Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtig soldeerwerk, meer valt er niet over te zeggen... waarvan heb je die riempjes gemaakt? loodfolie?
 
Vakwerk ! Famo je moet toch eens iets klunzigs doen hoor, het wordt hier saai, altijd maar weer die fantastische updates !
 
Ik denk niet dat ik dit zou kunnen,zo klein zeg amai.Petje af voor Famo zenne
 
@ Mad ice : deze jongen gebruik ik om te solderen.

1_1_ve2_1_.jpg

@ Christophe & KilleRu : Tx , maar ik moet zeggen dat er veel denkwerk en gepieker aan vooraf gaat

@ Silenoz : Die riempjes zijn gemaakt uit een soort ultrafijne aluminiumplaat. Geen zulk aluminium die je heb uit zo'n bakjes waar men voeding in doet.

@ GUnit : eens klunzig doen ? Ik zal eens een foto plaatsen van mij werkbank ,hoe hij erbij ligt . Ik denk dat ge slecht zult slapen. Na een tijdje moet ik eens stoppen, om alles eens op te kuisen want het heeft dan meer iets weg van een regelrecht stort. :wub: ;) onlangs moeten zoeken achter een stuk ,was hem kwijtgespeeld op mijn werktafel......

@ Doomwad : Ge moet je petje niet af doen hoor , tis te koud daarvoor. "Ik zou dat niet kunnen" ?????????? Ge moet gewoon vertrekken vanuit het standpunt , wat een ander kan ,kan ik ook. Simpel . :)
 
Prachtig soldeerwerk, zoals iedereen hier al bevestigd heeft. Daar is veel ervaring bij komen zien, dat merk je direct.
 
Bangelijk wat ik hier allemaal zie :wow::wow::wow:

Cheers,
André
 
Effe een kleine update tussendoor.
De cabine even aan de kant gezet en begonnen met het chassis.
Hier blijkt heel wat opkuiswerk aan te pas tekomen. Dan begonnen met de torsie baren voor de bladveren en hier bleek dat alles wat tegen wrong :@



Dan maar besloten om de plastic assen te verwijderen(rode pijlen) en alles mooi pas proberen te krijgen.



De stukken die op de chassis balken komen werden volledig aangepast want de gaten bleken niet echt overeen te komen. Het gat werd eerst gevuld met plasticcard en dan werd het gat opnieuw doorgeboord.



Het stuk werd wel op een houten plankje gelegd zodat de plasticcard er niet kon worden uitgeduwd.



Toen alles mooi inlijn gemonteerd.



Daarna werd alles mooi inlijn doorgeboord met een boortje van 3mm.



Nu nog in de winkel geraken voor een koperen of messing as van 3mm en we kunnen dan kijken om de bladveren te monteren.
Zo dat was het weer voor nu.
 
jawadde zeer knap gedaan gasten. dat is precisie werk dat niet voor mijn bevende handen is weggelegd.
 
Ok jongens, nu is het zeker, ik stop met bouwen als ik dit zie, salu en de kost..........:worried:
:P flauw grapje, een woord : RESPECT :wow:
 
Dj's, ge hebt den boel weer schoon recht getrokken. Goed uitgelegd trouwens aan de hand van beeldmateriaal. Hier leert een mens wat bij!
 
Simpel maar effectief en zo hoort het ook !
 
Echt wel zeer inventief opgelost,knap gedaan!
Ik zou er niet zijn op gekomen.
 
Knap, alweer iets waardevols bijgeleerd in dit topic ^_^
 
Is dat met de andere assen van de tractor ook zo ? Heb nog niet gekeken.
In ieder geval goed opgelost
 
subliem opgelost DJs , goede uitleg hoe je te werk gaat trouwens ook


tom
 
Subliem opgelost jongens,voor de rest is het steeds weer genieten van jullie updat's...
 
Deftige reparatie, en leerzaam :)
Maar ik val in herhaling zie ik...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan