Hoofdsponsor

1/35 Festung Stalingrad [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er goed uit rik, waar een kat allemaal niet goed voor is,alè ik bedoel de vulling!:laugh:
 
ziet er goed uit rik, waar een kat allemaal niet goed voor is,alè ik bedoel de vulling!:laugh:

Ach ! Dat dient eigenlijk om uw kat op te vullen ?

Om eerlijk te zijn, het zijn absorberende korrels van op het werk, ('t komt op geen schep). Want een kat heb ik niet, dus een verloren kost om hier een hele zak korrels voor te kopen om een dio aan te kleden.

Groeten Rik
 
Knap resultaat!! Kan er niet veel meer op zeggen... :D
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Ik heb de (voorlopig) laatste hand gelegd aan de schouw :

attachment.jpg attachment.jpg

Na het puin, op de betonboord, geschilderd te hebben met rood, bruine en zwarte acryl (Talens), heb ik wat grijze verf H64 opgebracht met de spons. Met pigment poeders is de afwerking geschied, evenals boven op het breukvlak van de schouw. (Rubble dust & Brick dust).

attachment.jpg attachment.jpg

De gebroken spanring is ook geplaatst.

Voor 99 % is het zeker dat het diorama niet in de sneeuw wordt geplaatst. De omsingeling van Stalingrad, door de Russische troepen, was voltooid op 23 november 1942. Op een foto die dateert van 15 december 1942 zag ik dat het nog niet gesneeuwd was in Stalingrad.
Omdat ik mijn dio wil situeren in de aanvalsfase op de tractorfabriek (oktober 1942) is het dus aangewezen om dit sneeuwvrij te houden.

Tevens zou sneeuw veel details, waar ik nu veel werk aan besteed heb, volledig wegstoppen.

Groeten Rik
 
Ja Rik lieve jongen das nogal een ferm schouwke wat je hier neerzet moet ik zeggen. Sinds ik met de modelbouw ben gestart sta ik nog steeds elke dag versteld van wat een mens kan creeëren.
 
Thanks, Tom !

De lat steeds een beetje hoger leggen, zorgt ervoor dat je verstelt staat van je eigen realisaties.

Groeten Rik
 
Echt een pracht van een schouw en zeer realistisch. Prachtig man.
Ben benieuwd naar vervolg.
 
Schitterende schouw Rik. Ik ben het helemaal met je eens om dit pracht stuk niet weg te stoppen onder de sneeuw.
Mooie toevoeging van de gebroken spanring, klasse...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Dit is wereldklasse-dioramabouw, niet meer en vooral niet minder !
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Iedereen bedankt voor het positieve commentaar.

Na de schouw ben ik begonnen aan een nieuw deel voor het dio. Een stuk gevel in puin zal een hoek aankleden.
Uit architectenkarton van 10 mm is reeds een deel gesneden en de bakstenen gestempeld.
Foto's hiervan hebben jullie van mij te goed. 8)

Ik heb wel wat andere foto's voor jullie :

attachment.jpg

attachment.jpg

Het maken van T-profielen uit koper folie. Reepjes van 2.5 mm breed zijn afgesneden (volg op de foto van links naar rechts) en in de Hold&Fold in een hoek geplooid. Vervolgens is het reepje met een tang dicht geplooid. De vouw wordt opnieuw in de H&F geklemd, op halve breedte, waarna beide lippen met een X-Acto mes open geplooid worden. Met een stuk metaal worden beide lippen in elkaars verlengde geduwd waardoor een T-profiel ontstaat. De rugzijde wordt dichtgesoldeerd.
De korte stukjes hebben een lengte van 8 mm, maar ik heb ook enkele langere gemaakt.

Waarvoor moet dit dienen ?

attachment.jpg

Hier ben ik aan bezig. Een stuk raam dat in de gevel wordt gezet. Het kader is een stuk L-profiel. De horizontale T-profielen zijn de langere stukken, de stukjes van 8 mm staan verticaal.

attachment.jpg

Hier is het stuk raam afgewerkt. Enkele uiteinden zijn wat vervormd. Bedoeling is om, nadat het raam geschilderd is, hier en daar wat scherven in te lijmen.

Maar eerst zal ik wat verder werken aan de gevel zelf.

Groeten Rik
 
sdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskng

Ja Rik. Daar ligt mijn onderkaak weer.
Schitterend mooi gedaan. Dat is modelbouw van de "hoogste" plank.
Dat gaat wat geven als het in die gevel staat.
Ben benieuwd...

Mark

P.S. en nu op zoek naar mijn onderkaak, zodat ik die er weer kan inzetten...
 
Dit is toch niet normaal meer, telkens als je denkt nu hebben we het toch wel allemaal al eens gezien in de modelbouw komt er weer eentje aanzetten met zoiets....

Onvoorstelbaar!!!
 
gewoonweg schitterend ik krijg den bibber al door er naar te kijken ;)
 
Mooi gedaan dit raam, den dat het een ferm karwei was, maar resultaat is er ook naar, benieuwd naar het vervolg
 
Mooi raam man, ben benieuwd naar het vervolg hier van. Hoe langer men dit volgt hoe meer men leert.
 
Rik ik ben hem al even in stilte aan het volgend...............maar nu moet ik toch even reageren.
Toppie man dit ziet er echt goed uit!!!!

Cheers,
André
 
Prachtwerk Rik, dit is echt wel ModelbouwKunst!!
 
Dat is engelengeduld hebben, maar het resultaat is adembenemend. Rik hoelang hebt je hier aan gewerkt?

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan