Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een trafo gebruikt, zijn piekspanningen niet aannemelijk. Die vangt je trafo wel op. En bij een piekspanning is het ledje wat een schip zit het laatste waar je aan denkt. Gelukkig is dit al heeeeeell lang niet meer voorgekomen. :)

Blijf je gewoon weer lekker volgen. Zie alleen maar dat het helemaal goed gaat komen.
 
hoi ron de verhouding met je hand valt nog best mee, ik had ze een stuk groter verwacht.
ook zeg je dat je in blokken gaat bouwen , worden ze dan later tegen elkaar gekid?
het ziet er al aardig uit . en die bult op het spant ga je eerst moeten vlak werken want dat ga je later anders wel zien. ik hoop dat je hem lekker strak krijgt maar dat mag voor jou geen probleem zijn . aangezien dat je al heel wat ervaring hebt opgedaan met dit soort rompen te bouwen.

veel suc6 met het beplanken ron want het is best weer een hele klus
 
hoi ron de verhouding met je hand valt nog best mee, ik had ze een stuk groter verwacht.
ook zeg je dat je in blokken gaat bouwen , worden ze dan later tegen elkaar gekid?


veel suc6 met het beplanken ron want het is best weer een hele klus

Ja,doch wel onderling verbonden door de geleide rails.
De beplanking is inderdaad een nieuwe uitdaging. Er zitten immers holle vormen in. Maar tot nu toe gaat het beplanken van het achterschip naar wens.

Ron.
 
De trafo is een elektronisch geregelde. Deze vangt pieken op en geeft alleen stroom verbruik af wat nodig is. Maar wat je zelf aangeeft is dat piek spanningen niet vaak meer voorkomen.

Ron.
 
En zo is inmiddels het achterschip in de ruwbouw klaar. Het geeft een prima indruk hoe ze er uit gaan zien. Bekleed met 1m5 mm balsa plankjes en gemonteerd met montage kit.

Ik heb ook een laag plamuur er al op aangebracht. Niet nodig om dat nu al te doen, maar ik had er zin in.

P1010002_goed%7E23.jpg

Een laag plamuur en een laag primer erop gespoten. Daarna geschuurd en dan ziet het er zo uit.

P1010001_goed%7E24.jpg

De zijkant laat al goed zien, waar later de aandrijf tunnel gaat komen.

P1010004_goed%7E20.jpg

De eerste module vanaf de bovenkant gezien.

P1010007_goed%7E15.jpg

En dan de voorlopig laatste laag primer erop gespoten. Hier nog nat.

P1010010_goed%7E10.jpg

P1010011_goed%7E9.jpg

P1010014_goed%7E6.jpg

P1010015_goed%7E7.jpg

P1010016_goed%7E6.jpg


Ron.
 
ziet er goed uit ron. je gaat je werk nog hebben aan de romp
 
Ziet er heel mooi uit. De vorm van de romp is duidelijk te zien op de gemaakte onderdelen.

Knap werk !!

Groeten

Sellery, wet not soaked
 
Ziet er prachtig uit, maar ben je nu niet bang om dit deel terug te schenden, nu het al in de primer zit, misschien dat je terug krassen en dergelijke zal maken door de verdere bouw, maar aan de andere kant zal je toch terug moeten gaan schuren als je de delen tegen elkaar gaat verlijmen en de naden terug dicht maken, dus deze vraag is eigenlijk onnodig :)

Ik laat hem toch staan voor je reactie :)
 
Mijn dank voor de woorden. Ik zal inderdaad er later nog over moeten gaan schuren. Maar dat geeft niet want ik moet er toch nog een laag plamuur overheen aanbrengen gaan dan. Dus als de romp een geheel is geworden. Dus de plamuur bij de naad(later) is geen probleem.
En er is nog heel veel werk te verzetten eraan :)

Ron.
 
Ziet er strak uit, maar het lijkt mij handiger om het gehele schip/romp eerst te bouwen en dan de romp te spuiten en plamuren enzo. Misschien zijn dit handigere hapklare brokken maar dan toch is het beter het geheel ineens te bewerken.
 
Ja,dat is ook zo. vanaf hier ga ik de romp ook verder eerst in lengte bouwen eer ik haar verder ga beplanken. De rest van de romp ga ik dan nu ook over de geleide rails " aanschuiven ".
Dat is al genoeg werk op zich.

Ron.
 
Applaus heel speciale bouwmanier, Ron.
het resultaat........verbluffend, hoor!
groetjes
Ward
 
Ziet er heel goed uit Ron!
Ik kan me voorstellen dat je er meteen plamuur op hebt gezet, nu krijgen we al een voorproefje van de mooi rompvorm van Emma.

Groeten, Rinie
 
Ik kan me voorstellen dat je er meteen plamuur op hebt gezet, nu krijgen we al een voorproefje van de mooi rompvorm van Emma.

Groeten, Rinie

Soms moet je dit gewoon doen. En je hebt het ook wel door :)

Ron.
 
En de start is gemaakt met het samenstellen van de romp modules.

Module twee is nu definitief bevestigd aan de eerste module.

P1010001_goed%7E25.jpg

De delen zijn over de geleide rails tegen elkaar geschoven en gemonteerd met montage kit. Bij het uitrichten heb ik ducktape gebruikt om de twee modules stevig tegen elkaar aan te kunnen blijven drukken tot de kit is uitgehard.

In de foto hieronder zijn de geleide rails goed te zien. De modules op zichzelf richten zich prima. De romp lijn blijft verrassend goed recht.

P1010002_goed%7E24.jpg

Tussen de verschillende modules heb ik enkele styropor tussenwanden nog laten zitten. Zo is de nu nog in opbouw zijnde romp iets extra verstevigd. Nadat alle modules zijn samengevoegd haal ik deze wanden weg.

P1010003_goed%7E24.jpg

Wat nu wel al mooi te zien is is het oplopende gedeelte van het achterschip. Dit gaat vanzelf tijdens het samenstellen. Lang leve Delftship.

P1010004_goed%7E21.jpg

Nog erg veel te doen. Maar dat geeft niet.

P1010005_goed%7E16.jpg


Ron.
 
Ik heb even rustig de tijd genomen om dit topic eens uit te pluizen,ik heb hier maar een woord voor bedankt om dit met ons te delen...

Pure klasse zet je hier neer...
 
Mooi hoor! Ik kan niet wachten tot alle modules aan elkaar bevestigd zijn.

Groeten, Rinie
 
hoi ron zou je geen plank aan de zijkant zetten zodat je zeker weet dat je recht blijft .

want anders heb je mischien wel eens kans dat er een banaan uitkomt in plaats van een schip.

of op een bouwplank leggen waar je de kiel op zet met potlood zodat je zeker recht blijft.

allee ge snapt me wel denk ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan