Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie kunnen het schudden...voor jullie nooit nog een simpel tussendoorke...geen kit die jullie nog zal kunnen bekoren recht uit de doos...woehahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

Het moet eenzaam zijn daar aan de top !

Goed werk mannen, allebei, jullie geven met zo'n topic de site een showroom shine !!!

Ja Guy het werkt wel verslavend, want terwijl je bezig bent zie je altijd maar dingen die je wil veranderen en verbeteren. Om gek van te worden :wacko::wacko::laugh:
 
Bij mij komen alle spullen uit de doos dus ik bouw gewoon OOTB (out of the box oftewel zo uit het doosje) :laugh:

Ron
 
ik probeer dat ook, maar jammer genoeg raakt er vanalles in die doos...
 
Pas op he jongens, ik zeg hier niks van recht uit de doos projecten of de bouwers daarvan he, ik heb minstens evenveel respect voor een OOTB bouwer die een juweeltje tevoorschijn tovert, dan eentje die twintig kilo pe verwerkt en het vervolgens kapotschildert. Btw. mijn Sdkfz 265 is ook een OOTB-project ('t is niet omdat er Friul sloefen onder liggen dat het geen OOTB is he !).
 
Als ik ééntje recht uit de doos zou maken denk ik dat ik hier zou zitten schudden en beven, zo hard zou het er aan toe gaan dat afkicken :unsure: :laugh:

Kijk maar uit, niet dat ze u zo een witte jas met riempjes aan de achterkant aandoen :laugh::laugh::laugh:

Cheers,
André
 
Gunit er is niemand die een verwijzing maakt naar de OOTB bouwers het is allemaal maar een beetje lol trappen, en je ben er zelf mee gestart in principe ;):laugh:

Ron
 
Pas op he jongens, ik zeg hier niks van recht uit de doos projecten of de bouwers daarvan he, ik heb minstens evenveel respect voor een OOTB bouwer die een juweeltje tevoorschijn tovert, dan eentje die twintig kilo pe verwerkt en het vervolgens kapotschildert. Btw. mijn Sdkfz 265 is ook een OOTB-project ('t is niet omdat er Friul sloefen onder liggen dat het geen OOTB is he !).

Beste Ron, bovenstaand antwoord plaatste ik alleen voor de zekerheid om duidelijk te maken dat ik nooit op tenen zou willen gaan staan.:nowink:
 
Het moet eenzaam zijn daar aan de top

Ik zeg dat ook soms als ik helemaal bovenaan sta op een stelling :laugh::laugh:

@ Churchill : het zou er van komen als kleine stukjes niet willen lukken, zoals die geweerklemmen. Dat wilde niet lukken totdat ik na 2 dagen sukkelen in een serieuze franse coleire erin gevlogen ben en toen ging het plotseling wel goed.
Man ik zat te daveren aan mijn werkbank :angry:

@ Iedereen : bedankt voor de complimenten é

Even off-topic
Trouwens gasten , nog niets opgevallen ? Wat vinden jullie van de banner in mijn handtekening ?
Deze zeer prachtige banner werd ontworpen en gemaakt door onze DROOP
Een welverdiend applaus toch van mijnen tweege
Tis gewoon schitterend, nu nog de juiste (Timothy)forum-petjes en het kan niet meer stuk ^^^^^^^^^^
 
Forum petjes komen er, maar we vinden deze soort niet ;)
 
@ Famo: Zonder dank, maatje. Blij dat ik je heb kunnen helpen. ;)

Droop
 
Ik zeg dat ook soms als ik helemaal bovenaan sta op een stelling :laugh::laugh:

@ Churchill : het zou er van komen als kleine stukjes niet willen lukken, zoals die geweerklemmen. Dat wilde niet lukken totdat ik na 2 dagen sukkelen in een serieuze franse coleire erin gevlogen ben en toen ging het plotseling wel goed.
Man ik zat te daveren aan mijn werkbank :angry:




@ Iedereen : bedankt voor de complimenten é

Even off-topic
Trouwens gasten , nog niets opgevallen ? Wat vinden jullie van de banner in mijn handtekening ?
Deze zeer prachtige banner werd ontworpen en gemaakt door onze DROOP
Een welverdiend applaus toch van mijnen tweege
Tis gewoon schitterend, nu nog de juiste (Timothy)forum-petjes en het kan niet meer stuk ^^^^^^^^^^

Schitterende banner. Iemand een afbeelding van die Timothy petjes? Ik ben denk ik ff niet meer mee...
 
@ Pastis : Off-toc berichten , forum gear , 2de blz, 3de laatste bericht (geplaatst door Droop) . Voila.

Terug on-topic
 
Nog effe een kleine update van de bladvering.

De bout die op de as zit om de bladvering vast te houden zag er niet uit :nowink:



Deze verwijderd en een kraagje gemaakt aan een stuk messing as.Het is een koperen rondsel met een gaatje in het midden en dit gesoldeerd op de as voor stevigheid.



De as werd door het stuk gestoken en dan door de gaten op het chassis



Dan werd een nieuwe bout gemaakt met een P&D.



De as werd enkel verlijmd op de stukken van het chassis waardoor de vering beweegbaar blijft.



Ook aan de binnenkant werd een nieuw rondsel met bout geplaatst.



Dit is het voorlopige resultaat van de achterste vering.



Until next time :)
 
Voila, weer iets waar ik mijn kop niet moet op breken. Goe bezig ;)

Zeg DJs, ik ben ondertussen ook een beetje beginnen prutsen aan dat chassis vrijdagavond in de club, zodanig dat ik niet mijn ganse koperhandel moest meeslepen.
Wat ik wel moest doen, is dat tussen stuk serieus afvijlen omdat de vlakke stukken waar de dragers overschuiven er gewoon niet konden overschuiven omdat die vlakke stukken te dik waren ( rode pijlen).
Het dikkere gedeelte heb ik naar de midden toe moeten verminderen, anders stonden die 2 dragers ook schuin door dit euvel (groene pijlen).

1_s129.jpg

Die 2 tjoepkes heb ik ook moeten verlagen anders sloot hij niet aan op het chassis. Heb jij ook zoveel aanpas werk gehad ?

1_s130.jpg

En alles tesamen past het nu mooi. Maar die gaat weer aan de kant want zal eerst voort doen aan de cabine.

1_s131.jpg

Maar die assen die je daar gemaakt hebt zijn toch zeer goed gelukt, thumbs up !!
 
DJs en Famo : jullie zijn echte supperbouwers
 
Echt goed bezig mannen!

Ik post niet veel maar ben een verstokt volger!

Fred
 
Mooi opgelost DJs en altijd wel grappig als iets werkend word.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan