Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, hij gaat weer verder.... :)


Maar dat ziet er weer goed uit....
 
Is er een probleem?
Maar nee.
Pascal lost het wel weer op ;)
Ben benieuwd wat het word.

Erik.
 
Na heel wat denkwerk, ben ik vandaag begonnen met het achterframe. Ik dacht eerst het Pocher onderdeel aan te passen, maar omdat er dan niet veel meer overblijft van dat onderdeel, ga ik het zelf maken.

Pocher voorziet 4 schroeven om het achterframe op de bodemplaat vast te maken :



Maar ik wil een balkje uit doorzichtig nylon (heel sterk materiaal) op die plaats zodat ik daar mijn constructie op kan vast zetten :



Dus de gaten voor de schroeven en de 3 opstaande plaatjes eraf geschuurd :



Dan enkele uren zitten dryfitten en zagen om de nylon balk de juiste vorm te geven. Hij moet niet enkel stevig op de bodemplaat zitten, hij moet ook geklemd worden in de 2 metalen zijkanten zodat het 1 geheel wordt :



En dan ziet het er zo uit :



De nylon balk komt tot tegen het interieur :



De balk is nog niet helemaal op maat, als hij af is komen hier de gaten in, en wordt het achterframe uit messing buizen gemaakt. Ik heb niet echt een idee hoe het achterframe er bij de Beurlys uitziet, daarvoor zou ik de wagen langs de onderkant moeten zien, of zou de hele motor en versnellingsbak eruit moeten. Maar omdat er nauwelijks iets van te zien gaat zijn, ga ik het achterframe "naar eigen idee" maken.

Groeten

Wet Sellery
 
Tot nu toe lijkt mijn idee te werken :)
Ik ga deze buis (gegalvaniseerd staal zou sterk genoeg moeten zijn) gebruiken om de motor/versnellingsbak/achterklep aan vast te maken :



En er komen 2 messing buisjes (eentje links en eentje rechts van de stalen buis)n hierop komen de bevestigingspunten voor het motorblok :



Misschien ga ik nog 2 diagonale messing buisjes toevoegen, die buisjes worden bevestigd aan de 2 andere messing buisjes. En dat gaat er dan ongeveer zo uitzien :



Ik denk dat deze oplossing stevig genoeg gaat zijn om alles te dragen. Door de stalen buis ga ik wel een "sleuf" moeten maken in de bodemplaat van het interieur, maar die wordt dan afgedekt door de midden-console (tunnel), zodat de buis niet meer zichtbaar is. Voorlopig dus nog werk genoeg.

Groeten

Wet Sellery
 
De volgende foto's tonen hoe de achteras aan de stalen buis komt te zitten. De achteras komt bovenaan :





De afstand tussen beide buizen is belangrijk, ze moeten allebei in de versnellingsbak passen :



Gelukkig is de hoogte van de body OK, links :



En rechts :



De manier waarop ik het motorblok ga bevestigen maakt niet uit, er blijft niks meer van te zien :




Un grand merci monsieur Lexigent pour les deux derniers photos :)

Het interieur heeft de sleuf gekregen om de stalen buis te laten passen :



De binnenkant van de tunnel is uitgehold :



Waardoor de tunnel de stalen buis netjes afdekt :



En nu eerst een beetje opruimen, al het schuren en zagen heeft een hoop rotzooi met zich meegebracht :



Groeten

Wet Sellery
 
Je blijft me verbazen pascal ,, wat een doorzettings vermogen met dit model ... je hebt er al aardig wat matrialen in verwerkt ...

Ga zo door ....
 
Vandaag een hele namiddag zitten solderen om de motor-ophang-beugels aan de messing buizen te bevestigen. Wat een geprul zeg :angry:

De linkerkant lukte nog wel :





Maar de rechterkant bleef problemen geven, ik hem het een keer of 5 moeten proberen, en het ziet er nog steeds niet goed uit :





Ik gebruik deze soldeerpasta :



Maar dat gaat alles behalve goed, de pasta lijkt wel te koken als ik de soldeerbout in de buurt breng, en hij weigert om op de juiste plaats te vloeien. Wat doe ik verkeerd ?

Groeten

Wet Sellery
 
NIet zo gezond goedje is dat pascal ,,, vooral niet inademen !! ,, je had beter een mini brandertje kunnen, gebruiken ... je moet de boel ( deze masa goed opwarmen ) ... met de bout gaat dit spetteren ... komt door de temperatuurs schommeling achterkant kan iets kouder zijn
 
Af en toe is't overal hard labeur, de ene keer lukt het en later ineens een stuk minder. Maar het ziet er wel goed uit. Het was weer lang geleden dat ik nog 'ns in de renstal van Pascal ben gaan kijken.
 
Bedankt voor de hulp en tips :)

Vandaag ben ik het volgende gaan halen :



En ook een brandertje, leuk maar best wel gevaarlijk omdat de vlam vaak blijft branden als men de knop los laat :



Het solderen ging al een stuk beter, en nu ziet het er zo uit :





Ben blij dat het dit keer gelukt is.

Groeten

Wet Sellery
 
Ziet er zo toch goed uit.

Btw, die branders zijn ook niet echt goed. Beter investeren in een ander type brander eigenlijk. Maar ja.... hoe vaak gebruik je dat.... :)
 
Ik was weer een keer de foto's die ik vorig jaar in juni heb gemaakt aan het bekijken, en toen zag ik een buis die mij nog niet eerder was opgevallen. Het gaat om de buis op deze foto, om het wat duidelijker te maken heb ik er groene "haakjes" bij getekend :

171010B.jpg

De buis loopt van het buizenframe dat net achter de stoelen zit naar de zijkant van de motor. Ik vermoed dat de motor aan deze buis is vastgemaakt, en als het ware aan het buizenframe hangt ipv van dat hij (zoals bij een gewone F-40) steunt op een frame dat aan de onderzijde zit. Op de foto is ook nog te zien dat het Ferrari logo zilver is van kleur, en dat daar onder een zilverkleurige plaat zit die je ook weer niet bij een gewone F-40 aantreft.

De bovenzijde van de buis zit er ook wel vreemd uit, linkerkant :

171010B_%281%29.jpg

En rechterkant :

171010B_%282%29.jpg

Dit maakt de bouw weer eens wat moeilijker en ik loop zo'n beetje te twijfelen of ik zou verder gaan met dit project en het op zo'n manier maken zodat het erop lijkt. Of dat ik zou wachten tot de motor van de 1/1 Beurlys volledig wordt uitgebouwd en alles wordt gedemonteerd, en dan nog eens wat foto's zou gaan maken. Jammer dat de garage waar hij staat niet wat dichterbij is, heen en terug is het meer dan 800 KM.

Ik zal er maar weer een paar nachtjes over slapen denk ik.

Groeten

Wet Sellery
 
Pascal,
Voor de modelbouw. We kunnen tot zeer gedetailleerd gaan. Echter we moeten niet doorslaan. En dat is wat ik denk dat je nu aan het doen bent. Gewoon bouwen is er dan niet meer bij en dat is toch je hobby.

Ik zou nu gewoon bouwen met de info die je hebt. Anders heb je straks niets. En als je misschien dingen net iets anders hebt.. ach.. Een model is ook een stukje eigenheid van e bouwer. En dus een interpretatie. En daar heb je zelf een stukje dichterlijke vrijheid voor die je kunt gebruiken.

Met andere woorden. Bouwen, gaat heen en bouwt u voort...
 
Wat Rik hier schrijft is ook mijn gedacht hierover Pascal.
Gewoon lekker verderbouwen. ;)
 
Ik had gehoopt om vandaag de motorsteunen aan de nylon blok vast te lijmen, maar toen zag ik het volgende :



Gisteren had ik de stalen pennen in de nylon blok gelijmd, maar ze zijn in de verkeerde richting gemonteerd !! Hoe dom kan een mens zijn !!! :angry:

De stalen pennen moesten er dus terug uit, en dat ging helaas niet zonder brokken te maken (ze waren met 2-componenten lijm gelijmd) :





De nylon blok is in 3 stukken gebroken, ik ga proberen om ze opnieuw aan elkaar te lijmen. Hopelijk gaat het lukken, want een nieuwe nylon blok maken kost weer een paar uur tijd.

Groeten

Wet Sellery
 
He, he, he, ik heb dit soort zaken ook, dat hoort nu eenmaal bij het scratschen. :)

Zo heb ik eens een roer verkeerd om in de scharnieren gezet, als het schip recht zou staan zou het roer er afvallen. :) :)

Wil maar zeggen dat het niet alleen jou overkomt he. ;)
 
Het is gelukt om de schade te herstellen :) Ik heb de stukken van de nylon blok terug aan elkaar gelijmd (met de 2-componenten-lijm van de Lidl, want de dure Bison lijm heeft de warme zomer niet overleefd), enkele flinke strips ter versteviging toegevoegd, de stalen pennen erin gelijmd, en het geheel is nu sterker dan voorheen.

Bovenkant :


Onderkant (deze strip is minder breed omdat de blok anders niet meer op de bodemplaat past) :


De stalen pennen zitten stevig vast :



En het geheel past netjes :



Het gewicht wordt vooral gedragen door de lange stalen pen in het midden, en die rust bovenop de nylon blok, dus qua stevigheid zou dit zeker moeten lukken.
Ben blij dat het gelukt is, voor dit kleine succesje driemaal : Hoera, hoera, hoera
Nu heeft de buurman ook eens wat leuke nieuwe woordjes geleerd :)

Volgende stap : monteren van de messing motorsteunen op de stalen pennen, plastic stukjes van de steunen aanpassen, en het motorblok aan de binnenzijde opvullen.

Groeten

Wet Sellery
 
pascal

met geduld komen mooie werken tot stand ( zie hier)

grtz

huge
 
Ik snap Pascal wel. Voor jezelf wil je gewoon zo dicht mogelijk bij de echte komen, dat is wat de kick geeft. Als je echt geen duidelijke picture kan bemachtigen die de nodige info verschaft, kan je op je gevoel afgaan, en die klopt nog ook meestal !

Goed bezig zulle P.
 
Thanks guys ^^

Weer een stapje verder. Het mag gezegd worden : ik heb het solderen nog niet helemaal onder de knie, het is meer "lijmen met soldeersel". Maar het zit stevig in elkaar, en dat is het belangrijkste :





Even een dryfit met het motorblok :





Op naar de volgende update :)

Groeten

Wet Sellery
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan