Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was in die tijd allemaal smeedwerk, zal wel niet allemaal de zelfde maat gehad hebben na een nachtje doorzakken van de smid :laugh::laugh:
 
ja dat kan gebeuren dat de smit zondag goed doorgezakt is en smaandags leién gaat kloppen :D


ik moet eerst nog een hoop voorbereidend werk doen voor ik echt voort kan op de overloop.
eerst heb ik de dekbalken van het verdek er tussen moeten maken en dit om de knieén van de overloop er mooi in te zetten.
zoals je zult zien kwam het niet altijt mooi uit en moesten er een paar knieén scheef gezet worden.
er viel zelvs 1 dekbalk midden in het kanons gat en daar heb ik niets gezet. hoe men dit vroeger oploste weet ik ook niet.

dan heb ik boven ook nog een beetje aan het verdek gewerkt en daar ga ik morgen ook nog mee verder zodat ik daar later als de overloop klaar is niet meer aan moet liggen prutsen en het er gewoon in kan leggen.

genoeg gelult een paar foto s

svt6cg.jpg

2nuhpqb.jpg

1z4x440.jpg

nog 1 ding de botelarij en kookoven vallen mooi tussen de dekbalken zoals je ziet
 
Hey Dirk, terug in gang geschoten zie ik, ik blijf je terug volgen ;)
 
Je had veel eerder verwarming in je kot moeten maken Dirk ;).
Het gaat nu weel als een speer :)
 
had ik niet echt aangedacht wim maar nu zal het weer vooruit gaan :)
 
het losse tuig moet ik ergens weg zien te bergen. ik kan dit op 2 manieren doen.

tussen de dekbalken

rk6gds.jpg

onder de dekbalken met haken

33k554p.jpg

ik denk dat ik voor het tweede ga dan zie je ze ook heel mooi zitten want er tussen dan zie je er bijna niets van en zunde van het werk natuurlijk
 
Het mag gezien worden Dirk, dus lekker in het zicht hangen.
Je maakt ze inderdaad niet voor nies :).
 
ik denk wel dat ze tussen de dekbalken werden geschoven zoals in de eerste foto daar is plaats genoeg voor 4 stokken en ze hangen vlak bij het kanon en voor niemand in de weg.

als ik ze aan haken hang is dit het zelvde en zie je ze ook hangen op het model.

dan had ik nog de broeking en de katrollen om het kanon naar voor te trekken gemaakt.
morgen nog de katrollen om het kanon naar achter te trekken en de katrollen voor het luik

katrollen voor het kanon naar voor te trekken het ijzer moet in de scheepswand komen en nog korter gemaakt worden
r0yq36.jpg

de broeking
157irsz.jpg
 
ik dacht ff wat katrolletjes maken en riggen , maar had er niet bij stilgestaan dat ik er 60 nodig had. :laugh::laugh:
 
:) nee hoor fred

en dit zijn dus maar 6 stukken geschut als ik ooit eens de 7prov of een andere grote holander wil maken +/- 80 stuks geschut dan heb ik er wel 800 nodig alleen maar voor de kanonnen. daar gaat een mens dan wel eens bij nadenken :ohmy::O dan ben je 2 weken niets anders aan het doen dan katrollen riggen en dit tegen 8 uurs per dag
 
hallo Dirk zal ik maar zeggen, hoe maakt ge die katrollen,want ik heb al op het net verschillende v.b gezien,ik ben er nog niet aan toe voor de ogenblik,maar men kan niet genoeg weten als men scratch bouwt.En wat uw model betreft,daar moet ik niets aan toe voegen,dat weet je zelf ook dat dat goed geslaagd is
grtz
lus
 
hoi lus ik heb een freesmachiene van proxon en daarmee zijn ze best goed te maken ook de kleintjes van 3 mm gaat best goed.
in begin maakte ik ze met de hand maar het princiepe van maken blijft het zelvde en is redelijk makelijk.
er kruipt natuurlijk wel een hoop tijt in.
 
ik ge het kleine tuig voor het kanon te laden tegen de onderkant maken op deze manier zo blijven ze ook mooi in het zicht en hangen niet in de weg voor het volk dat over de overloop loopt

33nf6go.jpg
 
Hoi Dirk,

het ziet er al bij al netjes uit !!!:8:8
Maar die knieen er boven zijn zo te zien nog niet vast gemaakt??:ohmy:
Anders heb je er nog heel wat werk aan !!!!;);)
 
hoi john er is nog een hoop pinset werk nodig op dit dek voor het dicht kan gelegt worden .

het meeste is al wel gemaakt maar moet er allemaal nog op komen
 
Dat ziet er toch maar weer zeer goed uit Dirk.
Ook jij ontkomt dus niet aan het pincettenwerk :) :)
 
:nowink: nee wim dan mag je nog in een grotere schaal bouwen .

geschut is en blijft een pinsette werkje ;)

of je moet op 1:1 gaan bouwen :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan