Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het "to-do" lijstje is nog maar eens langer geworden. Door mijn beslissing om de motor en achterophanging te maken, moeten er wat details bijkomen die ik eerst niet voorzien had.

De achterste zijraampjes zitten normaal gezien op dit onderdeel :



Maar de Beurlys heeft geen zijramen, en dat onderdeel moet er dus zo gaan uitzien :





Op het eerste zicht lijkt het niet zo heel veel te verschillen, maar er moet toch flink wat aan veranderd worden. De originele F-40 heeft net achter de zijramen (onder de achterklep) 2 buizen lopen die vanaf dat onderdeel voor koeling zorgen. Deze buizen zitten niet in de Pocher kit, en bij de Beurlys zijn ze afgezaagd, en is er een nieuwe halve buis (goot) overheen gelegd.

Dus de eerste stap is het maken van de afgezaagde buizen :





Zoals jullie kunnen zien zit er ook een grotere plaat ronde die stukjes buis, dat gaat waarschijnlijk de volgende stap zijn.

Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Weer wat aan de zijkanten gewerkt. Het is best moeilijk om deze vorm uit zo'n stukje buis te krijgen :



Hier komt het ongeveer te zitten, er zal nog wat plamuur en schuurwerk aan te pas moeten komen om de overgang mooi glad te krijgen :



Stuk aluminium buis dat erop komt, moet nog wat korter gemaakt worden :



Met de bedoeling om dit resultaat te krijgen :



Er kruipt flink wat tijd in het maken van dit soort onderdelen, ik heb het stukje zwarte plastic buis 3 keer opnieuw moeten maken vooraleer het de juiste vorm en lengte had. Maar het zal een mooi detail gaan geven als het klaar is.

Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Helaas geen update, maar ik zou wel graag nog iets willen vragen.

Op deze foto's is een zilverkleurige cylinder met een blauwe ring te zien :





Zou het kunnen dat dit een "air jack" is ? Zoals deze ? :



En dienen deze zilverkleurige ronde dingen met een gat in het midden om de air jacks te laten werken ? :



Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
De 2 buisjes zijn klaar, en op het frame gelijmd :





Als de lijm droog is kan ik beginenen met plamuren, en hopelijk gaat het er dan zo uitzien :



Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Jawadde Pascal, je gaat er nogal een gang mee. Dik respect hoor!

Wat je vermoeden betreft denk ik dat je gelijk hebt. Aan de voorkant zit trouwens ook zo'n cylinder ingebouwd heb ik gezien. Ik kan niet zo direkt ergens anders aansluitingen zien dus volgens mij heb je het met dat gaatje ook bij het rechte eind. Hier komt dan een snelkoppeling op voor perslucht. Psst,psst en de auto staat een paar cm van de grond :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Op deze foto zie je de voorste cylinder

1_2110b__1_.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Pascal,

Deze bouw volg ik al lang in alle stilte.
Mijn hoed af voor wat jij aan het realiseren bent.
Dit zijn inderdaad air jacks.
op het gele zijpaneel dat je laat zien heb je een Aluminium
schijf.
Deze schijf is dezelfde als het bovenste stuk van op de foto.
Als je terug kijkt in je verslag, op 4 november heb je een foto geplaatst waarop de wagen te zien is vanop de zijkant
dan kan je zien dat er een ventiel uitzit.
dit ventiel is het langwerpige stuk van bovenaan de foto zie de rode cirkel.

1_1_Beurlys_air_jacks_2.jpg

Het is via dit ventiel dat ze de air jacks bedienen en ontluchten.
Het geeft toch niet dat ik je foto heb gebruikt om dit te verduidelijken.

Grtz,
Dikkie dik
 
Pascal jongen, ik wou dat ik verstand had van auto's, zodat ik hier wat beter zou kunnen mee'klappen'. Overigens de enige reden dat ik niet continu op deze sectie zit, ik heb erg veel appreciatie en bewondering voor jullie autobouwers.
 
Bedankt voor de hulp, tips en commentaren ^^

@ dikkie dik : zou dit dan het ventiel kunnen zijn waarmee de air jacks bediend worden ? (helemaal rechts op het dashboard) :



Die 2 zilverkleurige schijven, lijken mij een soort schroeven waarmee de achterklep op de body wordt vastgehouden (op het frame zit er aan beide kanten een soort "oog" dat net achter die zilverkleurige schijven zit). Wat denken jullie ? :

De schijf :



Het oog zit links van de 2 tankdoppen :



Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
yep dat is het ventiel voor de air jacks.

voor de metalen ringen in de zijstukken kan ik geen verklaring geven.
ik kan op geen enkel foto tot nu toe een bevestigingspunt
vinden waar ze op passen.

Mvg,
Dikkie dik
 
Aan de binnenkant van die metalen ringen zit een halfrond plaatje met een gat (dat plaatje heb ik op deze foto omcirkeld) :



Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Ja Pascal, das hier nogal een beetje de moeite zeg. heb met verbazing je topicstje gelezen. Dat is hier het serieuze werk:huh: gewoon prachtig
 
Eindelijk nog eens wat kunnen bouwen, enkele uurtjes plamuren en schuren, en we zijn weer een héél klein stapje verder :







Weet iemand waar dat gat met de dop in voor dient ? (Zichtbaar op de 2de foto en op de 3de net onder de beide tankdoppen)

Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Op de foto's van de echte wagen op de eerste pagina ,zie je die gaten niet ,ik denk dat het een soort bevestigingspunten zijn voor de afdekkap achter de rolbeugel .
 
Op deze 2 foto's is de extra "dop" te zien (net onder de beide tankdoppen). Weet iemand waarvoor die dop dient ?





Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een beetje aan de deuren gewerkt. Omdat de binnen- en buitenkant van de deuren dezelfde gele kleur gaat krijgen, ga ik eerst de carbon of kevlar bekleding aanbrengen.

Dit is gemaakt van zelfklevende stickers, bovenkant heeft al een laagje smoke van Tamiya gekregen om het wat donkerder te maken, de onderkant is onbehandeld :



Flink wat strepen met de smoke, maar dat geeft een beetje een "gebruikte look". En met de binnenkant van de deur ervoor is het niet meer zo zichtbaar :



Over de smoke komt nog een laagje satijn of matte vernis, daarna kan de binnenkant erop gelijmd worden, en kan worden de kieren aan de boven- en zijkant dicht gemaakt met plastic strip, en tenslotte komt het slot nog in de deur.

Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Tijd om wat details aan de deuren aan te brengen. Eerst een blokje met 2 boutjes, in dit blokje komt de kabel te zitten waarmee de deur geopend wordt.

Beide deuren op elkaar, er is langs de buitenkant niet veel van te zien, maar het is een leuk detail :



Een closupje :



Op deze foto is het nog net te zien :



En verder het deurslot. Voorlopig ziet het er zo uit :





Er is nog wat werk aan, en uiteindelijk moet het er zo gaan uitzien :



Groeten

"Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
begint beetje bij beetje vorm te krijgen

volg in stilte en met eerbied;)


grtz

peter alias hugemikus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan