Hoofdsponsor

1/35 En route pour Dunkerque [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtige muur, nu al en hij is nog niet geschilderd. De opstelling vind ik goed hoor. Wordt het een kasseiweg?

Grtz Bart.
 
Mooi diotje,de muur is mooi gelukt.
GRTZ
Koen
 
Klasse man ook dit heb je weer prachtig voor elkaar gekregen,met deze muur kan je alle kanten op ivb beplanting er tegen en er rond!!!
 
Dat gaat een knap dio'tje worden. Heel goed bezig. Top

Jean-Marie
 
Mooi werk, figuren zien er goed uit. Ik werk zelf ook met Vallejo en voeg bij de kleuren Matt Medium van hetzelfde merk toe en dat voorkomt dat de figuren gaan glimmen.
Je muurtje is netjes en het idee ook, alleen is het wellicht een idee een grotere basis te gebruiken omdat de tank er nu wat afdondert.
Gr Johanna
 
Hey gasten,

Bedankt voor de positieve reacties. Wat ben ik nu van plan voor de rest van het dio'tje? Wel Bart, ik ga idd een kasseiweg met archtiectencarton maken waar de motorfiets, de motorrijder en het voorste kant van de tank staan. En ja Danny, ik ben ook van plan om klimop (van Joefix) op de muur te laten groeien en enkele planten ernaast te zetten. Waar het achterste kant van de H39 staat ben ik van plan om een wei van scratch te maken (met een beetje touw zoals ik hier op mijn blog uitleg: http://sizemilitarymodels.blogspot.be/2012/07/how-to-make-grass-in-135th-scale.html) en achter de muur een boom op basis van een uitgedroogde bonzaï en een beetje scratch.
Dan heb ik ook nog één of ander extratjes in mijn hoofd om dit alles te detailleren :P


Tot binnenkort met nieuwe foto's!

Thierry
 
Hey Johanna,

Allereerst, bedankt voor jouw aanmoedigende reactie.

Je muurtje is netjes en het idee ook, alleen is het wellicht een idee een grotere basis te gebruiken omdat de tank er nu wat afdondert.
Het gebruik van een kleine basis was dus de bedoeling, voor twee reden: ik vind dat het meer dynamisme aan dit vignetje geeft + zo is er ook minder lege ruimte op het dio'tje. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening maar ik vind dat de bekijker dan meer te zien op een kleine ruimte heeft en het geeft dan meer de mogelijkheid om de details af te werken.
Ziet dit er zo vreemd uit?

Thierry
 
Knappe opstelling, en schitterend gebouwde muur ,reuze-benieuwd naar zijn kleurtje!
Sterk bezig ;)
 
Hey G en Peiper,

Bedankt voor de aanmoedigingen. Ik zal zeker foto's van de geschilderde muur dit week einde posten.

Stay tuned!

Thierry
 
Hey Johanna,
Allereerst, bedankt voor jouw aanmoedigende reactie.

Het gebruik van een kleine basis was dus de bedoeling, voor twee reden: ik vind dat het meer dynamisme aan dit vignetje geeft + zo is er ook minder lege ruimte op het dio'tje. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening maar ik vind dat de bekijker dan meer te zien op een kleine ruimte heeft en het geeft dan meer de mogelijkheid om de details af te werken.
Ziet dit er zo vreemd uit?
Thierry
Vreemd zou ik niet zeggen. Zelf vind ik het niet mooi dat een voertuig heel nauw op een ondergrond staat en er overheen steekt terwijl het eigenlijk niks met het verhaal zelf te maken heeft. Een iets grotere basis hoeft niet extra leegte op te leveren, dat hangt er vanaf hoe je alles positioneert. Zelf maak ik pas de ondergrond als ik weet hoe ik iets wil hebben en daarmee voorkom ik dat het te klein is of lijkt. Ik kan me voorstellen dat jij het anders ziet en zelf het mooi vindt en dat is ook het belangrijkste. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Groet Johanna
 
Hey Johanna,

terwijl het eigenlijk niks met het verhaal zelf te maken heeft
Hier moet ik wel toegeven dat je gelijk hebt: het ziet er beter uit als het gepaard met het verhaal gaat.

Ik kan me voorstellen dat jij het anders ziet en zelf het mooi vindt en dat is ook het belangrijkste.
Tja... hieraan ziet je dat de smaken toch veel kunnen verschillen :33: dit maakt het hobby veel leuker!

Tot binnenkort met een nieuwe update!

Thierry
 
Hey gasten,

Hier een kleine update: ik heb als primer op de muur een licht grijs Humbrol laag geschilderd om de muur in foam board iets harder te maken en dan een laagje Tamiya verf erop gespoten. Inmiddels heb ik ook een kasseistraat in foam board gemaakt die ik ook met licht grijs Humbrol geschilderd heb. Hierna het overzicht hiervan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Verlichting was niet ideaal bij het opnemen van de foto's maar ja....



Tot binnenkort voor een nieuwe update

Thierry
 
Mooie vorderingen Thierry,misschien nog een bankje plaatsen aan de muur waar de motor staat.
 
misschien nog een bankje plaatsen aan de muur waar de motor staat.
Dat zou ik niet doen, ik vind, net zoals sommige anderen hier, het voetstuk nu eigenlijk al een beetje "overladen".
Ik deel dan ook de mening dat het "iets" groter had mogen zijn, maar ja... de bouwer beslist, verder puik werk hoor!
 
Thierry, ik zou nog eens wat schuiven met je rollend materieel. Ik vind alles een beetje teveel 'haaks op elkaar' staand.

Misschien eens je tank in de plaats zetten van de moto, zodat hij volledig op straat staat. De moto kan dan naast de muur geplaatst worden.
Tevens niet te evenwijdig met de muur werken, eerder de tank wat schuin zetten, dat geeft meer leven.

Verder vind ik je muur en de partij kasseien zeer mooi gemaakt, pure klasse !

Groeten Rik
 
Hey mannen,

Bedankt voor de reacties, deze beantwoorden op enkele vragen die ik me stelde.

misschien nog een bankje plaatsen aan de muur waar de motor staat.
Daaraan dacht ik ook aan Danny maar....
ik vind, net zoals sommige anderen hier,het voetstuk nu eigenlijk al een beetje "overladen"
en hiermee ga ik dus akoord met Walesha. Bovendien moeten er nog wat planten rond en een boom achter de muur komen. Ik ga dus dit idee van de bank laten vallen.

Thierry, ik zou nog eens wat schuiven met je rollend materieel. Ik vind alles een beetje teveel 'haaks op elkaar' staand.
Misschien eens je tank in de plaats zetten van de moto, zodat hij volledig op straat staat. De moto kan dan naast de muur geplaatst worden.
Tevens niet te evenwijdig met de muur werken, eerder de tank wat schuin zetten, dat geeft meer leven.

De bedoeling was om de tank uit een wei te laten komen, ik zal hem dus aan die kant van de dio laten maar ik zal hem idd wel ietske schuiner plaatsen zodat hij helemaal op de basis komt + zoals Rik zegt: "dit zal meer leven aan de dio geven".

Hartelijk bedankt voor jullie reacties gasten, deze helpen mij om een andere zicht op mijn werk te hebben.

Thierry
 
Update van deze week: de dio komt stilaan tot leven. Ik heb de muur geschilderd en ik ben aan de kasseiweg ook begonnen. Maar dit is het belangrijkste, ik heb het laatste grote element gebouwd: de boom achter de muur. Ik heb deze op basis van een uitgedroogde bonsaï gebouwd waarin ik gaten geboord heb om er takken van Joefix Studio erin te lijmen.

Hier zijn enkele foto's die ik vandaag buiten onder de zon :8 heb kunnen trekken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voilà voilà... dit is het voor deze week!

Thierry
 
prachtig werk en met die schaduw er bij mooi man .
gr dirk d
 
Ziet er heel goed uit Thierry.
In "echt" licht oogt het ook beter.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan