Hoofdsponsor

1/35 Flags of our fathers [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knappe vorderingen Swa. Inderdaad, misschien niet slecht om de jerrycan weg te laten...
Het is niet omdat iets er opstaat het ook moet worden gebruikt (op dat ogenblik...).
Ik vind die motorgrill echt een toffe toevoeging.
Ben aan het overwegen om mij er alsnog ook één aan te schaffen...
Geniet van je sopje met je flippers, badeendje en GMC...:laugh::laugh:

Mark
 
Zeg ivm gereedschap rekken !!! na oorlogse Belgische Gmc hadden die dus wel degelijk ook de genie voertuigen,neem nu de compresssor Leroy ,die had hem in een bak tussen cabine en ketel,de Genie cargo van het 11 de genie had de drager rechts voor tegen het moter compartiment,de Gmc Bolster die ik zag had de drager dan weer links , ik zal eens wat foto's opladen en tonen.
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb deze terug gevonden in mijn documentatie.

attachment.jpg

Blijkbaar waren er een paar mogelijkheden om de gereedschappen te bevestigen.

Grtz
 
kortom Swa, ge kunt uw gereedschap hangen waar ge wilt....... :8;)
Enfin ,netjes werk en mooie details
 
Mannen, bedankt voor de comments en het meedenken over de tools. Maar gezien de onderstaande foto ben ik toch huiverig om ze te plaatsen. Ook op de andere foto's van pa kan ik niet herleiden of ze een plek hebben zoals getoond. En ja, wat doe je dan....? Ik heb dan maar gekozen om ze niet te plaatsen.

foto_pa1A.jpg

Inmiddels staat de GMC te drogen en kan ik me gaan verdiepen in de decals. Wat het volgende mysterie wordt om op te lossen. :laugh:
 
ik ben niet zo thuis in de war bouw wereld , maar dit ziet er zeer verzorgt uit Swa , en veel details
 
Bubblegum bedankt voor de complimenten.
@walesha; ben eerst maar eens gaan spreken met degene die ze zelf heeft zien rijden. Dacht dat dit ook niet zo verkeerd zou zijn, daardoor heb ik nu al een aardig idee hoe het eruit heeft gezien. Maar heb nog even de tijd alvorens ze erop moeten, want ga eerst de GMC nu goed uit laten drogen. Maar zeker een goede tip van je, thanks mate!

Over verf en drogen gesproken, heb vandaag een op mijn gemak een en ander zitten bekijken. Of de GMC een beetje 'smoel' heeft gekregen met het moduleren. En volgens mij ziet het er niet verkeerd uit, tenminste ben er zelf tevreden mee. Wat altijd een probleem zal blijven voor me, is het goed weergeven op de gevoelige plaat. Maar wie weet komt dat ook nog een keer goed. :P

Allez, de pics. Hopelijk vinden jullie het ook ergens naar trekken. Let op, alles is nog los dus een niet uitgelijnd wiel en een zwevende bak kan hé.

PICT1035.jpg

PICT1036.jpg

PICT1037.jpg

PICT1038.jpg

PICT1044.jpg

PICT1040.jpg

PICT1040.jpg

7e7fd80c-582c-4403-93c5-1e203160ea73.png

Grtz, tot de volgende update met decals!
 
Hallo Swa, ik ben niet zo thuis in het werken met PE, nu heb ik hier een paar PE-setjes liggen van diverse merken maar kan je mss even uitleggen hoe dit hier moet gemonteerd worden om door PE te vervangen want ik kan er niet zo goed aan uit?

attachment.jpg
 
Is dit vet of is dit vet ? Euh ja... retevet dus !
 
Hallo Swa, ik ben niet zo thuis in het werken met PE, nu heb ik hier een paar PE-setjes liggen van diverse merken maar kan je mss even uitleggen hoe dit hier moet gemonteerd worden om door PE te vervangen want ik kan er niet zo goed aan uit?

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=41744&d=1384692194

Kan toch niet zo moeilijk zijn, Walter ?
Op het kit onderdeel de opgegoten raster wegschuren tot je een vlakke plaat bekomt. Op het PE onderdeel de uitstulpingen uitduwen, bvb met een balpen op je mat, en dit op het onderdeel kleven met secondelijm.

Groeten Rik
 
Tot hier al een schitterende GMC geworden Swa bravo3_zpscccea427.gif

De kleur modulatie is inderdaad niet zo goed te zien op de foto's, maar dat geeft nix,
want een juist aangebracht special effect is er één die niet opvalt...;)

Ik zeg wel even dit erover nog :
Kleurmodulatie is een effect wat (mits goed gedaan) vooraf aan de verwering zeker zal opvallen.
Ná de verwering zal dit effect niet opvallen, maar wel z'n werk doen, omdat het gaat om een lichteffect.
Licht is namenlijk het enige wat je niet omlaag kunt schalen, dus gebruik je een truc.

Dat betekent voor zo'n OD kleur dat deze aan de topzijde van de onderdelen in beginsel (het stadium waar je nu bent)
een heel stuk lichter mag. Zelfs zó licht dat je gaat denken dat je de boel verprutst hebt.
Maar door washes (en andere verweringen) gaan de lichte en de donkere delen bij elkaar getrokken worden
zodat een "natuurlijk" lichteffect overblijft.
Het is als het ware het hooglichten van de basiskleur (nabootsen van natuurlijke lichtval).
Het lichter maken van de basiskleur moet je niet doen met wit, maar met EEN lichtere kleur (geel, helder groen, huidkleur, buff enz).

Hoe dan ook, het blijft een mooi model !

modulerend groetje happy06_zps262b65d5.gif
 
Mannen, allen bedankt voor de lovende woorden. Je zou er verlegen van worden.:$
@Walesha; ik hoefde in het geval van de Tamiya kit niets weg te zagen. De motorluiken waren namelijk los, echter had ik wel wat te stellen met het formaat van de PE luiken.
@Peter; mooie uitleg over modulatie want zelf ben ik daar niet zo in thuis. Wel heb ik een beetje de luierik uit gehangen want ik heb een modulatie-setje gebruikt van Vallejo. Maar zeker bedankt. Want het heeft me weer aan het denken gezet.....is het in orde of wil ik nog meer nuance bereiken. Met gevolg, misschien toch nog een keer de AB ter hand nemen. :P Morgen nog eens kijken en anders ga ik proberen de laatste hand te leggen aan de highlights van opliggende details. Scharniertjes en meer van dit soort gefröbel.:D

Houd jullie zeker op de hoogte.
 
Prachig model Swa!

Wat betreft de modulatie, gebruik ik na het airbrushen van een algemene modulatie nog een borstel om nog meer variatie op de kleinste details te brengen. Dit doe ik met een lichtere gedilueerde Vallejo kleur dan de basiskleur die ik gespoten heb.
Dit kan ook misschien helpen...

Thierry
 
@Thierry; thanks. Je hebt precies verwoord wat ik bedoelde met het aanbrengen van de highlights. Dus wordt vervolgt.........
@Walesha; de discussie op het collega forum geeft al wat uitleg. Maar misschien dat de volgende YouTube filmpjes je meer zeggen. Heb je direct een soort howto. Het eerste behandeld de hull en het tweede de turret van een Pz.Kpfw.4 in panzergrey.

http://www.youtube.com/watch?v=mRUlAr2ehWM

http://www.youtube.com/watch?v=QSzjOGXUsDM
 
@Walesha; de discussie op het collega forum geeft al wat uitleg. Maar misschien dat de volgende YouTube filmpjes je meer zeggen. Heb je direct een soort howto. Het eerste behandeld de hull en het tweede de turret van een Pz.Kpfw.4 in panzergrey.

http://www.youtube.com/watch?v=mRUlAr2ehWM

http://www.youtube.com/watch?v=QSzjOGXUsDM
Dat is allemaal wel heel mooi maar niet aan mij besteed... ik ben een modelbouwer en geen kunstschilder!
Het schilderen van een model is voor mij meer een noodzakelijk kwaad dan wel een must, ik hou dat dus simpel!
 
@Famo; bedankt voor de comments.
@Walesha; ieder moet zijn eigen zin doen. :$

De decals zijn aangebracht en wilde dit toch even laten zien alvorens ik de vernis ga zetten. Dus niet teveel op de silvering letten, hé.

PICT1248.jpg

PICT1247.jpg

PICT1249.jpg

PICT1250.jpg

PICT1251.jpg

Hopelijk trekt het ergens op en tot gauw voor een volgende update. :wavey:
 
Je silvering gaat niet weg gaan hoor als je vernist, het is toch lucht dat onder je decal zit ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan