Hoofdsponsor

1/35 Flags of our fathers [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo'n stukje PE kan je nog gemakkelijk over het hoofd zien. Zo ben ik al autodeuren en tankwielen kwijtgeraakt ook... De lenzenset is een mooie toevoeging, ik heb me er ook net eentje aangeschaft en da's al mijn tweede. Maar ze zitten er veel te rap op, je zal zien. Let goed op de richting van de streepjes onder de lens.
 
Schitterende vorderingen Swa. Die huiven uit loodfolie, om te snoepen, man zo knap.
Ik vind dat persoonlijk nog altijd mooier dan de resin exemplaren.
Wat vindt je zelf van de gebruikte PE-set ? De aanschaf waard of niet ?
Succes verder. Heb zelf geen idee waar de gereedschappen op het voertuig hingen.

Mark
 
Vol bewondering volg ik dit!! op het tipje van mijn stoel geweldig model en verbazend echte look.
 
Hier juist dezelfde opmerking als Cargomaster. Begin al te zweten tegen dat ik ooit aan mijn serie GMC's ga beginnen ....
 
Mannen allemaal bedankt voor de positieve geluiden en blij dat jullie het ergens op vinden trekken.:wub: Heb het nodige geëxperimenteerd en je moet altijd maar afwachten of dit het resultaat wordt wat je er van verwacht. Zoals ook met de loodfolie, dit moest ik eens een keer uitproberen.

@ StevenVD; gelukkig dacht dat ik de enigste was die wel eens wat kwijt is. Nochtans in mijn geval een onderdeel van bijna een centimeter in het rond! Snap nog steeds niet hoe ik dit kwijt kon raken en hoe het weer tevoorschijn kwam.:wacko: trouwens ook bedankt voor de tip van de lenzen.
@Interceptor; thanks. De PE is te doen, maar de normale Eduard kwaliteit. Dus altijd goed kijken wat te gebruiken is. Bij de GMC gebruik ik in dit geval maximaal 50% van het setje, want veel zaken waren niet van toepassing op de Nederlandse versie. Bijvoorbeeld ontbraken de spatborden aan de laadbak. En zo zijn er nog wel meer verschilletjes te benoemen.
 
Prachtig werk Swa. Ik heb ook nog zo een ding staan op zolder om te bouwen maar zo als u zal me dat niet lukken!
 
Schitterend werk Swa. Ziet er precies al een echte uit en hij is nog eens niet geschilderd.

JM
 
mannen bedankt.

Vandaag de laatste bestelling gedaan voor de GMC. (dat hoop ik in ieder geval, hehe)
Betreft een decalvelletje speciaal bestemt voor Nederlandse legervoertuigen.

front.jpg

fd35001.jpg

Was even zoeken, want had van alle decal fabrikanten de sites al bezocht. Alleen zonder succes, blijkt het gewoon in het eigen land gemaakt te worden. Pfff....Swa kan weer op 2 oren slapen.:D:D:D
 
Heel mooi werk Swa ! smultopic deze ;) vind vooral je zeilwerk erg mooi gemaakt.

Over die kleine PE deeltjes : er sprong eens zo'n deeltje vantussen m'n pincet.
Overal gezocht.... en toen dacht ik... het zál toch niet :|.....
Ik streek door m'n haar en het deeltje viel op m'n werkblad :laugh:

wegspringend groetje..
 
Hey Peter, bedankt voor het compliment. En ja PE kun je soms op de vreemdste plekken terug vinden, daar ben ik weer eens een keer mee geconfronteerd :laugh:
 
wel knap afgewerkt Swa
mooie en verzorgde detaillering
 
Dank je, Famo.

Vanmiddag kans gezien om een paar uurtjes te prullen aan het gereedschaprek. Alleen de schop was los voor handen, de rest was in een geheel gespoten op het rek door Tamiya. Voor mijn gevoel kon ik dit niet zo laten passeren, door het gebrek aan detail, dus alles losgesneden. :$:nowink: Het PE setje voorzag een gelukkig in een donor, de straps zijn weer van een andere set. Nu wat foto's.

PICT0996.jpg

Het losse gereedschap, wat ik nu zie met de macro, nog wat moet bijwerken.;) De steel van het houweel kreeg ik niet echt netjes. Vandaar ik die nagemaakt heb uit een stukje plastic strip. Hiervoor heb ik nog wel een opening gemaakt in de kop van het houweel omdat deze dicht was gespoten.

PICT0997.jpg

Het PE rek voorzien van de straps en beugel voor de schop.

PICT0998.jpg

Een en ander te samen. Maar waar plaatsen we het nu? Hier ben ik nog steeds niet achter hoe dit bij de gebruikte voertuigen bij pa het geval was. Ik denk daarom aan 3 opties, die hieronder staan. Wat denken jullie, wat is het aannemelijkst?

PICT0999.jpg

Optie 1, vaak gezien bij de GMC. Maar in het geval van de referentiefoto's niet te herleiden! Ook geldt dit voor de positie tegen de laadbak.

PICT1000.jpg

Optie 2, tegen de achterzijde van de cabine.

PICT1001.jpg

Optie 3, misschien dat het ergens in de bak opgenomen was. Lijkt mij ook goed mogelijk. Onder de laadbak heb ik ook nog gedacht, maar denk dat dit het niet was omdat de Nederlandse versie geen spatborden had. Wreed dilemma, maar we gaan gewoon nog wat verder. Het hoeft namelijk nog niet verlijmt te worden.

Dus mannen, laat jullie gedachten eens gaan. Misschien heeft een van jullie weer een andere kijk erop en samen weet je toch meer dan alleen. Pa kan het zich helaas ook niet meer herinneren, maar na bijna 60 jaar ook niet zo verwonderlijk volgens mij. :D

Graag weer tot een volgende update.
 
De werktuigenset werd dikwijls aan de buitenzijde van de voorkant van de laadbak aangebracht en meestal werd die er verticaal op gemonteerd.
Hoop dat ik mij goed uitdruk: jouw foto 3 maar aan de voorkant links (kant bestuurder) en verticaal i.p.v. horizontaal.
Hoop dat dit helpt en ik blijf deze prachtige bouw volgen.
 
Je bent meer dan welkom, Erwin. :D En ik waardeer het zeer dat je met me meedenkt over de positie van het set gereedschap. Alleen hoop ik dat je nogmaals je kennis nog eens wilt laten gaan. P.S. Iedereen welkom, hé. ;) Want uit mijn referentiefoto's (zie een hiervan onder) kan ik deze posities niet herleiden.

foto_pa1A.jpg

Maar waar die gasten van de pontonniers hun gereedschap hadden hangen is mij nog steeds een groot -fck- mysterie.
 
Ik bezit foto's waar dat gereedschapsrek of aan de motorkap links of tegen de laadbak bevestigd is maar ik denk dat Walter toch ook een punt heeft. Op foto's van GMC's in gebruik na de oorlog en door de Belgische genie zijn die rekken niet meer aan te treffen.
Denk dat er veel afhing van de toepassing van reglementen binnen de eenheid zelf en de zogenaamde veldconversies. Niemand zal je er op afrekenen als je dat rek niet zal plaatsen.
Toch een vraagje bij die laatste foto: zou het kunnen dat die GMC uitgerust was met een kipbak? De voorzijde van de laadbak lijkt mij in hoek naar boven te lopen en dat doet mij dit veronderstellen.
 
@Walesha; klopt, genie en pontonniers zijn hetzelfde. Maar pa spreekt altijd over het laatste, was ook de nodige trots bij om tot dit onderdeel te behoren. En je opmerking en die van Erwin hebben me wel aan het denken gezet. Of deze troepen gereedschap bij zich zouden hebben? Ze hebben immers een vrachtwagen vol bij zich? Aan de andere kant blijvend bij de loodgieter, wanneer deze leertje in een kraan moet vervangen. Rijdt hij ook niet heel zijn auto bij u binnen. :D Met andere woorden, als de mannen niet op manoeuvres waren hadden ze dan ook alles bij zich? Of wanneer ze enkel vervoerd werden, was dan dat beetje gereedschap toch niet gemakkelijk op de wagen? :$ Kortom jullie inzicht is zeker zeer aannemelijk te noemen, waardoor het gereedschapset alsnog kan sneuvelen in de eindfase bij Swa. Ben er enkel nog niet aan uit.

@Erwin; zie ook de vorige opmerking. En ik ben blij dat jij en Walesha me andere inzichten hebben gegeven, daar kan ik zeker weer mee verder. Over de bak kun je gelijk hebben, want ik heb begrepen dat ze aantal verschillende versies hadden bij het onderdeel. En inmiddels het nodige naslagwerk bekeken te hebben, ben ik meer verschillende laadbakken tegen gekomen dan me lief zijn. :wacko: LOL

@Gunit, thanks mate.
 
Na te lang afwezig geweest te zijn, hier een update van de GMC. Werkzaamheden aan de woning moest ik eerst voorrang geven zodat ik de afgelopen periode met mijn penselen buiten heb rond gelopen.:D Maar goed tussendoor wel een beetje kunnen prutsen aan een en ander waardoor we nu de GMC in een baddeke kunnen gaan steken voor de AB. Allez, genoeg geleuterd eerst wat pics met uitleg over de laatste ontwikkelingen.

PICT1013.jpg

PICT1014.jpg

PICT1018.jpg
De laadklep definitief vastgezet maar wel beweegbaar, kunnen we altijd nog kiezen wat we doen. Maar ook kun je al zien dat de banken in de laadbak op zijn plaats zijn gebracht. Wel een zenuwwerkje om alles netjes uitgelijnd te krijgen.


PICT1019.jpg
Reservewiel, uitlaat en wielen in dryfit. Trouwens heb ik nog de nodige onderdelen uit elkaar gehouden om tijdens het spuiten overal goed bij te kunnen.

PICT1016.jpg
Jerrycanhouder in PE. Ik heb er voor gekozen om deze leeg te houden. Less is more? Kom ik direct terug op het probleem van het gereedschaprek. Wat ik definitief niet ga gebruiken door de opmerkingen eerder. Misschien nog een schop of bijl in de hoek van de cabine maar dat zal echt het maximale zijn. In de lijn hiervan kan het volgens mij heel goed dat jerrycans niet altijd meegenomen werden. Op de kazerne zullen ze wel een pomp gehad hebben, denk ik dan maar.

PICT1024.jpg
Een zijde van de motor blijft zichtbaar.

Nog een paar sfeerfoto's. :8
PICT1015.jpg

a19fa922-9071-46d8-bf17-fe47892f767b.jpg

Ga trouwens proberen meer te gaan moduleren tijdens het spuiten om meer diepte en nuance te krijgen in de toch wat monotone kleur. Maar voor we jullie dit kunnen laten zien, gaan we ons eerst met onze flippers, badeendje en GMC in een sopje spartelen.

Graag tot de volgende, waar we de eerste pics zullen hebben van het AB werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan