Hoofdsponsor

1/35 Duobuild DJs / Famo : Faun SLT-56 Tanktransporter [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er geen verklaring voor. De uitleg van Silenoz houdt steek. Maar wij weten langzamerhand wel dat wat recht hoort te zijn, bij jullie ook recht is.
 
Tx Bart, zal eens checken als ik dat nog eens tegenkom
 
Klopt inderdaad, als je in macro gaat trekken werkt de "bolligheid" van je lens nogal mee bij het nemen van je foto's.
Voor de rest puik werk met dit project, veel detail, lekker veel PE, dat zie ik echt graag. Nog eentje om te noteren in de volglijst op dit forum :)
 
Inderdaad Famo heb het ook opgemerkt, er was zelfs een foto dat ik heb weg gelaten omdat het er veel te krom uitzag.
Zei bij mezelf die ga ik nie plaatsen want die gasten gaan denken dat ik :alcoholic: heb.
Allee Bart bedankt voor de uitleg dat weten we dan ook weer. 8)
 
Zei bij mezelf die ga ik nie plaatsen want die gasten gaan denken dat ik :alcoholic: heb.

Ik denk dat niet maar ben dat zeker........:8 ;)

Enfin, weer een beetje verder gedaan aan de binnenkant van de cabine.
Eerst de cabine-rug-verstevigingen gezaagd en gesoldeerd zodanig dat ik het als 1 geheel kon plaatsen. Dit zijn messingprofieletjes van 1x1 mm en 1x2 mm.
Ge kunt zien dat de hoeken van het raamwerk afgeschuind en bewerkt zijn. Dat komt omdat die 2 buitenste vertikale stukken zo ver mogelijk naar buiten moesten gezet worden anders zouden ze voor de achterrraampjes komen te staan

1_s94.jpg

Dan de koker van de nachtchauffage uitgesneden, geplooid en gesoldeerd. Er moest ook een rond roostertje in gemonteerd worden. In werkelijkheid is dat roostertje ééntje dat je kan afsluiten door een klein beetje te verdraaien maar dat heb ik zo gelaten hoor, tis al wel genoeg.....

1_s95.jpg

Ook de schuine bovenkanten gemaakt , de nodige openingen, rivetten en beugels voorzien. De witte ronde plasticcard is de houder van de binnenverlichting en moet later nog voorzien worden van een bolle lens van Resicast. Alles tesamen gedryfit en tijd voor de fotoos.

1_s97.jpg

1_s98.jpg

1_s96.jpg

1_s101.jpg

Het gele stukje (resten sprue PE ) rechts naast het wit rond stukje bestaat uit 3 stukjes die gesoldeerd zijn, 1 geplooid langwerpigstukje (nu ja ,lang ! 5 mm) en 2 driehoekjes . Daar het zo klein is om te solderen heb ik de raad gevolgd van mijn soldeermeester Silenoz. Veel flux gebruiken en de tin kruipt vliegensvlug tussen de stukken en vormt een perfecte naad. Wel de messing eerst voorverwarmen é !

1_s100.jpg

Dat is het.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig werk, echt om van te snoepen.

Ik vraag mij alleen af of het niet moeilijk wordt om achteraf alles te spuiten aan de binnenkant, met al die hoekjes en kantjes? De binnenkant spuiten lijkt mij toch moeilijker dan de buitenkant.

Christophe
 
knap hoor
en mooie details
 
Met al dat koper en messing er in verwerkt doet de cabine me denken aan een voertuig dat zo uit de boeken van Jules Verne kan komen.

Echt schoon!!!


Droop (die bij het zien van dat prachtig werk een beetje lyrisch is geworden :wub: )
 
Bedankt voor de positieve vibes

Ik vraag mij alleen af of het niet moeilijk wordt om achteraf alles te spuiten aan de binnenkant, met al die hoekjes en kantjes? De binnenkant spuiten lijkt mij toch moeilijker dan de buitenkant.

Das waar Christophe, maar zulke uitdagingen doen de adrenaline stromen é ......

@ Droop : -zolang ge daar maar niet zit met een trillende kin en tranen in de ogen .. :laugh::laugh:
Wat de boeken van jules verne betreft, vind ik de tekeningen die daar instaan gewoon zeer mooi.
 
Laatst bewerkt:
Boordevol detail zit elke update, ik vraag me af of jullie al dit scratchwerk nog onder een laag verf gaan steken ?
 
Dat zal wel zonde zijn

Ron
 
deze van Famo vandaag nog eens live kunnen bekijken en pff, petje af. Dit wordt een lang project, maar heb het vermoeden dat elke vordering gewoon om van te smullen zal zijn...
 
famo , wederom een prachtig update dat hier laat zien .

tom
 
yep

zal wel een vreed werkje zijn om da op te blinken met al dat koper;)
 
Boordevol detail zit elke update, ik vraag me af of jullie al dit scratchwerk nog onder een laag verf gaan steken ?

Allez ,ik zal eens de bedoeling van dat alles uit één doen. Het model van DJs word volledig gespoten in camo, gewheaterd, bestoft enz...Terwijl die van mij een " Naked Kit " blijft.
Alle leidingen die zich op het voertuig + aanhanger in werkelijkheid bevinden zullen geprobeerd worden te monteren op het model. Dat zijn de elektrische leidingen, drukleidingen , sleepkabels, enz... op ,tussen en onder het chassis van tractor en aanhanger.
Het model komt op een glazen plaat te staan die ondersteunt word door 6 inox steuntjes van +- 5 cm. Dit geheel komt dan op een spiegel te staan zodanig dat je de onderkant van het ganse model kan zien met leidingen en al.
Elk model kan apart opgesteld worden maar we zullen ook een sokkel maken zodanig dat beide modellen er kunnen opstaan " neus aan neus " elk op hun respectievelijke sokkel.
Yep , het zal een serieus gevaarte worden , maar ja , we zijn intussen braaf é
 
Famo en DJ's hebben jullie nog tijd voor iets anders? Als'k zie wat jullie allemaal presteren op relatief korte tijd, hoe kan dat dan? Ik sukkel al direct een paar uur voor het stompste voorgesneden PE stukje en jullie maken bijna alles zelf. Chapeau, mijnen hoed af zou ik zeggen. Ik volg op de voet want dit is een uniek werk!:35:.
Erwin.
 
@ Erwindejongh : Relatief korte tijd, das waar maar we zijn beiden in kerstverlof geweest en ik zit nog tot eind februari thuis, dus ja, we kunnen een beetje doorwerken.
Nu mag je ook niet denken dat al dat gescratch zo maar van een leien dakje loopt. Soms slaat het gewoon tegen en mag je gewoon herbeginnen zoals het verlaagd plafond ,3 maal mogen hermaken en de nachtchauffagekoker 4 maal mogen hermaken. Met de PE kan je soms serieus sukkelen . Eer de PE en scratch op gevoelige plaat staan is er soms veel bloed, zweet en gevloek aan vooraf gegaan. Dus troost je ,ge zijt niet alleen.
Als ge je de PE op je Stug bekijkt, kan je zeggen dat er veel tijd in gekropen is , maar het resultaat is toch wel van hoog niveau, niet ?
En de bouwer die zegt dat al de PE en scratch steeds van de eerste keer past ........... dat moet ik nog eens zien !!!!!!
 
DJs en Famo , zal een prachtig voorstelling geven

famo
inderdaad modelbouw is met vallen en opstaan , is messchien een klein stukje onderdeel waar velen niet van houden
maar steeds opnieuw proberen tot het lukt heeft een voordeel , je oefend en krijgt er een mooi resultaat voor terug
prachtige hobby is dat toch modelbouw .

tom
 
Haha onze Famo kon het niet meer stilhouden :ziplip: :ziplip:, daarom dus dat de mijne meer uit plasticcard bestaat en de Famo's uit koper.
Het is wel tof dat er zoveel positieve reacties opkomen.
En Erwindejongh we doen ook nog wel wat anders dan bouwen, het zal nu wel wat vertragen want het verlof zit erop en er moet ook nog eens aan de
familie gedacht worden.Des al niet temin gaan we nog steeds voor goed detailwerk met vallen en opstaan. ;)
 
Kijk eens aan dus dat was het idee achter deze bouwkunsten :)

Apart idee en ik zie het al voor me als deze twee gezamenlijk op een wedstrijd tafel staan als een project dat moet wel een plak opleveren met jullie bouw kunsten.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan