Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe een testje gedaan. Dit is een mogelijkheid om de gaten wat kleiner te maken :





Ik zou hiervoor plastic strip van 1 op 1,5 of 1,68 op 1,68 mm kunnen gebruiken om de gaten wat smaller te maken, en dan een plastic plaatje van 3 op 5 mm om ze wat korter te maken.

Maar ik zal er toch maar eerst een nachtje over slapen, bij het kijken naar de foto's is me opgevallen dat de voorklep ter hoogte van de voorruit ook nog flink moet aangepast worden.
Voorlopig heb ik dus nog werk genoeg :)

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
De gaten zijn aan de rechterkant kleiner gemaakt, er moet nog wat geplamuurd en geschuurd worden, maar het ziet er toch al beter uit dan mijn eerste poging :

Voor :



Na :







Nu de andere kant nog, en dan kan ik opnieuw de louvres gaan maken.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Nu de andere kant nog, en dan kan ik opnieuw de louvres gaan maken.
Groeten, "Wet Sellery"

Ach het hou je van de straat Pascal en anders ga je toch maar een pintje ergens drinken :laugh:

Maar het ziet er nu in ieder geval stukken beter uit.

Ron
 
Vandaag de linkerkant van de voorklep onder handen genomen : de louvres eruit gehaald, de gaten kleiner gemaakt, en een eerste ronde van plamuur en schuur gedaan. Er volgen nog 3 rondes van plamuur en schuur, en dan zou het er zoals de rechterkant moeten uitzien :





"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Serieuze aanpassingen Pascal, en toch vrij broos werk zou ik denken. Alleen al het feit dat plastic anders schuurt dan metaal. Maar het resultaat zal er naar zijn als dit werk klaar is. En de Piet Precies die straks langs de wedstrijdtafel loopt kan niet meer zeggen dat daar toch iets niet klopt, die moet dan alleen zijn onderkaak nog oprapen !
 
Thanks Guy ^^

Langzaam aan begint het plamuur-schuur werk zijn vruchten af te werpen. Nog 1 rondje te gaan, en dan zou het voldoende glad moeten zijn.

Rechts :



Links :



Ook de afdekplaten van de opklapbare koplampen zien er mooi glad uit :





Het gat van het Ferrari embleem is met een 0,3 mm messing plaatje dichtgemaakt en geplamuurd :



Tot de volgende

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Ziet er toch al strak uit,

De plamuur rubbers al gebruik? In het begin nogal stug maar als je ze eens een aantal keren gebruikt hebt worden ze steeds fijner, klop dat?
 
Bedankt voor de reacties ^^

@ Modelengeneer : jawel, ik heb ze gebruikt. Werkt heel fijn :) En ze worden inderdaad zachter door ze meer te gebruiken. Nog eens heel fel bedankt Rik !!

Er is veel meer werk aan de voorklep dan ik eerst had gedacht. Vooral de plaats waar de nieuwe voorruit moet komen, en de verhoging die ervoor zit, zal nog flink wat werk vragen. Ik heb de body van de F-40 in elkaar geschroefd zodat ik een beeld heb van hoe het er moet gaan uitzien, foto's volgen morgen.

"Wet Sellery"
 
Er kruipt ontzettend veel tijd in het kijken naar de foto's, maar het is nodig want moet nog het een en ander aangepast worden.

Eerst moet het grote gat in het midden van de voorklep wat breder gemaakt worden aan de voorkant. Zo is het nu :



En bij de 1/1 is de hoek van de zijkant minder, dus moet het gat vooraan wat breder worden :



Op de foto is ook te zien dat de glaasjes van de koplampen verder naar buiten lopen, ze hebben daar een "kromming". Als iemand een tip heeft hoe ik doorzichtig plastic kan buigen zonder dat het wit gaat verkleuren, hoor ik het graag :)

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Op de foto is ook te zien dat de glaasjes van de koplampen verder naar buiten lopen, ze hebben daar een "kromming". Als iemand een tip heeft hoe ik doorzichtig plastic kan buigen zonder dat het wit gaat verkleuren, hoor ik het graag :)

"Wet Sellery"

Eerst in hout een mal maken.
Dan dun plexi of ander plastic verwarmen met een haardroger of mits veel voorzorg een verfstripper.
Dan de verwarmde plastic over de houten vorm trekken, vasthouden tot het afgekoeld is, en klaar is Kees, euh Wet Sellery.
Nog wel wat bijsnijden en afwerken natuurlijk.

Erik.
 
Bedankt voor de tip ;)

Een uurtje schuren en vijlen en dan ziet het er zo uit :





Nog een keer de 1/1 foto erbij :



Ziet er al beter uit. Op de 1/1 foto lijkt het gat nog breder, maar dat komt omdat er een verhoging op de rand zit die naar buiten schuin afloopt. Deze verhoging maken wordt ook nog een hele klus.

Tot de volgende.

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Om het middenstuk van de verhoging te maken, heb ik een onderdeel van een oude computer gebruikt :)
Zo'n aluminium U vormig stuk waar de afdekplaatjes op worden vast gemaakt (voor CD-writers en dergelijke).

Het ding even met de Dremel onder handen genomen :



Zodat ik dit stuk overhield :



En als we dat omdraaien, wordt het het middenstuk :



De "boog" aan de achterkant moet nog op maat gemaakt worden, hier komt de voorruit tegen te zitten :



Een paar uurtjes werk, maar we kunnen weer verder.

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
voor de lichten kan je pvc plaat van 1 mm gebruiken

plexiglas bestaat maar van 2 mm denk ik, en omdat in een vorm te krijgen?

grtz huge
 
een mooi rezultaat pascal maar dat mag wel na zoveel uren.

kan dan ook niets anders zeggen dan wauw :laugh:

bouw ze pascal
 
pascal

als je pvc plaat van 1 mm nodig hebt

laat iets weten via pb stuur ik je met de post wel enkele stukjes

grtz

huge
 
Hey Huge, ge hebt PB ^^

Na enkele dagen niks anders dan beeldmateriaal van de Beurlys bekijken, heb ik toch nog wat kunnen bouwen. Het is nauwelijk te zien op de foto's, maar ik heb flink wat zitten plooien aan de voorklep om de ronding die net voor de voorruit zit er wat uit te halen. Het gedeelte tussen het grote gat en de plaats waar de voorruit komt te zitten is nu wat vlakker.



Ook heb ik een begin gemaakt van de strip die rond het grote gat zit. Een plastic stripje met 2 componenten lijm vastgezet, moet nog geplamuurd en op maat geschuurd worden :



Als de strip rond het grote gat klaar is, kan ik verder met de 2 verhogingen die links en rechts voor het gat zitten. Duimen dus dat het gaat lukken.

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
De strip heeft een ruwe laag plamuur gekregen, deze dient eigenlijk om te kijken of de vorm goed is. Ze wordt er bijna helemaal terug afgeschuurd, waardoor de strip minder hoekig wordt en ronder aan de bovenzijde. Daarna komt er terug een dun laagje polyester plamuur over, zodat het een stevig geheel met de voorklep vormt.

Voor deze ruwe laag heb ik de plamuur van Action gebruikt, omdat die zich heel makkelijk laat schuren :





"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
De lip rond het gat begint langzaam vorm te krijgen, de 2 eerste beurten plamuur/schuur/primer zijn gebeurd, hopelijk is dit het laatste laagje primer :



"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Thanks Guy,

Er kruipt heel veel werk in dit project, maar ik wil absoluut geen "binnenwegen" nemen. Als het kan, moet deze wagen er zo perfect mogelijk gaan uitzien :)

"Wet Sellery"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan