Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei, dat begint nu echt mooi te worden Pascal, de body glimt als een snottebel in de maneschijn. ;)
Ik hoop wel dat je hem af krijgt voor de ledendag!! :)
 
Dat hoop ik ook. Er moet nog flink wat gebeuren, en Murphy kijkt nog altijd over mijn schouder :(

Maar met :

"MOTIVATION NEVER TAKES A DAY OFF !"

zal het wel lukken ^^
 
Ziet er goed uit Pascal.
Gaat deze af geraken?:P
 
Dat hoop ik ook. Er moet nog flink wat gebeuren, en Murphy kijkt nog altijd over mijn schouder :(

Maar met :

"MOTIVATION NEVER TAKES A DAY OFF !"

zal het wel lukken ^^

Gewoon die Murphy negeren
 
Er komt schot in de zaak ^^

Vandaag heb ik de koplamp-glaasje en komplampen in de body gelijmd, de binnenspiegel / wat motor-onderdelen en de raamrubbers van de deuren zwart gespoten en wat kleine dingetjes een kleurtje gegeven. Woensdag zal ik wat foto's plaatsen, het einde komt nu écht in zicht.

(En dat zou ook tijd worden ook, ik zie net dat ik met dit project begonnen ben op 28-09-2011 !! :angry: D'as dus bijna een jaar hé !! :tongue: )
 
Amai man, je maakt er werk van, als je die foto's ziet lijkt het wel of je een echte aan het bouwen bent :D
 
Met een stukje zwart plastic en wat oranje verf heb ik de houders voor de gordels gemaakt :

09-09-2012_28229.jpg

De gespen van de Tremonia set zijn voor een 4-punts gordel. De vierkante gespen heb ik driehoekig gevijld en er een gaatje in geboord, ze worden nog zwart gespoten :

09-09-2012_28129.jpg

Op deze manier komen ze (met behulp van een speld) in het interieur te zitten. Eigenlijk moeten ze wat hoger komen (aan de zijkant van de dakhemel) maar voor 1 keer vind ik het niet erg :

09-09-2012_28529.jpg

Het motorcompartiment heeft nog wat bekabeling gekregen :

09-09-2012_28629.jpg

Door het dunner maken van de raamlijsten die op de deur zitten, is er een spleet tussen de metalen deur en het plastic gedeelte aan de binnenkant. Ik wou dit eerst met een stuk plastic dicht maken (hierbij heb ik de verf van het raamrubber op de linkerdeur beschadigd), maar dat zag er niet uit. De spleet stelt nu de ruimte voor waar het glas van het venster zit :

09-09-2012_28429.jpg

Ik heb de plaats waar de verf beschadigd was bijgewerkt, maar het ziet er niet uit. Dus even opnieuw schuren en spuiten, en dan hoop ik dat de deuren klaar zijn :

09-09-2012_28329.jpg
 
Die opening oogt inderdaad heel realistisch Pascal. Is misschien zelfs een goede tip voor de toekomst. Op deze manier kan je zelfs een stukje "clear" styreen gebruiken om een omlaag gedraaide ruit te simuleren.
Succes met het bijspuit werk.

Mark
 
Vandaag flink wat kunnen bouwen, hier zijn een paar dingen die ik heb gedaan.

De alu pijpjes die ik op de uitlaten had gezet, heb ik moeten inkorten om ze netjes in de achterbumper te laten passen :

14-09-2012_28729.jpg

De knipperlichten die aan de zijkanten komen te zitten heb ik gemaakt door een stukje doorzichtige sprue te stretchen, daarna zijn ze in clear orange gedoopt :

14-09-2012_28629.jpg

Met behulp van een papieren mal heb ik matten gemaakt uit een stuk plasticard, zelfklevend vilt en een bruine draad van een USB kabel. Dit is de passagiers mat :

14-09-2012_28129.jpg

De kabel wordt in de juiste vorm geplooid en met druppeltjes CA-lijm vastgezet :

14-09-2012_28229.jpg

Zo ziet de bestuurders mat eruit. Het zwarte gedeelte is een stukje zwart afvalplastic waarin ik met een scriber lijntjes heb getrokken :

14-09-2012_28329.jpg

Het vastzetten van de gordels is een echt prutswerk, maar het geeft wel een mooi resultaat :

14-09-2012_28429.jpg

14-09-2012_28529.jpg

Nog 2 à 3 updates, en dan is het tijd voor de eindfoto's. Duimen dat alles goed gaat.
 
Schitterend werk weer Pascal, goed idee met die sprue's. ^^
En je matjes zien er goed uit, vooral die donkerbruine rand maakt het af.
En nu opschieten hè, ik wil hem volgende week klaar zien in Oostende!! ;)
 
als je dat maar weet, na al die tijd willen we hem eens zien zenne
 
Bedankt voor de reacties.

Zou moeten lukken om hem tegen de 22ste af te krijgen.
 
das wel knap gevonden zulle van die voetmatjes die ga ik zeker onthouden
 
Het idee is niet van mij maar van John (GTO62), hij gebruikt heel dunne kabeltjes om de zetels af te werken.

Vandaag héél lang zitten dryfitten om alles netjes te laten passen.

Het interieur is nu helemaal klaar :

15-09-2012_28129.jpg

15-09-2012_28229.jpg

15-09-2012_28329.jpg

15-09-2012_28429.jpg

Ik heb hier er daar nog wat met de Dremel moeten schuren om de body op het chassis te krijgen, vooral de (zeer breekbaar PE van Tremonia) ruitenwissers waren moeilijk op hun plaats te krijgen :

15-09-2012_28629.jpg

Wat moet er nog gebeuren ?

De pinkerlichten op maat snijden en in de body lijmen, de uitlaten en de achterbumper bevestigen, 4 onderdelen aan het motorcompartiment toevoegen, 4 stickertjes op de velgen kleven, de ruit op de achterklep lijmen en de achterklep op de body bevestigen. Er moeten nog 2 Pininfarina logo's aan de zijkant komen, die moet ik nog ergens zien te vinden. Misschien ook nog 2 driehoekige Ferrari schildjes op de zijkant van de voorste spatborden.

Om een idee te geven hoe de F430 er nu uitziet heb ik een foto genomen van de laatste dryfit :

15-09-2012_28529.jpg
 
Geweldig Pascal........, gaan we het dan nu toch eindelijk beleven?
Als je wilt kan ik volgende week die logo's en schildjes meebrengen voor je.

P.S. Vandaag ook nog een paar oude bouwmaatjes van ons tegengekomen in Gorinchem. (Ton, Ronald, Martijn)
Lekker ouderwets gezellig dom kletsen!! 8)
 
Go Pascal ! Het titanenwerk zit er bijna op, nog een laatste push en KLAAR !!! Proficiat alvast van mij ! Hij ziet er oogverblindend uit.
 
Kom hier dus veel te weinig kijken....maar M heeft een flinke schop onder zijn poeperd gekregen zo te zien.
:wow: Pascal wat wordt deze mooi man!!

Fred
 
Murphy geeft nog niet op ! :angry:

Vandaag wou ik het zwarte tankje in het motorcompatiment lijmen, maar toen ging het mis. Door wat druk te zetten op het tankje is de balk - waar ik het tankje op wou lijmen - afgebroken . Dus moest ik de body terug van het chassis afhalen, waardoor de passagiers-zetel en het dashboard los kwamen.

Gelukkig is alles opgelost, heb het tankje dan maar eerst op de balk gelijmd, morgen kan de balk dan in het motorcompartiment gelijmd worden.
Ook heb ik de zijkanten van het dashboard wat geschuurd zodat ik de body makkelijker op het chassis kan plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan