Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes pascal, je bent wel nauwkeurig.
 
Mooi en netjes gewerkt, Pascal, het einde komt nu toch wel in zicht.
Kun je niet netjes om de spiegels heen schilderen, het is zo klein allemaal om af te plakken?
Wel een beetje vreemd dat jouw spiegels van plastic zijn, die van mij waren gewoon van metaal.
 
Ja, is misschien wel een idee om het zwart met een penseel te schilderen, en daarna een laagje matte vernis erover.

Wel een beetje vreemd dat jouw spiegels van plastic zijn, die van mij waren gewoon van metaal.

Dat komt omdat jij de mooie, nieuwe, goed-gemaakte Hotwheels auto's gebruikt. En ik zit met die slecht afgewerkte brol die Hotwheels 10 of 15 jaar geleden heeft uitgebracht :(

En het ergste is dat ik ze blijf kopen, ipv van eens een klein beetje meer uit te geven voor een deftig model :wub:

En dan ga ik ze ook nog eens dusdanig met de Dremel bewerken tot ze bijna in ellkaar zakken :8

En dan probeer ik veel te veel details aan te brengen :angry:

Waardoor het een jaar duurt voor ik 1 (jawel één !!) model heb afgewerkt :huh:

En uiteraard doet Murphy constant een flinke duit in het zakje :ohmy:

En toch blijf ik het leuk vinden, en heb ik er plezier aan :unsure:

Ik kan er maar 1 reden voor bedenken : ik ben een modelbouw-masochist !! sdfkkjskng

:D:D:D
 
Wouw, wat blijf jij lang door gaan!
Maar wel n resultaat zeg.
Spiegelvoeten zou ik met de penseel doen. Heb ik ook gedaan bij mijn Novitec 430.

John had een Elite model, daarbij zijn de spiegels van metaal.
Bij de Foundation en vroegere modellen van zacht plastic.

Succes nog t laatste stuk!
 
Hehehe,

Gewoon blijven doorgaan, geduld is een deugd. Ziet er heel netjes uit.
Effe off-topic ;)
Ik moet zo dadelijk met een 360 Modena gaan rijden :)
Eens een cadeaubon voor gekregen.
Hopelijk blijft Murphy thuis :D

mvg

Patrice
 
Ik moet zo dadelijk met een 360 Modena gaan rijden

WOW daar willen we natuurlijk foto's van zien.

Zelf heb ik ooit met een Ferrari 355 spider op het circuit van Francorchamps gereden, was een waanzinnige belevenis. Veel plezier.

Wouw, wat blijf jij lang door gaan!

Is iets wat ik aan de playback-show met Henny Huisman heb overgehouden. Daarin zei ene Barrie Stevens altijd :

"Doorgaan, vooral dóórgaan !" :D
 
Jaja, Murphy was dus thuis gebleven, leuke ervaring :)
30 min mogen rijden en eens lekker doorgeblazen :p
Fotoke komt eraan

mvg

Patrice
 
Update :

Er zat een vlek in de rechterdeur :

F430001-1.jpg

Na 4 keer een dun laagje te hebben gespoten, was ze nog steeds zichtbaar. Dus heb ik het maar ineens grondig aangepakt, de deur in de verfafbijt gedaan en er een laagje primer op gezet :

F430_001%7E2.jpg

Verder nog wat kleine onderdeeltjes gemaakt en bevestigd.

De consoles met de knopjes en de handrem :

F430_008.jpg

De PE remschijven van Tremonia :

F430_007%7E0.jpg

De zelfgemaakte roosters voor het motorcompartiment en de achterklep :

F430_005%7E0.jpg

F430_006%7E0.jpg

F430_003%7E1.jpg

F430_004%7E1.jpg

De reflectoren in de achterbumper zijn gemaakt van een stukje electrische tape :

F430_002%7E1.jpg

Langzaam maar zeker komt het einde in zicht.
 
ziet er goed uit man !!! strak en netjes , wat heb je gebruikt voor het intrieur ( bekleding ) soort zeer dun filt ?
 
Thanks Bubble. Het is zelfklevend vilt, vind ik makkelijker om te gebruiken dan vlokken.
 
Ha, Pascal, nu komt er een beetje schot in de zaak.
Dit zijn de leuke dingen, het opbouwen van het model.
Het interrieur wordt mooi en je roosters zien er goed uit.
Jammer dat je de deur opnieuw moest doen, maar je weet wat je moet doen nu!!
 
Bedankt voor de reacties :)

Gelukkig gaat het nu een stuk beter met het werken met spuitbussen. Het probleem is dat ik met te weinig licht de grijze lak en de vernis heb gespoten.
Hierdoor heb ik de foutjes pas veel later (te laat) opgemerkt.
Ook ben ik te kwistig om gegaan met de vernis, waardoor ik op sommige plaatsen een " doorzichtige plas" kreeg.

Maar aldoende leren we, dit soort fouten maak ik (hopelijk) niet meer opnieuw.
 
Hey Selderken,

Helaas heb ik niet altijd de tijd om hier bij jou eens binnen te wippen hé, maar vandaag was het toch zover.
Man, je blijft me verbazen met de nauwkeurigheid dat je steeds te werk gaat. Neem nu die ruit die je blijft behandelen tot het lijkt alsof ze net van Carglass komt. Klasse hoor.
Hoe je vlekjes en krasjes in de lak bestrijdt, daar doe ik m'n petje voor af. Persoonlijk zou ik daar het geduld niet kunnen voor opbrengen.
Chapeau!


Ik zou zeggen: "Doe zo verder" en ik kom later nog eens terug binnenvallen.


Groetjes,

Droop
 
Ik sluit me bij Droop aan, het is en blijft nog steeds geweldig om jouw bezig te zien.:O

Mvg, Folkert
 
Hoi Pascal,

Ziet er idd wel heel netjes uit, mooi opgelost wat betreft de vlek op de deur :)
Bij deze laat ik je dan ook weten dat ik intussen de foto's online heb gekregen van de rit met de 360 Modena.
Je kan het relaas checken op volgende thread :)

Mvg

Patrice
 
Thanks guys ^^


Zo langzaam aan komen de kleine afwerkwerkjes eraan. Van verpakkings-plastic heb ik een nieuwe achterruit gemaakt. Op de foto zijn de randen en de lijm te zien, deze worden verstopt achter het motor-compartiment :

30072012_28329.jpg

Van een tie-rap heb ik dit onderdeel (een luchtfilter ?) gemaakt, een laagje primer en witte lak erop, en vast gelijmd :

30072012_28429.jpg

De wielen, het interieur en de body als dryfit ziet er zo uit :

30072012_28129.jpg

30072012_28229.jpg

En Murphy ? Ja die is er nog. Er zitten ook wat vlekjes op de linkerdeur, ik denk dat ik deze ook in de afbijt ga zetten.
 
Dag Pascal, het wordt een Beauty maar Murphy is wel erg vasthoudend.
Gelukkig zie je die na deze auto vast voor vele jaren niet meer.

Succes met het vervolg, Ronald
 
ziet er verdomd mooi uit,pascal

als je hem zo ziet past het kleur hem perfect
 
Pascal man ik zit met de mond open,nogal wat anders dan mijn kunsten zenne.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan