Hoofdsponsor

1/35 Festung Stalingrad [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Beyond : de pigmenten zijn opgebracht met een borstel, alle voegen netjes toe geborsteld. Vervolgens wordt met een vochtige doek, om de vinger gewikkeld, de bakstenen terug vrij gemaakt. Anders blijft hier een witte film achter.
De pigmenten zijn gefixeerd met de AB met thinner. Van op een afstand is de thinner over de schouw verneveld. Hiervoor blijf ik ver genoeg zodat de luchtstroom de pigment poeders er niet terug af blaast.

Groeten Rik
 
Die zit al in een mooi kleurtje, ben benieuwd naar het vevolg.

Grtz Bart.
 
Heel mooie schouw geworden, ik geniet in stilte.
 
Kijk, naar zo'n schouw kan ik makkelijk een uur kijken !
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Bedankt voor de positieve reply's.

Ik wil jullie nog even plezieren met een nieuwe update :

attachment.jpg attachment.jpg

Verschillende enkele stenen zijn aangestipt met verschillende rode tinten. Een deur is gefabriceerd uit plasticard. Door de klap van het puin binnenin is de bovenste hengsel uit de muur gerukt, evenals het slot. Tevens heeft de deur enkele vervormingen moeten ondergaan waardoor ze aan de bovenzijde opengaapt. Binnenin is wat puin aangebracht, maar op de foto is dit niet zichtbaar.

De spanringen kregen verschillende roestkleurige pigment poeders opgebracht.

Het beton kreeg wat H 72 opgespoten, waarna een wash met Burnt Sienna en Raw Umber volgde. Hierover kwamen wat Concrete pigment poeders die ik gefixeerd heb met MIG pigment fixer.

Volgende is wat puin aanbrengen op de betonnen plateau.

Groeten Rik
 
Prachtig gedaan zeker de laatste details top!
 
mooi gedaan , je diorama's zijn altijd knap in details

van het onderste gedeelte op de rechter foto langs de zijkant zijn de voegen veel meer wit
is er daar een reden voor rik


tom
 
Nee, Tom. Dat is toeval, hier is meer pigment poeders in de poriën blijven hangen. Eenmaal gefixeerd is het moeilijk te verwijderen.

Groeten Rik
 
Had er al iemand gezegd dat je schouw erg mooi is ;);)

Fred
 
Rik, pracht van een schouw, met enorm veel oog voor detail.
Hier kan ik nog wel even blijven naar kijken.
Dit gaat een prijzenpakker worden...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Mooier en mooier wordt-ie !
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Nog enkele fotootjes van de schouw. Vandaag wat puin aangebracht op de betonnen plaat. De houtlijm is nog nat, dus dat kan wat witte randen opleveren rond het puin.

attachment.jpg

attachment.jpg

Eerst is een dun laagje houtlijm gesmeerd in de hoek tussen de betonplaat en de schouw, voor betere hechting. Hierop is met een grove borstel wat gips opgebracht. Deze is aangemaakt met een mengsel van water en houtlijm, ook weer om de hechting te verbeteren.
In het natte gips zijn wat kattebakvulling en self-made bakstenen geduwd.
Dit alles is gefixeerd, eerst met de plantenspuit (water met een druppel Dreft) en daarna met de injectiespuit met verdunde houtlijm, vandaar de witte randen : de lijm vloeit overal tussen, tot aan de rand en erover. ('k heb de bakstenen al wat moeten droogdeppen :$ ).

Het voegsel tussen de bakstenen is soms niet meer zichtbaar, maar dat komt door het water van de plantenspuit, na droging komen ze weer tevoorschijn.

Het volgende is weer wat bakstenen schilderen (in het puin) en dan wat poederen...

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan