Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat scheelt weer.

Wel een rare auto hoor Ferrari, geen stuur in die onderste. ><
 
Nu de Lotus bijna klaar is, wordt het stilaan tijd om met deze verder te gaan. Ik heb nog een klein beetje kunnen werken, het gat in de achterspoiler is helemaal dicht, geschuurd en er zit een laagje primer op om te kijken of er nog kieren waren. Foto's volgen vanavond. Ook zal ik wat foto's plaatsen van de PE remschijven.

Er is een fout in mijn constructie geslopen. Ik heb onderaan de "bulten" een strip gelijmd, en ook een strip aan de bovenzijde van de achterwand. Met dit systeem kan ik die twee op elkaar schroeven na het schilderen van de body omdat ze een verschillende kleur krijgen. De strip op de achterwand staat loodrecht tov de achterwand, maar omdat deze achterwand in een hoek loopt, zit de strip dus ook in een hoek. Hierdoor komen de bulten te schuin naar achter te staan. Hopelijk kan ik dit oplossen door tussen de twee strips een latje of wat driehoekjes te plaatsen, zodat de bulten wat rechter komen te staan.
Ideeën en voorstellen om dit op te lossen zijn van harte welkom.

Groeten, Pascal
 
Hey Rik,

Er moet nog wel wat gebeuren, maar ik heb wat tussenstapjes gebouwd zoals de koplampen die klaar zijn, banden geschuurd, enz. Ik denk dat de Lotus op het eind van deze maand klaar is, dus bijna klaar hé :k

De foto's. De remschijven uit PE :



De achterspoiler die volledig dicht is, hier komt de grote diffuser onder :





En dan het verhaal van de hoek van de bulten, ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto's. Voor mij is het duidelijk, maar ik zit er dan ook met mijn neus op hé ? :

Hier zien jullie de beide strips op elkaar :



Waardoor de bulten teveel naar achter overhellen :



Eigenlijk zouden de strips (door de verkeerde hoek die ik gemaakt heb) zo op elkaar moeten komen :



Waardoor de hoek van de bulten minder wordt :



Ik heb dus nog geen idee hoe ik dit juist ga oplossen. Ook moet ik de verbreding aan de zijkanten van het interieur wat aanpassen, want nu past het niet meer in het chassis.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Als i khet goed begrrijpt moeten de kamelen bulten :k rechtop komen te staan?

Mischien insnijden aan de achterkant en dan rechtbuigen en een drie hoekje plastic er tegenaan lijmen, deze zie je toch niet meer als alles af is aan die bulten.

Ron
 
Na het Lotus avontuur, wordt het hoog tijd om deze eens terug onder handen te nemen. Ik ga proberen om de strip aan de achterwand eraf te halen, en ze (of een nieuwe) onder de juiste hoek plaatsen.
Hopelijk lukt het, zodat ik volgende week opnieuw kan beginnen met de cover van de bulten.

Groeten, Pascal
 
Weer wat kunnen werken aan de Beurlys : voor het eerst sinds de verbreding heb ik het interieur terug in de body gekregen, hiervoor heb ik flink zitten schuren op de plasticard en aan de binnenkant van de body.
Ook heb ik de strip op de achterwand eraf gekregen, deze wordt nu onder een andere hoek geplaatst.







Door het afzagen van het dak is de body zijn stevigheid verloren, hierdoor gaan de achterspatborden naar buiten staan, en past het niet meer netjes aan de achterklep. Om dit op te lossen zal ik iets moeten maken waardoor ik de achterspatborden naar elkaar kan toe trekken, misschien een staaldraad of zo.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Dat is een goed idee Droop ^^ Het latje zal niet zichtbaar zijn, maar voor de stevigheid lijkt het mij beter dan een draad.

Laat de ideeën en tips maar komen hoor ;)

Groeten, Pascal
 
Helaas geen update, maar wel goed nieuws !!!!!!

Na een zoektocht van bijna 1 jaar, en 450 E-mails later, heb ik uiteindelijk 1, jawel, één foto van de ophanging / motor van de Beurlys ontvangen, zij het wel van de F-40 vóór de verbouwing tot Barchetta. Ook heb ik nog 3 foto's gekregen van de wagen zelf.
De foto's zijn "copywright protected", ik mag ze dus niet publiceren.

De originele F-40 ophanging / motor is nauwelijks nog herkenbaar, de Beurlys is zodanig ver verbouwd dat het onmogelijk is om dit na te bouwen aan de hand van 1 foto.

Maar, ..... 6 juni ga ik langs bij MMC in Parijs, en ik hoop van ganser harte dat ik daar foto's mag nemen van de "geheimen" van de Beurlys. Duimen dus.

En nu maar eens flink doorwerken aan die Spitfire, want mijn vingers beginnen echt te jeuken om met dit project verder te gaan. :D

Groeten, Pascal
 
Jawel, ik ben echt dolgelukkig ^^ En eigenlijk ook niet, want dit wordt een enorme klus als ik ooit de motor / ophanging wil gaan bouwen :wub:

Maar ik hoop dat ik foto's mag nemen in Parijs. De eigenaar heeft nog steeds niet op mijn verzoek geantwoord :angry: Dus heeft hij eigenlijk niet gezegd dat het niet mag hé ? ;)

Groeten, Pascal
 
Dat zijn goed ontwikkelingen Pascal. Volgens mij moet bij het bezoek aan MMC een draaiende video in een tas hebben :)
 
Helaas nog geen update, maar wel goed nieuws.

Donderdag 5 juni deed ik een telefoontje naar MMC in Parijs, ik kreeg een telefoniste aan de lijn, en vroeg haar of ik foto's mocht maken. Dat mocht, en ze vroeg mij van welke wagen ik foto's wou nemen. Toen ik zei dat het de F-40 Beurlys was, werd ik doorverbonden met de eigenaar van MMC. De zeer vriendelijke meneer MHitarian vetelde me dat de wagen niet bij hem stond, maar hij ging iemand contacteren, maandag of dinsdag moest ik hem terug bellen. Dus op maandag 8 juni nam ik opnieuw contact met meneer Mhiartian, hij gaf mij het telefoonnummer van de plaats waar de F-40 Beurlys onderhouden wordt. Ik ging meteen aan het bellen, maar maandag en dinsdag kreeg ik telkens een voicemail, ik had de hoop al stilaan opgegeven maar woensdag kreeg ik een zekere meneer Warnia aan de lijn, die mij vertelde waar de auto was (de locatie mag ik uiteraard niet vrijgeven). Ik heb dus meteen een afspraak gemaakt, en donderdag 11 juni reed ik er naartoe. Ik kwam aan in een klein dorpje met boerderijen en velden, en uiteindelijk zag ik een loods. Ik deed het deurtje open en ... daar stond hij : de F-40 Beurlys !!!!
De achtertrein en versnellingsbak waren wel gedemonteerd, maar dat maakte het zeker niet minder speciaal.

Eindelijk had ik hem gevonden :)

Meneer Warnia en zijn monteurs waren stomverbaasd dat ik zolang naar de wagen had gezocht, en zeiden : "Neem maar zoveel foto's als u wilt, als het voorste kofferdeksel open moet, geeft u maar een seintje !!". Ze vroegen mij waarom ik zoveel foto's nodig had, en ik zei dat het voor een schaalmodel was, en ze waren geïnteresseerd. Niet alleen heb ik nu een hele boel referentie-foto's, heb ik de wagen in het echt gezien én aangeraakt, ik heb ook nog eens het email-adres gekregen (voor als ik vragen heb), én ik mag langskomen wanneer het past om nog meer foto's te maken.

Fantastisch, zeker na al de moeite die ik ervoor gedaan heb.

"Monsieur MHitarian et monsieur Warnia, vous m'avez faits un trés grand plaisir. Un très très grand merci à vous !"

En nu, de foto's :

















































Important !! : You may download images from this site to your own computer for your own reference, but remember copyright applies and you must get permission before using them in any other way. For example, you need to make contact and get permission before reproducing these images in any way or using these images for any kind of commercial gain, making hard copies or showing or distributing them to others.

Copyright © 2009 Pascal Dupont



Dit is slechts een deel van de foto's, in totaal zijn het er 160, deze zal ik plaatsen naarmate de bouw vordert.

Groeten, een zeer gelukkige Pascal
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik even moet wachten op andere uitlaten voor de Spit, heb ik tijd om iets anders te doen.

Dus maar weer eens wat aan deze gewerkt :)

De verbreding die ik aan de zijkanten van het interieur had gemaakt, duwden de body aan de achterzijde naar buiten, waardoor de achterklep niet mooi aansloot. Dus de Dremel genomen en de verbreding aangepast, zodat ze in de body past :



En dan wat zitten meten, en enkele uurtjes met de Dremel en wat slijpschijfjes de opening op de voorklep op maat gemaakt :







Moet hier en daar nog wat bijgeschuurd worden. Ook heb ik één helft van de voorklep met fijn schuurpapier behandeld, is nog flink wat werk aan om de body glad te krijgen.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Er zit een hap in, misschien wel een idee om het met een beetje soldeertin te vullen. Dan te schuren.

Leuk dat je weer begonnen bent hieraan. ;)
 
Thanks guys ^^

Vandaag het grote gat in het midden wat bijgewerkt (de onderste hoeken moeten rond zijn en niet hoekig), en het gat van de rechter koplamp groter gemaakt :





Is een heel verschil met de linker :



Bij de 1/1 Beurlys loopt het gat nog verder naar buiten, er moet dus nog een flink stuk gevijld worden :

1_F-40_Beurlys__27_.jpg


Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Hey Dominiek,

De plastic kappen ga ik maken van doorzichtig plasticard, dat ik hopelijk in de juiste vorm kan plooien. Beetje verwarmen met een haardroger en dan lukt het misschien wel. :wub:

Groeten, "Wet Sellery"
 
Altijd mooi werk om te zien wat je doe Pascal ;)

Maar wat gaat er nu gebeuren met dat gat wat boven de koplampen zit want op de foto`s afgaand zit hier nog aardig wat ruimte tussen wat dicht is?

Het zal ongetwijfeld wel goed komen maar ik vraag het maar even 8)

Ron
 
Thanks Ron ^^

Het gat van de opklapbare lampen wordt nog dichtgemaakt, ik moet nog even kijken hoe ik dat het best ga doen, want aan de binnenkant zit er een constructie om de lampen omhoog en omlaag te "klappen".

Een heel moeilijke klus lijkt me het aanbrengen van de koeling-sleuven die net boven de voorwielen zitten :



Met het dikke metaal van de Pocher kap zal dat niet gaan lukken denk ik. Ik twijfel nog tussen : Of het metaal langs de binnenkant dunner maken, Of een gat in de kap maken en vervangen door plasticard of messing plaat.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer eens flink zitten boren en vijlen. Ik wou eens kijken of het lukt om de koelsleuven in de voorklep te maken.

Eerst malletje uit plasticard gemaakt om de gaten te boren :



En dan met een slijpschijfje en een tandarts-boortje de sleuven gemaakt :





Daarna het gat bijvijlen, en dat ziet het er zo uit :





Nu nog 14 te gaan :) Het zal een flinke klus worden om ze allemaal even groot te maken.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan