Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi ron het ziet er al goed uit en de hobby kamer ziet er echt niet romelig uit daar moet je niets aan doen hoor.
 
Strak werk ron, is toch een hele lengte om mooi recht te blijven 8)
 
Mooie hobby ruimte Ron en natuurlijk mooie update van dit mooie schip.
Nu zie je goed dat je zoals mezelf en nog anderen ook de Action geregeld bezoekt, aan de Primer, houtlijm, plamuur en spuitbussen te zien ;)
 
Ja hoor,ik kom geregeld in de Action. Ook de montage kit,welke ik gebruik,komt van de action.

Ron.
 
En dat piepschuim, waar haalde je dit weer Ron? Ik weet dat je het al eens ergens hebt verteld, maar kan zo niet meer direct zeggen waar.
 
Het piepschuim (styropor)haal ik altijd bij de bouwmarkt. Daar wordt het verkocht in pakken van verschillende diktes als isolatie materiaal.

Ron.
 
lol rené dat heb je er voor gedaan .

om het hier op ron zijn topic te zetten
 
NIKS LOL , behoord tot de geschiedenis van een schip en als je zelf op een vrachtschip gevaren hebt lopen de rillingen over je rug. Nog een geluk dat het in de haven gebeurde, want geladen en op zee word dat gewoonlijk een totaal catastrove met slachtoffers :worried:
 
Ja,ik heb dit filmpje inderdaad al in het begin eens gezien. Voor zover als ik het had begrepen is dit gebeurd tijdens de constructie (nieuwbouw)van het schip door laswerkzaamheden.

Ron.
 
Zo,eindelijk weer eens tijd voor een update.

De romp (althans het middenschip met het achterschip) is nu beplankt. Het heeft even geduurd omdat dit veel tijd in beslag heeft genomen en ook omdat ik andere beslommeringen had.

In ieder geval enkele foto`s ervan.

P1010002_goed%7E29.jpg

Natuurlijk moet dit allemaal nog geschuurd en geplamuurd gaan worden.Maar dat is juist leuk werk.

P1010001_goed%7E28.jpg

Op haar zij.

P1010006_goed%7E22.jpg

Van een afstandje genomen is het achterschip nu eindelijk eens gemonteerd te zien.

P1010007_goed%7E19.jpg

Gelukkig is alles goed recht gebeleven. Ik heb de romp enkele dagen met de tape op het werkblad laten liggen om goed te drogen zodat de romp eventueel niet kon gaan werken.

P1010008_goed%7E17.jpg

Het gedeelte wat onder water en boven water ligt is mooi te zien in deze foto.

P1010011_goed%7E11.jpg

Stuurboordzijde.

P1010014_goed%7E7.jpg

En hier moet de boeg nog aan worden gemonteerd.

P1010015_goed%7E8.jpg

Met de boeg ernaast.

P1010016_goed%7E7.jpg

En zo zijn ook eindelijk al de eerste rompvormen te herkennen...

P1010017_goed%7E7.jpg

En nu op naar het constructief gedeelte van de boeg.

Ron.
 
Zo, Ron, gaat lekker zie ik, Mooi om te zien dat de lijn er toch al goed in zit zo. En hoe staat het nu met de junior? Daar ook al mee veder?

Je schreef dat de romp geen kiel heeft?? Ook geen kimkielen trouwens. Ik snap dat je dat er later op gaat zetten, maar was wel nieuwsgierig.

Verder zoals eerder geschreven, geen kritiek, lekker doorplakken. :)
 
Ze heeft wel kimkielen,althans als je deze zo mag noemen. Deze zitten midscheeps. Ze volgen de romplengte maar zijn niet zo diep.

Junior is inmiddels ook zover beplankt(ben helaas de foto`s maken ervan vergeten) als dit model.Net als hier bij dit project houd ik ze beide op dezelfde vorderingen.Junior moet dus ook nog de boeg bekleed gaan krijgen.

De volgende stappen lijken mij erg leuk om te gaan doen. De boeg moet er nu aan gaan komen,en dat gaat meteen ook de vorm erin geven.

Ron.
 
Die romp ziet er heel goed uit Ron, zo te zien nergens verdraaid.
Het boegstuk blijf ik spannend vinden.
Deze constructie blijft toch in mijn hoofd rondspoken voor mijn riverboat straks.
 
Dat ziet er strak uit Ron, blijf je zeker volgen ;)
 
Ron,

Nu ik de foto's van het achterschip zie ik ter hoogte van de foto waarop je hand zichtbaar is een vreemde knik. Ter hoogte van je wijsvinger lijkt het wel of er een knik in het schterschipzit. Inmiddels heb ik al tientalle lijnenplannen gezien, maar nog nooit een met een dergelijk knik. Normaliter loopt het achterschip in 1 rechte lijn van het vlakke vlak naar de achtersteven. Misschien dat je dit op enkele foto's hebt gezien, maar dit is dan niet normaal. Indien het nog aan te passen is, zou ik dit zeker doen.
Qua verstijving van de romp adviseer ik je eventueel een stevige lat cq balkje te monteren inwendig op zowel het horizontale deel van de houten spantenals de vertikale delen van de spanten. Je hebt hier nog voldoende ruimte voor.

René Lub
 
Een imposante bouw, van een meer dan imposant schip alweer... wel een stukje groter dan je yacht hé :)
 
Net als R. Lub vind ik die knik ook een vreemd zicht Ron. Op de foto zie ik 2 knikken als het ware:



Verder ziet het erg heel strak uit. Het kan zijn dat die knikken erin moeten zitten want ik ken het schip niet zo goed als u maar gevoelsmatig vind ik dit een beetje raar zo.
 
Dank jullie wel jongens voor jullie fijne woorden. De knik zit er met opzet. Hier komt de aandrijftunnel later. Deze knik is de romp overgang tussen deze.Ik heb deze er met opzet nu al ingemaakt om de overgang glooiend te maken zoals bij het origineel.

Ron.
 
Ron,
Mooi, hele mooie resultaat volgens jouw manier van werken......en zoals je vorige schepen zal ook deze schitterend worden.
'k Ben er van overtuigd.

groetjes
Ward
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan