Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Famo : zoveel aanpassingen heb ik niet moeten doen, wel bij die groene pijlen heb ik ook moeten versmallen.
En de chassisbalken heb ik over de volledige lengte een grote naad moeten wegwerken :wub:
 
Mooi werk mannen.
Men mond valt elke keer weer op de pc tafel.
Dit gaan pracht stukken worden.
ik blijf mee genieten.

Mark
 
Jullie blijven goed bezig guys.
Blijft leuk én interessant om volgen. ;)



Droop
 
Even aan de buitenkant een klusje opknappen , nl. " de bumper"

Eerst de lichten. Op de kit uit de doos moesten er telkens 2 PE ringen op de bakjes gekleefd worden. Er was wel een stukje te kort tussen/onder de lichten en het zat ook niet in de PE. Dus weten jullie wel wat we daar mee doen é. Juist !

1_s132.jpg

De grendels voor de motorkap/deur. De vlakke stukjes die haaks op elkaar staan zijn PE en het ronde staafje is van een profiel dat ik hier liggen heb. Dat staafje moest volgens het plan zo'n wit plasticcard staafje zijn ( juiste naam ?) maar dan moest het gelijmd worden met seconde lijm en dat is niet zo sterk. Trouwens alles is gesoldeerd voor de stevigheid.
Het staafje is te lang gemaakt , zodanig dat ik het in een gaatje kan steken dat ik in de cabine geboord heb om zo een stevige verbinding te krijgen.

1_s133.jpg

De eigenlijke bumper dan maar. Deze is volledig in PE en is bijna volledig klaar buiten nog enkele kleine details . De lichten , sleepbeugels , trekpin ( of hoe noemt dat juist ? ) . Verbindingstukken om aan de cabine te monteren en nog een stukje onderaan . De lenzen zijn gedry-fit met bleu-tack.

1_s134.jpg

1_s135.jpg

1_s136.jpg

1_s137.jpg

Dan hebben we maar een dry-fit gedaan op de cabine. Tevens zien jullie dat de scharnieren op het motordeksel ook gemonteerd zijn.

1_s139.jpg

1_s138.jpg

1_s140.jpg

Voila , nog enkele prutstjes doen en dan gaat ie voor een tijdje aan de kant want de Maultier doet hier serieus moeilijk in zijn doos. Hij wil eruit, dus.......
 
Oeps een rechtzetting, tis geen motordeksel ! want achter het deksel zit de ventilatie en de zekeringen. Met deze .
 
Dat ziet er wel chique uit hé die PE bumper, schoon geplooid ook :)

Ps. De rest van je PE ziet er trouwens ook chique uit hoor 8)
 
Weet ni wat ik moet zeggen.
schitterend
 
en dat is weerom een mooi stukske PE. Is die bumper ook gesoldeerd? valt niet veel aan te zien op de foto's...
 
Famo , je voornste bumper is ziet er weerderom prachtig uit

messchien een klein vraagske links zit de trekhaak er mooi in en langs de rechterkant niet of zijn dat twee verschillende trekhaken of is het gezichtbedrog !
zie ook dat je bleu-tack hebt gebruikt om de lenzen van de lichten te dryfitten , speur ik daar toch ene vorm voor schilderwerk of moeten er nog lampen in komen

voor de rest is het klasse werk

tom
 
Hele mooie update jongens,enig idee hoeveel uur je al aan deze cabine hebt gewerkt...
 
@ DJs : hoe dat je het weet :8

@ Silenoz : De bumper is volledig gesoldeerd met een minimum aan soldeersel. Opgewreven met schuurpapier 230 , dan 820 en dan nog eens met de glasvezelpen om alles zuiver te zetten. Het "ijzerwerk" probeer ik juist nog zoveel mogelijk te solderen, tenzij het echt niet anders kan gebruik ik nog zapacap

@ Tom : ja nu je het zegt zie ik het ook, maar je moet je niet ongerust maken , tis gezichtsbedrog. Niet recht is afbreken :))


@ Danny Jeurissen : Hoch man , nu vraag je daar wat. Wanneer we gestart zijn kan ik zeggen , maar het aantal uur zal al een serieuze brok zijn. Neem gemiddeld 3 uur per dag (zit thuis ,ziekteverlof, bijna gedaan, joepie ) , want er zijn dagen van meer uur en minder, dus ja ......even vluchtig rekenen geeft ..........rond de 250 uur.

@ Pastis & Camaro69 : bedankt é gasten
 
Als deze af is, ga je deze toch eens moeten laten meedingen in een wedstrijd als naked build.
Zeker weten dat je er een prijs mee wint, kan niet anders, dit is SUPERMODELBOUW!!!!!
 
Als deze af is, ga je deze toch eens moeten laten meedingen in een wedstrijd als naked build.
Zeker weten dat je er een prijs mee wint, kan niet anders, dit is SUPERMODELBOUW!!!!!

Denk dat een gouden medaille niet volstaat.
 
Voor de bouw van beide heren volstaat goud inderdaad niet, dit is meer dan scratch fou !
 
Tx gasten.
Tja wat moet een mens anders eigenlijk gaan zeggen op die goeie reacties.
Nu, al eens rodgekeken op het forum dan zie je dat jullie niet moeten onderdoen hoor.
En als je ziet hoe er hier op het forum de pees opgelegd zou ik vragen aan Pantani om het opschrift in het embleem even aan te passen : Niet de grootste, wel de straftse ! ;)
 
Famo, als er ooit een prijs uitgeloofd wordt voor "crazy modeller" dan ben jij mijn genomineerde.
Wat jij en DJ hier neerpoten, daar durf ik zelfs nog niet aan te denken.
Respect mannen, chapeau. :ohmy::You_Rock_Emoticon:
 
Bedankt Erwin , het bestuur is tevreden !

Allez , nog enkele prutsen afgewerkt.

De lange handgrepen aan weerszijden van de cabine

1_141.jpg

1_s142.jpg

Dan heb ik de stuurkolom terug volledig gestript . Daar niets geverfd word, althans mijn model toch niet , kon ik het niet maken dat de buitenbuis van de kolom in plaklint bleef. Het model van DJs word geverfd en zie je niets van het gebruikte materiaal. Het plaklint eraf en koper geplooid en gesoldeerd.

Origineel en ernaast de nieuwe toestand
1_s48.jpg1_s143.jpg

De rail bovenop de cabine waar het systeem van het boordwapen op geplaatst word.
Het stuk uit de kit heb ik vervangen door een gescratch exemplaar ,omdat er te weinig sinkholes inzitten. Het krioelt ervan.
De rood koperen plaatjes staan gemonteerd volgens de referenties in werkelijkheid. Op de cabine staan de oorspronkelijke verkeerd. Ze staan aan de binnenkant en dat terwijl ze aan de buitenkant moeten.
De 8 P&D boutjes heb ik op aanraden van collega's eens op die rail gesoldeerd, anders lijm ik die altijd. Dat viel zelfs nog goed mee.

1_s144.jpg

1_s145.jpg

1_s146.jpg

Hmmmmm , zal die boutjes nog een beetje beter moeten opkuisen. Op foto zie je alles veel beter

Voila ,dat zal het voorlopig en beetje zijn. Even alles dry-fitten zodanig dat hij meekan naar Bissegem.

Chow é
 
Famo jong, ge zijt zotjes bezig!!! In het dagelijkse leven ben je schrijnwerker maar na je uren ben je toch wel een volleerd metaalbewerker! Prachtig werk! Zondag zal ik de stuurcabine nog eens van dichtbij bewonderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan