model057.jpg


model059.jpg


en samengestoken,

model066.jpg


model065.jpg


model069.jpg


Voila se, ik hoop dat het erop staat, ik zie dat er terug vernieuwingen zijn op het forum.

Nu verder werken aan de motor, weeral en de scratch.
 
Hey, :)

Bedankt jongens,
en zeker bedankt voor Silenoz, voor het te voorschijn halen van de foto's. Ik had gezien dat er terug veranderingen zijn op het forum en heb indd de 'knop links' gebruikt om de foto's te plakken, maar zag dat er een groot "adres" in stond, ik dacht vermoedelijk dat dit zo was, met die veranderingen. We moeten nog veel leren met die computer-toestanden;)
 
mooie update swat,mooie riemen
 
Hey,

Yep, we doen ons best terug he, merciekes mannen. ;)
 
Swaken geweldig mooi werk en zeker op deze schaal,en dan nog maar te zwijgen over die riemen supper...
 
Hey, :)

Eindelijk ben ik terug met een update.
Jawade, er wordt hier blijkbaar gebouwd in grote snelheden zodat ik niet kan volgen en deze topic moet gaan zoeken in de onderste regionen van het spel.
Maar allez, we zijn terug.

Wat hebben we verricht in tussentijd. Awel, veel, de motor die is zo goed als af. De contructie tot en met de opbouw van de cilinders ging vrij goed, niet teveel tegenslagen en alles paste. Nadien begonen met de inlaat en uitlaatbuizen. Amai, wat was dat. De buizen uit de kit zelf waren te kort en zo broos, van het moment dat ge er kwaad naar keek vielen ze uiteen. Dus, scrath. Iedere buis is herbouwd met evergreen rod van 0,65 mm, die vervolgens werd ingeboord en voorzien van een koperen draadje die dan paste in de cilinders. De andere kant van de uitlaten werden uitgeboord zodat er een uitlaatopening onstond.
Uiteraad diende men de krommingen van deze buizen zelf te maken zodat alles lag/ligt zoals het moet liggen op een originele motor. Men diende eveneens rekening te houden dat men zeker niet buiten de omtrek van de motor ging, anders was het zeker niet goed. Vandaar dat het me wat tijd heeft gekost om dit zo te kunnen brengen. Nu moet ik enkel nog een metalen ring rond de volledige motor leggen, een soort van verstevigingsring blijkbaar.

Uiteraard, in die bouwstrijd diende ik eveneens de details verder te schilderen, anders kon je er niet meer bij, en dat zou wel een zonde zijn. Allez, het was een beetje bouwen met veel schilderen om dan verder te kunnen doen in die volgorde. Ik hoop dat ik in mijn opzet ben geslaagd om een goede motor af te leveren als model.
Voor al degene die hun geduld en vaardigheden willen testen, dit is het ideale modelletje. Het is niet voor niets dat ik grijs haar heb bij gekregen.

Ondertussen ook wat verder gewerkt aan het motorcompartiment, daar waar de motor in de vleugel moet passen. Veel gaat ge er niet meer van zien, maar tussen de bedrading en leidingen door ziet ge er wat van, maar het zit er.

Allez, wat foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en nu het volledige model, zoals het er moet gaan uitzien.....

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se.
Tot de volgende. ;)
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan