Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik moet eerlijk zeggen ik denk niet dat ik zo veel geduld zou hebben als ik altijd terug opnieuw zou moeten beginnen
 
En Murphy ? Ja die is er nog. Er zitten ook wat vlekjes op de linkerdeur, ik denk dat ik deze ook in de afbijt ga zetten.

Ahh...ja..., Murphy...., doet nog steeds mee!! :angry:
Niks van aan trekken, links laten liggen en lekker doorgaan. :)
Goed idee, Pascal, dat luchtfilter, je moet ermaar op komen.
 
Bedaaank foor die bloemen euhh... bedankt voor de reacties :)

Vandaag wat kleine dingen gedaan. Een paar delen van de body in de Turtle Wax gezet. Dit is echt een aanrader, makkelijk te gebruiken, en een prachtige glans zonder witte strepen.
Daarna heeft de voorklep een zelfklevend logo van het merk E.Jan gekregen. Zit er heel mat uit op de foto, maar in het echt blinkt het mooi :

05082012_28429.jpg

Op de achterklep heb ik met elektrische tape het stoplicht gemaakt, moet nog een klein stukje korten worden. Achteraf gezien was het beter geweest om eerst de tape te plakken, en daarna de tape met blanke lak / vernis te sealen. Neem ik mee voor een volgend model :

05082012_28629.jpg

De achterklep heeft ook een zelfklevend metalen logo gekregen :

05082012_28529.jpg

De rechterdeur is klaar om te polijsten :

05082012_28129.jpg

Ter vergelijking beide deuren, de linkerdeur (rechts op de foto) moet nog 1 laag grijs en 2 lagen blanke lak / vernis krijgen. De vlekjes zijn helemaal verdwenen :

05082012_28229.jpg

De zijruitjes hadden flink wat krasjes, die zijn eruit gegaan met polijsten, maar daardoor is ook de zwarte verf eraf gegaan. Het ruitje heeft een badje P+ gehad, als het droog is worden de zwarte lijsten opnieuw gespoten :

05082012_28329.jpg

Tot de volgende
 
Dit ziet er goed uit Pascal, Murphy kan de aftocht blazen, die is nu wel verslagen.
 
ziet er goed uit,pascal

het polijsten heeft hem deugd gedaan en de vernis doet recht aan je harde werk.
 
Dag Pascal, Murphy trekt zich terug en terecht. Wat wordt de wagen mooi!!

Veel plezier met de verdere werkzaamheden, Ronald
 
Hey Pascal,
Al is voor mij autobouw Chinees ,toch zie ik hier iets.......en dat is geduld,vakmanschap,veel werk en passie die jij in deze wagen stak ,mag je fier op zijn hoor ,want het resultaat is prachtig!Hij blinkt in z'n vel(carroserie) ;)
 
Hey Pascal,
Al is voor mij autobouw Chinees ,toch zie ik hier iets.......en dat is geduld,vakmanschap,veel werk en passie die jij in deze wagen stak ,mag je fier op zijn hoor ,want het resultaat is prachtig!Hij blinkt in z'n vel(carroserie) ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens en ook jouw doorzettings vermogen bewonder ik ten zeerste. :)
Gezien de tegenslag die je gekend hebt met deze, vind ik het bijzonder knap wat je steeds weer presteerd.
Voorlopig gaat tie lekker en ben ik weer benieuwd naar je volgende update!!! ^^
 
Het ziet er weer erg netjes uit, en glimt mooi door de Turtle Wax.
Ook een goed idee om de ruitjes even te P plussen, brengt mij ook op een idee:)
 
Hoi Pascal,

Ziet er alvast weer goed uit he :)
Wat is P+ ? Ik ken dit niet.

mvg

Patrice
 
Wat is P+ ? Ik ken dit niet.

mvg

Patrice

Parket Plus is een wateroplosbare acryllak voor oa parketvloeren (en in de modelbouw veel gebruikt, omdat clearparts er echt hard door gaan glimmen) en droogt op in een transparante waterbestendige flexibele laag.
Kost maar een paar euro, en kun je heel lang mee doen
 
Bedankt voor de reacties.

Ik moet er wel bij vermelden dat het doorzichtig plastic van Hotwheels niet echt geschikt is om met P+ en dergelijke te behandelen. De eerste 2 keren is het fout gegaan en heb ik de P+ of KLIR er terug moeten afschuren. Het is geen polystyreen, maar eerder een soort lexaan denk ik. Krast heel makkelijk en is moeilijk te schuren.

Ik heb nog even zitten twijfelen om de ruiten te vervangen door zelfgemaakte, maar dan komt er nooit een einde aan dit project
 
Pascal man,mijn respect heb je zeker al,vooral voor jouw engelen geduld.Machtig mooie update weer he
 
Die ziet er veelbelovend uit Pascal !
 
proficiat Pascal , knap staaltje model(auto)bouw heb je ons hier laten zien
en , ik heb er heel wat van opgestoken betrefende polieren , waxen , enz. Bedankt voor dit leerzaam bouwverslag
mooi , mooi
Sabre
 
Bedankt voor de reacties.
Veel van de technieken & tips die ik gebruik, heb ik geleerd door bouwverslagen op het forum te lezen.
Ook de gesprekken tijdens de ledendagen, leveren een schat aan informatie op. Het voordeel is dat ge dan iets kunt vragen (én DOORvragen) zonder dat ge het hoeft te typen.
 
Na het vele polijsten heb ik de linkse zijruit zwart gespoten. Om dit makkelijke af te plakken heb ik een photocopie van de rechtse zijruit genomen, en dan een stukje tape op de juiste grootte gesneden. Op de foto zijn er wat oneffenheden, deze zijn verdwenen na het spuiten van de vernis :

IMAG0001.jpg

De uitlaten hebben een bruine en een zwarte wash gekregen om wat diepte en kleurverschil te krijgen. Op de foto is de wash nog niet droog :

IMAG0002.jpg

Om de stoelen vast te lijmen heb ik 2 stukjes van het zelfklevend vilt eruit gesneden, in de gaten heb ik 2 stukjes plasticard gelijmd, hierop worden dan de stoelen gelijmd :

IMAG0003.jpg

De hele body heeft een behandeling met Turtle Wax gekregen, staat nu mooi te blinken :

IMAG0004.jpg

Groeten

Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan