Hoofdsponsor

1/18 Ferrari F430, ism Murphy ! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat je lukken Pascal! Nog even en dan kan Murphy afdruipen en dan heb jij weer een mooi model in de kast
 
He Herr Fli....euh Pascal! Wat een geweldige kleur is dit! Al had ik het blauw ook wel mooi gevonden.

Hou vol he! Laat je niet gek maken door Murph
 
die blink als een ke...l i nde maaneschijn . mooi resultaat . en nou wordt het voorzichtig aan doen he ..:$
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb al het nodige werk aan het motorblok / versnellingsbak gehad, en deze 4 gaten moeten ook nog wat detail krijgen :


Afbeelding_002.jpg


Een paar stukjes koperdraad op maat geknipt en in de juiste vorm geplooid :


Afbeelding_003.jpg


De koperdraad zwart geschilderd, in de gaten gelijmd en kleine blokje van een U-profieltje erover en het ziet er al beter uit :


Afbeelding_004.jpg


Afbeelding_005.jpg


Groeten


Pascal
 
het ziet er zeker beter uit ,pascal

keep up the good work
 
Mooi gedaan Pascal met de koperdraadjes, begint al aardig op een Ferrari blok te lijken.
 
Vandaag nog eens wat kunnen werken aan deze. De voorste grill heeft een laagje zwart en blanke lak gekregen :


30042012B_28529.jpg


De speakers zijn in de box gemonteerd :


30042012B_28429.jpg


30042012B_28329.jpg


En de body heeft een eerste polijst-beurt gehad (schuurpadjes 3600 tem 12000). Voor de foto's heb ik hem een keertje op zijn wielen gezet :


30042012B.jpg


30042012B_28129.jpg


30042012B_28229.jpg


Volgt nog een polijst-beurt, daarna een behandeling met de compounds van de Novus-set, en tenslotte een wax (maar ik weet nog niet welke, tips zijn van harte welkom).


PS : de oplettende kijker heeft gemerkt dat ik mijn werktafel heb opgeruimd, was een klusje van 2 uur !! Maar ik was het echt beu om op 20 vierkante cm te werken.


Even een sfeerbeeld :


30042012.jpg


Groeten


Pascal
 
Pascal, ziet er mooi uit en netjes in de lak.
Van het novus setje zou ik alleen de nr.2 gebruiken als ik jouw was of er moeten nog wat diepere krassen in zitten.
Aan het eind gebruik ik Turtle Wax, vind ik een fijne was om mee te werken.
Voordat je begint met die nr. 2 van novus, eerst je lak goed inspecteren.
Wanneer die mooi glad is, niet te hard drukken met poetsen, anders wrijf je er zo weer de krassen in je lak.
De lak van Motip blijft wat dat betreft heel lang zacht. (zelfs na 3 weken uitharden)
En je hebt natuurlijk de bovenste harde toplaag weggepolijst, dus eigenlijk zou je hem nu weer 2 weken moeten wegzetten.
 
Hallo,

De ferrari begint meer en meer op een schoon bakske te trekken. ;)
je weet wat ze zeggen hé, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar de weg die jij al afgelegd hebt kan je ook niet echt licht noemen. ;)

Ik heb eigenlijk een klein vraagje, met welke verf heb je je koperdraadjes geschilderd dat je gebruikt hebt als bougiekabels?
 
Halelouja, hoe doen jullie dat toch? En ik zit hier te klugellen met mijn touwen... . Toch prachtig hoor.

Grtz Bart.
 
Bedankt voor de reacties.

@ rysc97 : bedankt voor de tips John. Ik ga de body een paar weken laten rusten, zodat de Motip lak kan uitharden. Ik ga alle tijd nemen om dit model af te werken, in deze fase kan er nog vanalles mislopen, en dat wil ik absoluut vermijden.

Groeten

Pascal
 
fantastish werk Pascal . In zijn totaliteit ; Als ik dat koetswerk zie en vergelijk met mijn pas afgewerkte Toyota dan besef ik dat polijsten toch wel belangrijk is en nodig om tot zo een resultaat te komen . Kan je die schuurpatjes ook afzonderlijk kopen of ergens bestellen ? En dan gebruik je ook nog een compound en een wax ; Zijn die speciaal voor modelbouw?
grs sabre
 
Sorry voor het late antwoord Sabre. De schuurpatjes kan je afzonderlijk kopen (er zijn diverse webshops die ze aanbieden), Qua compounds en wax heb je diverse mogelijkheden : je kan een modelbouw-merk nemen (vb Tamiya) of een "gewoon" merk uit een doe-het-zelf (vb compound van Commandant, wax van Turtle Wax)
 
Hoe staat het trouwens hiermee? Ik hoop geen problemen?
Het ging de laatste tijd juist zo goed met de 430!! (afkloppen!!)
 
Tja, Murphy geeft zich nog niet gewonnen. Ik had de bodemplaat opnieuw gespoten, maar nog steeds was het resultaat slecht. Ben nu bezig om de hele bodemplaat met schuurpapier en water te schuren. Maar ik heb ook gemerkt dat ze het gewicht van de body niet meer kan dragen, de bodemplaat buigt door. Dit komt natuurlijk omdat ik alle buisjes voor de schroeven heb weg gezaagd, waardoor alle steunen verdwenen zijn.
Verder ben ik ook niet tevreden met de voorspoiler (het zwarte gedeelte waar de roosters in zitten) en de velgen, daarom heb ik bij "legende" een nieuwe voorspoiler en velgen aangeschaft.

Maar alles komt in orde hoor, ik geef me niet gewonnen.
 
Het is een maandje heel stil geweest in dit topic, effe een bouwdipje gehad. Ik heb verschillende keren met een nieuwe doos in mijn handen gestaan, met de gedachte om een nieuw project te beginnen. Maar dit keer laat ik mij niet meer vangen. Ik ga eerst deze rustig afwerken, en daarna zien we wel.
Is toch wel vreemd, telkens als een model +/- 75 % af is, krijg ik de neiging om iets nieuws te starten. Geen idee hoe dat komt.

Enfin, morgen en overmorgen ben ik vrij, en ga ik met plezier nog wat bouwen aan deze F430. Heb nog wat onderdeeltjes besteld, zal er morgen wat foto's van plaatsen.
 
Ha, bij mij is dat al bij 10% en dan liggen er alweer 3 klaar, ha, ha!!
Maar ik vond het al verdacht stil rond om deze, ik was bang dat er weer iets mis was gegaan.
 
Hier had een update moeten staan, maar natuurlijk heeft Murphy weer iets te zeggen :angry:

Ik was vergeten om de deuren, achterklep en achterbumper te polijsten, dus heb ik dat vandaag gedaan. Tijdens dat polijsten, zag ik dat de achterbumper 2 donkere, ietwat bruine vlekken heeft. Dit is met polijsten niet weg te krijgen, ik denk dat het in de lak zit.

Gelukkig heb ik een 2dehands losse achterbumper gekocht (voor € 0,50 kon ik deze niet laten liggen), natuurlijk heeft deze ook weer de verf en blanke lak van Hotwheels waar niks op wil hechten. De nieuwe achterbumper zit momenteel in de ovenreiniger, hopelijk gaat dit keer alle verf en blanke lak eraf, anders wordt het schuren.

Het zal afwachten worden of de nieuwe achterbumper na de primer, verf en blanke lak, kleurverschil gaat geven. Ik hoop van niet want dat wil zeggen dat ik de hele body opnieuw moet gaan spuiten.

Ooh ja, ben ik nog vergeten dat 1 van de beide deuren een "verfophoping" heeft, deze zit in de verf en kan dus ook niet met polijsten weg. Jammer dat ik het niet eerder heb gezien, met kunstlicht was het niet zichtbaar, maar nu met daglicht helaas wel. Ik heb nog 2 andere F430's, dus denk ik een deur van 1 van die 2 ga gebruiken. Ook hier valt dan weer af te wachten of het kleurverschil gaat geven.

Verder heb ik ook een 2dehands setje originele Hotwheels velgen gekocht, maar deze zijn van een ander (nieuwer type) en hebben lelijke verstevigings-ribben aan de achterzijde. (blijkbaar was ik niet de enige die de eerste versie van de velgen kapot kreeg ?) Dus hier is flink wat werk aan.

Eigenlijk zou het genoeg moeten zijn met dit project, want het zit echt weer niet mee. Maar ik begin het zo langzaam aan een uitdaging te vinden, dus opgeven is niet aan de orde. Dit model moet klaar zijn tegen de ledendag van 22 september, en ik wil geen enkele moeite sparen om dit voor elkaar te krijgen.

Up yours Murphy ! :tongue:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan