Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dirk,

Het ziet er weer netjes uit zoals gewoonlijk.;)
 
thx mannen maar ik moet het broektouw terug losmaken want dit blijkt tog iets aan de dunne kant te zijn.

het moet bijna 2x zo dik worden dus dat zal een klusje voor maandag worden ;)

ik weet ook niet hoe het komt maar als ik aan het geschut bezig ben heb ik altijt klamme handjes en vertrouw ik het zaakje niet.

hopelijk gaat het volgende keer weer iets beter
 
waarschijnlijk in een vorig leven als zeeman er aan ten onder gegaan als kanonnier.
grtz
lus
 
de luiken .

het valt geweldig tegen om het bovenste touw er aan te maken want langs binnen hangt daar een katrol aan. er moet dus rekening gehouden worden dat deze redelijk op zijn plaats zit.

1e6olh.jpg
 
Lekker priegelen hé Dirk.:8
Kan je de touwtjes niet van te voren op een bepaalde maat maken zodat ze altijd hetzelfde zijn?

Fred
 
mooielijk fred , als het luik dicht is moet de katrol tegen de binnenkant zitten, als je de poort dan opentrekt gaat de katrol naar achter. dus heb je 2 cm touw om een knoop in te leggen wat redelijk wijnig is. dus moest ik een beetje schipperen en heb het zo strak mogelijk geknoopt.

de 2 katrol moet ik dus een beetje aanpassen aan deze katrol zodat ze tegen elkaar komen als het luik open is.

het zal priegelen worden want de 2 katrol komt aan het verdek hangen dus moet ik dat er ook inleggen.
ik zal met een paar breinaalden een knoop moeten leggen als ik er niet aan kan :)
 
Hoi Dirk,

Mooi gedaan de luikjes, de scharniertjes heb je die ook zelf gemaakt?:wow:
 
thx mannen. bart als ik het zelv kan maken probeer ik het ook, korvijn nagels lukt me nog altijt niet om die zelv te maken dus die ga ik ook kopen.

foto van 1 kanon. broeking veranderd en links boven naast het luik hangt het touw aan een kikker, dit is het touw van het touw om het luik terug dicht te trekken.
dan de katrol die op het kanon ligt dient nog voor het luik open te trekken.

14sig9.jpg

en dan een overzicht van 1 kant , er ligt best veel touw op het dek.

2lsfho1.jpg

morgen nog de emmers en ander klein grut er nog bij zetten.
 
en deze 2 kerels had ik er ook opgezet

2dr6vyb.jpg
 
Schitterend Dick hoe je het allemaal maakt, vakwerk.Applaus
 
Hey Dirk,
mooi om te zien al dat touwwerk dat moet ik nog allemaal doen aan mijne Bounty maar ik heb er de moed niet voor (allez voorlopig toch niet). Ik ga nog wat verder aan mijne Vagabond, stof maken vindt ik leuker dan knoopjes maken. Doe zo verder kan ik lekker bij je afkijken voor aan mijne Bounty! :D
 
Ha Dirk, wederom een prachtstukje werk.
Is dat blok voor het luik niet aan de grote kant? of vertekent de foto weer eens een keer..
 
hoi wim ik heb alle bubele blokken het zelvde gemaakt.
als j naar de foto van de batavia kijkt hangt daar ook een blok van ik schat iets meer dan 1 voet aan en deze zijn iets kleinder ;)
 
Dit word echt de moeite zo te zien he.keep on going.;)
Patje.
 
thx patje ;)

den overloop begint een beetje op een slagveld te gelijken :lol:

2dhwtxe.jpg

mcx6vp.jpg

de katrollen om de luiken open te trekken hangen naar boven , het staat vol emmers en de lantaarns heb ik aan de knieén gehangen.
nu moet de botelarei er nog in en de steun balken voor het verdek heb ik ook gemaakt .
 
ik heb de doorsnede ff naar buiten gehaalt en wat overzicht foto s getrokken.


1673ah.jpg

3zndk.jpg

5c0h3d.jpg

oqkvgm.jpg

x5dnh0.jpg

wu5nys.jpg

2i6noeg.jpg
 
314w7tg.jpg

xeri40.jpg

qq8lub.jpg

10ymgw9.jpg

2h4al3b.jpg

2i7byc2.jpg

mv6ob4.jpg

op de 3 laatste foto zie je hoe het groteluik niet goed sluit tegen de dekbeplanking :( ik had het wel gelijmt maar de spanning moet te groot geweest zijn en terug losgekomen. voor de rest ben ik anders wel kontent :D
 
Daglicht foto´s zijn zo veel mooier:wow: Wat een mooie joekel Dirk.
Maar er ligt zoveel op dat dek dat ik me afvraag waar de bemanning nog kon lopen:D


Fred
 
Nee echt waar dit is een schitterend project man,mooi echt mooi en zo gedetaileerd.respect man .
 
thx voor de bloemen :D

ik heb ook nog wat gemaakt voor op het verdek natuurlijk

de knecht en korvijn bank.

32zj382.jpg

2rp4apu.jpg

qxkmex.jpg

2aj1kjp.jpg

voor de knecht je ziet dat ik hem weer verdunt heb van onder, ik wist eerst ook niet echt de reden hier voor maar als je in een wat grotere schaal bouwt zie je dat het ijgelijk wel nodig is.
het is zo groot en zwaar als een volle boomstam 50x50 cm dat is dus een grote paal die op het verdek in de weg staat.
en de katrolletjes in de knecht werken echt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan