Hoofdsponsor

1/35 Flags of our fathers [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap en zeer netjes gebouwd en gescratched !!!!!!
 
In Tank & Military Vehicles, de uitgave van juni-juli 2013 staan volgende foto's :

attachment.jpg

Het gaat hier wel om de motor van de Dodge WC56 command vehicle. Waarschijnlijk gaat het om dezelfde 6 cyl als in de GMC.

attachment.jpg3

De motor is pas gezandstraald en opnieuw in de primer gezet, vandaar het zwart-witte contrast.
Het zwart blok links is de dynamo, uiterst rechts zien we de startmotor met ertussenin de stroomverdeler, de kabel die naar beneden loopt is de hoogspanningskabel die de stroomverdeler van stroom voorziet. Deze kabel komt van de bobine die meestal ergens aan het chassis bevestigd is.
Boven de startmotor zit de oliefilter met de leiding die naar het carter leidt. De dikke leiding linksboven is de darm voor de waterkoeling die verbonden is met de radiator.

Misschien heb je hier wat aan ?

Groeten Rik
 
Mannen allemaal bedankt voor de comments. Wat zouden we toch moeten zonder dit forum, want door de tips probeer je het toch weer naar een hoger niveau te tillen.

We hebben deze keer bezig geweest met de cabine en de afronding van de laadbak met klep die zo bijna zijn eind bereikt heeft. Verder hebben we wat geëxperimenteerd met loodfolie, en persoonlijk vind ik het realistisch overkomen. Ook zijn een aantal onderdelen weer herzien op tips van jullie, zoals de winch en de motor.

PICT0970.jpg

PICT0972.jpg

PICT0969.jpg

PICT0971.jpg

PICT0973.jpg

PICT0977.jpg

De banken moesten wat ingekort worden door de veranderingen aan de laadbak.

PICT0978.jpg

Eduard voorzag in zijn setje geweerrekken, echter waren deze na het vouwen zo over gedimensioneerd dat er wel boomstammen in paste. :laugh: Vandaar alles weer plat gevouwen, los gesneden en plastic card gebruikt.

PICT0976.jpg

De opnieuw bewerkte winch, dikte is nu meer accurater. In werkelijkheid 12,7mm, dus nu -0,5mm. De ketting blijft zo hij was omdat hij overeenkomt met een schakelafmeting van circa 30 op 50mm.

PICT0975.jpg

Zeil voor achter de cabine, wat een los stuk was ten opzichte van de rest van de huif.

Dan heb ik na een tip van Walesha een andere grill aangeschaft. Wat een detail en netjes verzorgd. Niet besteld bij de store die in het bericht stond maar gewoon bij de fabrikant in Hongarije. Was nog ietsjes goedkoper, maar de doorslag gaven de verzendkosten. Dit was nog niet de helft van wat de oosterburen rekende! Het setje bevat naast de grill, koperdraad en een tweetal malletjes, een voor de draad op lengte te snijden en een voor de draadjes netjes aan elkaar te kunnen maken. Ik houd jullie zeker op de hoogte van deze werkzaamheden.

PICT0967.jpg

PICT0968.jpg

Zover deze update. Tot de volgende keer, al kan dat even gaan duren omdat we helaas volgende week weer eens moeten gaan werken.:(:wacko: Hopelijk tot gauw.
 
Ziet er al goed uit en de winch is ook veel beter zo... die canvastop maak ik met papieren zakdoekjes, zo krijg je die canvas-structuur.

attachment.jpg
 
Walter........met wat bewerk je dan die zakdoekjes...lijm?????...ziet er bangelijk uit.....8)8)8)
 
Walter........met wat bewerk je dan die zakdoekjes...lijm?????...ziet er bangelijk uit.....8)8)8)
Even in het kort uitleggen hoe ik te werk ga:

Het plastieken dak uit de doos heb ik als mal gebruikt.... een papieren zakdoekje bestaat uit lagen dun papier, die moet je uiteen halen. Als je het zakdoekje in zijn geheel gebruikt krijg je lelijke plooien. Vervolgens leg je die laagjes één na één met verdunde houtlijm op de mal, je strijkt ze telkens glad na elk laagje en tegelijk kan je modeleren.
Eens het geheel hard is snij je de randen bij en haalt voorzichtig de nieuwe kap van de mal... daar houtlijm niet hecht op plastiek geeft dat dus weinig probleem en dan krijg je het resultaat van op de foto.
Nadien kan je nog bijwerken en details toevoegen zoals bvb klinknagels, de ogen voor de touwtjes aan de kap enz.
 
Ziet er al goed uit en de winch is ook veel beter zo... die canvastop maak ik met papieren zakdoekjes, zo krijg je die canvas-structuur.

Thanks en helemaal waar van de tissues. Heb de techniek ook gebruikt bij mijn Famo. Maar ik wilde deze keer eens wat anders proberen om te kijken wat het effect hiervan kan zijn. ;) Dus wordt vervolgd.....
 
Heel mooie details op die "gepimpte" GMC Swa!
Ben benieuwd naar het vervolg.

Thierry
 
Thanks en helemaal waar van de tissues. Heb de techniek ook gebruikt bij mijn Famo. Maar ik wilde deze keer eens wat anders proberen om te kijken wat het effect hiervan kan zijn. ;) Dus wordt vervolgd.....
Ik had ook eerst loodfolie gebruikt maar ik vond het te glad overkomen, de folie was ook iets te dik, was nochtans het dunste dat er te vinden was.
 
Bedankt Swa, uw laatste updates hebben mij zonet uit mijn sloefen geknald ! Waarlijk indrukwekkend hoe het detail er minutieus aan gebreid wordt, dit zijn de topics waarvan we echt genieten ! Als er tien waarderingssterren te delen waren, kreeg je ze van mij !
 
Dat word een toffe vrachtwagen
 
-nono--nono- @Gunit, dat is teveel krediet voor me. Maar goed om te horen dat het wat aan het worden is. Gaan gewoon verder met de GMC.
@Famo, bedankt makker. Hoop er echt een pronkstuk voor pa van te maken.

Op moment weer aan het werk, dus de update laat even op zich wachten. De grill waar ik nu mee bezig ben, wordt in mijn beleving een blikvanger. Maak ook wat foto's tijdens de bouw van de grill, kleine howto hoe dit setje werkt.
 
Eindelijk tijd gezien om weer eens een update er tegen aan te gooien. klein maar fijn zullen we maar zeggen.:D Want het betreft de nieuwe grill met een kleine howto. De grill is van Limes model uit Hongarije. het materiaal is laser gesneden karton en heeft de nodige hulpmiddelen om er een fijn stukje werk van te maken.

In het setje zit de grill, koperdraad 0,3mm, 1 mal voor het snijwerk en 1 mal om de koperdraad netjes aan elkaar te kunnen lijmen (althans daar heb ik voor gekozen).

Stap 1.
PICT0980.jpg

Allereerst heb ik de koperdraad recht gemaakt door met het ronde gedeelte van mijn mes over de draad te rollen. Recht koperdraad vind ik namelijk altijd prettiger werken.

Stap 2.
PICT0981.jpg

Het snijmalletje werkt zeer goed en alle stukjes draad zijn genummerd, wat weer correspondeert met de assemblagemal. Dit werkt dus heel eenvoudig en je hebt precies de correcte lengte en plaats.

Stap 3.
PICT0982.jpg

Dit is het assemblagemalletje (onderdeel drager) wat je kan gebruiken om de draad aan elkaar te lijmen. Rond de kruising is voldoende ruimte om met een stukje koperdraad lijm aan te brengen. Zelf heb ik er voor gekozen om met mijn liniaal de draad lichtjes aan te drukken alvorens te lijmen, zo krijg je dat het meer de vorm krijgt van de 'real thing". Wanneer de lijm uitgehard is kun je het samengestelde roostertje verwijderen uit de mal.

PICT0983.jpg

Stap 4.
PICT0984.jpg

Omdat het vrij fragiel is heb ik de grill zolang mogelijk in de drager laten zitten om niks te beschadigen. Dus de samengestelde koperdraad roostertjes zijn hierin ook eerst gelijmd met weinig lijm. Op de foto de grill voorzien van de koperdraad en de door mij gebruikte attributen.

Stap 5.
Volgens mij een zeer realistische en heel fijne grill, allez dat is mijn gedacht natuurlijk. :dry: Zit er nog wel aan te denken om het geheel even te voorzien van wat vernis met de AB. Heb het idee dat het wellicht tijdens verdere assemblage steviger is?:O Zou jammer zijn deze blikvanger te beschadigen.

PICT0985.jpg

Volgende stap zal het boven zeil van de huif worden, daar heb ik ook weer wat ideeën over om daar toch wat meer van te maken. Maar het kan ook iets totaal anders worden, met mij weet je het nooit. :P Graag tot een volgende update!
 
Inderdaad een mooie upgrade man. knap resultaat.
Zou je voor het verlijmen van de draad ook geen soldeerpasta kunnen gebruiken? Dit is volgens mij steviger dan lijm.
 
Mannen, bedankt!

Dat lijkt me inderdaad een knappe meerwaarde voor je model Swa.
Goede How-to ook trouwens. Alles prima beschreven (en uitgevoerd).
Misschien nog zo'n slecht gedacht niet om een extra laagje vernis aan te brengen, maar waarom niet een laagje grondverf ?
Kijk weer al uit naar de volgende update.

Mark

Grondverf zou ook zeker goed kunnen, Mark. Mijn gedachte was om vernis te gebruiken omdat dit wellicht een diepere indringing heeft dan grondverf. Maar dit kan ook helemaal het geval niet zijn. :wacko: Hoe het ook zij op dit moment de grill weer netjes ter bescherming in zijn drager teruggeplaatst met wat tape, tot mijn AB weer te voorschijn komt.


Inderdaad een mooie upgrade man. knap resultaat.
Zou je voor het verlijmen van de draad ook geen soldeerpasta kunnen gebruiken? Dit is volgens mij steviger dan lijm.

Helemaal waar, Buzzy, ik ben ook altijd een voorstander van solderen! Alleen durfde ik het echter niet aan om dit te solderen in een malletje van karton. Het rondje bij de kruising van de koperdraad is ook maar een paar mm groot, dus dit raken was voor mijn gevoel bijna niet te voorkomen. De gevolgen misschien desastreus ;)
 
Jo de mannen, nog bedankt voor de comments. Vandaag hebben we weer eens kans gezien de fotoemmer te vullen. Met deze vulling gaan we gestaag naar het einde van de build. Nog wel wat kleine werkzaamheden maar we kunnen zachtjesaan eens gaan denken over een kleurke.:P

Eerst heb ik nog wat herstellingswerkzaamheden gehad omdat ik voor de GMC een update-setje heb aangeschaft van SKP models met lences en taillights.

214-1051-medium.png 214-1052-medium.png

Maar ook ben ik een maand een onderdeel kwijt geweest en wat nu op wonderbaarlijke wijze terug is! Destijds heel het huis op zijn kop, nergens….:@ Zaterdag zie ik een stukje PE op de mat bij de achterdeur liggen, tadaa. Toch onbegrijpelijk zoiets?! En wat was het dan? De fan van de motor!:D:D

Nu wat plaatjes, want daar doen we het voor hé.;)

De huif is ook bijna klaar, hier en daar enkel nog wat bijvormen. Voor de straps heb ik PE exemplaren gebruikt, afgewerkt met stukjes folie van een wijnfles. Santé.

PICT0986.jpg

PICT0987.jpg

PICT0988.jpg

PICT0994.jpg

De top van de cabine is ook klaar en voorzien van wat extra details. Maar ook de windscreen is gereed, voorzien van de nodige PE. Op dit moment afgeplakt om geen vingerafdrukken achter te laten.

PICT0989.jpg

PICT0990.jpg

PICT0993.png

Ook de grill heeft zijn laatste bewerkingen gehad. Want deze was natuurlijk nog niet klaar bij de laatste post. Er ontbrak namelijk nog de ondersteuning achter de grill en het naamplaatje.

PICT0991.jpg

Tot zover, en wat volgt nog? De nodige dryfits, wat verdere detaillering met bijvoorbeeld jerrycan houders en dergelijke. Onderzoek waar het gereedschap zich bevond, want op de bekende plaatsen zit het niet. :O Iemand een idee? Verder moet er nog een decalvelletje aangeschaft worden voor Nederlandse voertuigen. Nog genoeg te doen dus!

Grtz en tot de volgende.
 
Man man man... dit ziet er heel netjes uit! Prachtige details!

Thierry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan