Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtige gemaakt , daar doe ik mijn pettje voor af


tom
 
tja, wat moet ik daar op zeggen!!!!!!!!! prima geslaagd natuurlijk!!!!!!!!!!!!
grtz
lus
 
Goed Dirk,
Je ken me hé.
dat is het levendige beeld van de realiteit op een schip.
Rommelig en toch wat dicipline. Goed vol gezet zoals het in werkelijkheid was "aléz", tijdens een gevecht.
Kannonen staan prima...,en je hebt de rolpaarden van het geschut al heel wat verbeterd tenopzichte van je vorige model.
En zo leer je bij

groetjes
ward
 
yep beetje bij beetje zal ik er ooit wel eens geraken :)

ik was er van morgen vroeg bij want ik wist dat ik heel wat werk voor de boeg had

vanmorgen eerst al de balkjes gelegt

15wcepi.jpg

en dan het verdek dicht gelegt. rond het kleine luik moet nog een opkant komen maar dit kan ik pas later doen.
je ziet ook de visser liggen van de grote mast en die moet ik dus eerst helemaal afmaken.
en het trapje is ook geplaatst

2a7ho4n.jpg

en zo licht het dicht

21dpxl3.jpg
 
Ja man, das inderdaad snel en mooi, komt er nog een kleurtje op?
 
thx. en wat is snel ? 14 plankjes op een dag is niet bepaald snel ;)

wat het kleuren betreft dirk het dek blijft bloot daar komt dus helemaal niets op. heb ik op de overloop ook niet gedaan.

de verschansing , binnenkant overloop en het ruim zijn in een lichtbruine tint gebeitst.

de buitenkant ga ik proberen met een heel lichte wasch proberen, dit moet ik eerst nog testen of het goed overkomt of anders komt het ook in de lichte beits te staan. de furtuning langs buiten word wel geschilderd.

ik wil het redelijk sober houden maar tog moet er iets van kleur verschil inzitten.
 
de knecht heeft een likje verf gekregen en ben ook bezig aan de pomp

4hwkcw.jpg

2l15xk.jpg

10d8dg9.jpg
 
de pomp . ik had een foutje gedaan in het midden en dacht dat daar 2 pompen moesten komen.
nu had ik nog eens door witsen gelezen en in het midden moet er maar 1 komen. het 2 gat heb ik dus dicht gemaakt. foutje van de timmerman .

5x2z2d.jpg

244qs82.jpg

het is achteraan aan de bazaan mast dat er 2 pompen staan
 
fortuning en bosbank

ik heb het nog eens goed moeten lezen en nog eens door de molen laten gaan. bij de pinas 160v had ik hier ook problemen met het te snappen.
dus nu is het hopelijk iets beter.

de spanten

330wwb9.jpg

de bosplank word volgens witsen ingekeept en hier komen ook de korvijn nagels in. het inkepen is denk ik dus tussen de spanten zodat het lekwater niet tussen de spanten kan. witsen geeft ook 8 duim brete dit is dan volgens mij de brete die naar binnen steekt voor de korvijn nagels in te steken en niet de hele brete van de plank.

zo9utg.jpg

34qmk2d.jpg

dan komt langs buiten de fortuning er tegen

2wf8geq.jpg

dit word nog eens afgesloten met een plank langs boven en daar komt dan de reling op 1 voet boven de afdek plank

2s8lfg2.jpg
 
Hoi Dirk,

Het ziet er weer goed uit dirk, tips kan ik helaas niet geven, te weinig ervaring ik leer veel van jou en anderen, prachtig om naar te kijken.;)
 
Interessant Dirk, de spanten worden dus aan de buitenzijde geheel bedekt en aan de binnenzijde tot de helft en dan een plank.
Mooi gemaakt.
 
thx bart&wim.

wim zo schrijft witsen het tog , of dit nu voor alle schepen zo was weet ik niet.
voor oorlogs schepen zou het goed kunnen dat ze langs binnen ook verder beplankt werden dit voor een stevige verschansing te hebben .
 
amai zeg ik begin echt vreselijke goesting te krijgen om houtsnuiver te worden ze.
 
nachtmeries heb ik er van het solderen wil me gewoon niet lukken.

ik hoop dat ze op de leden dag genoeg soldeer mee brenegen want wil dit tog echt eens onder de knie krijgen

2s1smkm.jpg

dit is mijn geprul van 2 uur en een paar verbrande vingers :@
 
Gebruik je van dat vet Dirk om er eerst op te doen?
Dus een beetje insmeren met dat vet, dan vloeit je soldeer bet uit, probeer het eens.
 
ik zal staks nog eens een poging wagen dirk eerst een nieuw soldeersel gaan halen.

ik heb wel zo een blauw busje met een blauwe substantie in is het dit wat je bedoelt ?
 
ik zal staks nog eens een poging wagen dirk eerst een nieuw soldeersel gaan halen.

ik heb wel zo een blauw busje met een blauwe substantie in is het dit wat je bedoelt ?

Inderdaad, rijkelijk aanbrengen, allee, ook niet overdrijven, maar als ge dan uw ijzer warmt smelt dat mooi open, en als je dan het soldeersel aanbrengt, zal deze ook mooi smelten.Zijn tips die ik van ward meegekregen heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan