Hoofdsponsor

1/35 eindelijk etenstijd [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@koekie, zal nog wel ff duren ze, wil er toch wel mijn werk van proberen maken, dus nog ff afwachten...

@marc, is van dat schuim zoals Patje zegt, dus gewoon erop spuiten en zien wat het wordt...tis dan altijd een verrassing hé...
@Patje inderdaad, is zo'n schuim...

in ieder geval mannen, bedankt voor de complimenten, heeft me in elk geval de moed en durf om verder te gaan...
 
vind alleen je titel jammer , krijg steeds honger als ik hem lees.

vgr
Marc

Bijna etenstijd hier dus nog ff naar boven schoppen hahahahahaha

Heb vandaag mijn cracklepaint binnen, dus kan mij uitleven op mijn dio se...ben eens benieuwd hoe het wordt....

groetjes
Petra
 
Heb mijn rotsen wat aan het bewerken geweest....
en mijn weg aangelegd, hoewel daar nog wel wat aan moet gebeuren...

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

alles moet nog drogen hoor...en nog wat washes krijgen in verschillende groenen en grijzen en zo maar zo krijgen jullie al een idee hé...
Weet niet goed hoe ik mijn weg moet verbeteren dus alle hulp is hier welkom....
dat was het voor nu...

groetjes
Petra
 
Je weg verbeteren zou ik doen met straat verlichting, anders goed bezig :))
 
Petra dit word nog een schitterend dio zie ik,de weg tjah daar kan ik je helaas niet mee helpen.nooit zulks gedaan he.
Patje.
 
miscchien met wat washhen en pigmenten

ziet er al anders uit nu,mooi
 
Ben je zeker dat dit de eerste keer is dat je dit doet?
 
ja koeki dit is de eerste keer dat ze dit doet.

groetjes Rik
 
hoi petra ziet er goed uit hoor maar je weg .

ik denk dat je de weg grijs geschilderd hebt en aan de zijkan een soort steentjes of witzand gestrooit hebt. ik zou de hele weg met dit spul leggen zodat je geen grijze verfkleur meer ziet. mischien wel een paar kleine putjes open laten die je later kunt vullen met bv magick water of vernis zodat je het efect krijgt dat je een paar plassen op de weg hebt staan. waar de kar rijd kan je later nog drybruchen met eventueel bruin ( waar de kar sporen lopen)
 
Ben je zeker dat dit de eerste keer is dat je dit doet?

tis inderdaad de eerste keer ze Koekie, probeer maar wat uit, en valt al bij al nog allemaal goed mee...

zal het eens proberen met washen se Peter, en misschien plasjes water erin zetten zodat het lijkt of er putten in de weg zitten?


ondertussen mijn huisje ook wat ouder laten uitzien, foto's volgen later...
 
De weg vind ik ook niet zo geslaagd :nowink:

Ik zou er een volledige aardeweg van maken, zoals Amazone voorstelt, de weg volledig met die kiezeltjes of, nog beter, echte aarde gebruiken.
Zorg er wel voor dat de aarde in de over gebakken is om alle diertjes en kiemen te doden (kan ook in de microgolf)
Wat je moet proberen te vermijden in een dio, is onmiddelijk op de plank schilderen of werken, probeer altijd om met een pasta (gips, klei, polyfilla,...) een ondergrond te "boetseren".
Op die manier zorg je voor een 3D effect, wat je nu een beetje mist....
Ook je rotspartijen kan je dan in de grond verwerken, nu liggen ze op de ondergrond, maar zo zie je het nooit in het echt....

Anders ben je goed bezig hoor, volgende keer misschien iets kleiner beginnen, werkt iets makkelijker ;)

En dit is als opbouwende kritiek bedoeld hoor Petra :))
 
Was daar ook al opgekomen dat mijn rijweg niet echt geslaagd was hoor... had eigenlijk gedacht dat dat grijs die ik nu heb gebruikt stukjes steen erin zat (zoals de bruine en het groene is: diorama texture paint van Tamiya) maar is dus gewoon grijze dikke brij, goed voor een asfaltweg....dus dat wordt zeker nog aangepakt....

Ook met mijn rotspartijen ben ik nog niet helemaal rond...ga daar zeker nog iets aan veranderen...ook rond het huis wordt nog veel veranderd....dus ben nog ff bezig hé hahahahahaha

Maar heb dus al veel opbouwende kritiek gehoord van jullie, Peter,Amazone en Beyond waarvoor heel veel dank....

groetjes
Petra
 
Als ik zo vrij mag zijn,ja ik zou ook voor aardeweg gaan.
 
Heb toch gekozen voor een kiezelweg... gewoon om er wat lichte kleuren in te steken, heb er al zoveel bruine tinten in zitten....
Eens zien of jullie met dit kunnen leven hihihihi...

attachment.jpg
Ik in volle actie....hahahahahaha

en nu de volledige weg.... heb het met aangelengde houtlijm gedaan....

attachment.jpg
en nog wat sfeerbeeldjes...
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

de weg moet nog wel drogen hé, ben zelf benieuwd of het goed gelukt is.......
 
als dat droog is zal het zeker goed zijn 8)

nu is het wel te laat om een tip te geven om een zand of kiezel weg te maken maar ga het tog doen voor als je nog eens een weg moet maken want met die lijm gaat het wel maar het is tog een plakkerige bedoeling en je krijgt het ook niet zo fijn afgewerkt.

voor de volgende weg neem je zand en meng daar drooge behanglijm tussen , strooi alles mooi op je dio en met een druppel laartje ( pipetje ) gewoon alles nat druppelen en laten drogen. dit geeft een mooier rezultaat dan met houtlijm .

maar het ziet er zeker niet verkeert uit petra dit word een mooi diorama hoor dus doe zeker verder 8)
 
Oké amazone, zal dat zeker in gedachte houden voor de volgende keer... de weg en erond moet nog wel altijd bewerkt worden, dus nadien zal het zeker een ander uitzicht hebben...
 
Zo weer eens even bij gelezen, wordt al een heel boek hier:D
Voor je eerste dio is dit toch een kunststukje hoor Petra.

Fred
 
Waarschijnlijk te laat, maar je zou nog karsporen moeten hebben in je wegje... ;)
Anders is het al een hele verbetering :)
 
Zo weer eens even bij gelezen, wordt al een heel boek hier:D
Voor je eerste dio is dit toch een kunststukje hoor Petra.

Fred

Merci Fred....
Ben nu bezig met het dak van het huis...en eerst de deuren en ramen erin...dat zal ook al een heel ander beeld geven....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan