Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt gasten voor de positieve commentaren,en we doen ons best om alles zo goed mogelijk uit te leggen.
Het is ook de bedoeling dat niet alleen wij maar ook jullie iets bijleren. En Famo en ik zeggen altijd als wij het kunnen,kunnen jullie het ook. ;)

@Famo: De voorkant is ook niet helemaal perfect, dus heb ik besloten om meteen alle 2 de kanten aan te pakken. :)

PS. Nog effe meedelen.
Als er nog mensen zijn die willen lid worden van de fanclub stuur gerust een pm naar Famo en je lidkaart word je toe gestuurd.
 
Ik durf hier haast naar dit topic niet meer te kijken. Superbouwers zijn het. dit is meer dan een dikke 10!
 
Jullie weten dat ik een stil fanclub lid ben hé.
Dus ik zeg maar weinig.
Maar 1 ding is zeker.

smiley5861.gif


fanclub lid nummer 006

(Fred)
 
We hebben eerste een beetje gezorgd voor de veiligheid van de bemanning, nl. de gordels.
De riemen zijn gesneden uit alu-plaat ,de sloten (aan de riemen) zijn gemaakt uit een riemgesp (PE) met daaraan een gescratcht slotje, de rest van het systeem is zoals jullie zien eveneens zelf gemaakt.
De onderste sloten (aan carroserie) heb ik vergeten een detailfoto van te maken maar die komt er later nog wel bij.

1_s113.jpg

1_s114.jpg

1_s115.jpg

Tussen de luchtgeveerde en de middenste zetels zie je de onderste sloten staan die ik bedoelde (vergeten foto)

1_s116.jpg

De plaat om de zwaailichten te stockeren er ook maar in gestoken. De 3 pinnetjes dienen om die zwaailichten op te plaatsen.
Even iets verduidelijken , als de zwaailichten daar op staan werken ze wel niet é , anders zou het gelijk een disco zijn daarbinnen :8

1_s117.jpg

Alles eens op elkaar gezet voor een globaal overzicht

1_s118.jpg

Aan het dak moest de "vergrendelingshandgreep" voor het mangatdeksel ook nog gemaakt worden. Dus weerom scratch, plooi- en soldeerwerk met als resultaat dit. Klein maar fijn ;)

1_s119.jpg

1_s120.jpg

De rechthoekige gaten vooraan in het plafond moesten ook nog opgevuld worden met de nodige stukken.

1_s121.jpg

1_s122.jpg

Er moesten nog 2 sloten gezet worden onderaan de middenste zetels ( dry fit met bleu tack )

1_s123.jpg

1_s124.jpg

Misschien zijn de details niet altijd even scherp en duidelijk omdat ze zo klein zijn, maar ik hou het bij mijn toestelletje. Indien jullie alles klaar en duidelijk willen zien ,op de ledendag zal ik dat model toch meebrengen of.............jullie worden allemaal lid van de club ,waar ik lid ben :laugh::laugh::laugh:

Allez ik zal nog een beetje voort gaan prutsen.....
 
Weer een update om van achterover te vallen.. toch straf!
 
er worden hier ongeloofelijke dingen gemaakt da je achterover zou vallen van je stoel bij het bekijken van deze update
prachtig gedaan

tom
 
:O dat is even niet normaal meer, ik weet niet wat er daar bij jullie in het bier zit maar het werk word er mega goed door in ieder geval :)

Ron
 
Famo, wederom p-r-a-c-h-t-i-g!!! Breng je hem morgen terug mee?
 
Yooo gasten, niet te veel achterover slaan hoor :nowink: ,das slecht voor de gezondheid :laugh:

@ modelbouwerke : zot zijn doet geen zeer, maar ik heb het graag.....

@ Ron : dat is niet van dat bier hoor, maar van te lang in de soldeer en secondelijmdampen te zitten..... :wacko: :laugh:

Enfin, hier nog enkele om af te leren.

Eerst de vergeten fotoos van de onderste veiligheidsgordel-sloten.
2 zelfde stukken gemaakt met koperen drukslotjes bovenaan , een linkse en een rechtse.
Onderaan heb ik de koperdraadjes platgeknepen en op elkaar gesoldeerd. Op de gesoldeerde koppeling haaks een koperdraadje gesoldeerd. Een vierkant plaatje gemaakt met 4 P&D rivetten op en een gaatje in de midden geboord , op de zijkant van het verhoog gekleefd en het gaatje dan door de pvc geboord. Daar steek ik dan het haakse koperdraadje door en de ganse boel zit stevig vast. Simpel, niet ?

1_s126.jpg

1_s125.jpg

Dan de geweerkolf-houders gemaakt. Er zijn er maar 2 en bestaan elk uit 2 stukjes die in werkelijkheid wijder en nauwer kunnen gezet worden door de montagevijs te lossen en zo de stukken naar of van elkaar te schuiven.
Gewoon een stukje koper plooien (staand stukje) ,een onderstukje uitsnijden en afronden en op elkaar solderen, opwrijven en dat ist.

1_s128.jpg

1_s127.jpg

Voila !

Oeps :huh: mad ice is hier ook al ! Ik zal hem meebrengen omdat je het zo mooi vraagt ;)
 
Kwijl...kwijl... kwijl...kwijl... kwijl... kwijl... kwijl...

3.gif
3.gif
3.gif





Drooling Droop
3.gif
 
Weer chique gedaan he maat, ik denk dat we op het einde gaan moeten afkicken van de geuren en dampen. :wacko::wacko: :laugh:
 
Als ik ééntje recht uit de doos zou maken denk ik dat ik hier zou zitten schudden en beven, zo hard zou het er aan toe gaan dat afkicken :unsure: :laugh:
 
en dit is gewoon prachtig, manmanman, ik dacht bij de eerste reeks foto's op te merken, waar moeten die gasten hun riempjes aan vastklikken, maar zelfs hieraan is gedacht. echt klasse...
 
Knap gedaan hoor,
proficiat.
 
Tx gasten.

@ Silenoz : geen half werk é , ge kent me toch

Even off topic : ROFL , van wat is dat de afkorting eigenlijk ? Rechts of links? :8
 
Jullie kunnen het schudden...voor jullie nooit nog een simpel tussendoorke...geen kit die jullie nog zal kunnen bekoren recht uit de doos...woehahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

Het moet eenzaam zijn daar aan de top !

Goed werk mannen, allebei, jullie geven met zo'n topic de site een showroom shine !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan