Hoofdsponsor

1/28 doorsnede pinas 1:28 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hehe ;) het is waarschijnlijk nog niet 100% maar het ziet er tog al veel beter uit hoor. thx voor de tip dirk en rené had me er ook nog een tip gegeven en met deze 2 gouden tips is het tog redelijk goed gelukt voor een kluns als ik

2ufcdqo.jpg

:D
 
Daarvoor zijn we hier he Dirk, elkaar helpen ;)
 
dat is zo dirk . en is ook één van de sterke punten van het forum .

nog een schip of 10 en het is helemaal perfect :)
 
amazone,
dirk maatje,een kluns zou ik u zeker niet durven noemen,
soldeer is meschien wat minder volgens u,
maar wie is hier van alle markten thuis,wat ge bouwd mag verdomme gezien worden
zeg dat ik het zeg.
groetjes,ronny
 
thx ronny maar ik had het ook over het solderen :)

ik heb de rusten en juffers er op gezet en in mijn euforie van het lukken van het solderen heb ik ze ook nog eens vergeten af teronden. maar dit kan ik morgen wel doen met de hand als alles hard is.

en dan heb ik nog de reling gemaakt en geplaatst, en de halsklamp

e7z1h5.jpg

10mj4ll.jpg
 
ik heb ook de uitwatering van het verdek gestoken .

2ik8tjb.jpg

en ook de schouw gemaakt naar een foto van de batavia. het bovenste deel de ronde koepel zeg maar kon je er af nemen en het kon dan gedraait worden navenant de wind stont

2eevp10.jpg
 
Laatst bewerkt:
witsen schrijft niets over een trap aan de buiten kant tog zie je dit bijna bij alle schepen.

ik ben eens bij onze engelse vrienden gaan kijken hoe het daar gemaakt werd.

aan de bovenkant zie je 2 kleine gaatjes dit zou dus moeten dienen om je handen in te steken om omhoog te klauteren.
zijn deze trapjes goed voor op een NL schip of werd het tog nog helemaal anders gedaan.

ik heb ff één trapje tegen de romp gemaakt om te laten zien .

2qu58o3.jpg

qzkutf.jpg

2800h8j.jpg
 
Daar kan ik je niet bij helpen Dirk, helaas ...
Verder vind ik het telkens mooier en mooier worden.
 
heb de romp afgenageld. iets meer dan 1200 nageltjes van 1 mm het is om schele kopijn van te krijgen.

165bow.jpg
 
Heb je de nageltjes er in geslagen Dirk, of heb je die eerst voorgeboord en dan erin gestoken. ( Dat laatste wil ik bij de Oseberg gaan doen;) )

Fred
 
hehe ;) het is waarschijnlijk nog niet 100% maar het ziet er tog al veel beter uit hoor. thx voor de tip dirk en rené had me er ook nog een tip gegeven en met deze 2 gouden tips is het tog redelijk goed gelukt voor een kluns als ik

2ufcdqo.jpg

:D

wauw, Dirk
Nu moet je nog eens echt je staafjes goed opwarmen.
het tin zal goed door elkaar vloeien, misschiens nog een klein beetje tin toevoegen.
Het """"voornaaaaaaamste""""" is de te solderen stukken op een goed temperatuur brengen +/- 175°c
Volgens je foto zie ik hier en daar mindere vloeing van het tin, dus geen temperatuur genoeg
groetjes
Ward
 
hoi fred je kan ze er makelijk inslagen want bij mij zijn het eiken plankjes maar ik heb ze tog ook voorgeboort met een 0.7 boortje. anders gaan er een hoop krom en die moet je er dan weer uit trekken enz je weet wel meer frustratie dan rustig werken
 
ward ik was al heel blij dat ze er zo uitzagen want mijn eerste gepruts trok op geen kl***n .

ik er zal voor de volgende proberen aan te denken om ze eerst warm te maken met de soldeer bout en dan pas solderen .
 
ward ik was al heel blij dat ze er zo uitzagen want mijn eerste gepruts trok op geen kl***n .

ik er zal voor de volgende proberen aan te denken om ze eerst warm te maken met de soldeer bout en dan pas solderen .

Oké, al doende leert men.
Zal zien om een soldeerdemo te geven op een van onze ledendag, hé
't wordt meer gesoldeerd dan je zal denken:dry::dry:
Groetjes
Ward
 
mooi ward dan kan ik het mischien ook eens te goe leren ;)

ben ondertussen ook aan de sloep begonnen

skz0qg.jpg
 
Dirk, leuk dat je deze methode ook hanteert, ik zie het steeds vaker gebeuren.
Gebruik je nu ook die brede planken? En hoe groot wordt de sloep?
 
hoi wim de sloep is iets van een 15 cm lang en ik gebruik plankjes van 1 cm breed . maar het is wel overnaads beplankt dus blijft er wel minder in het zicht
 
het bij bootje is uit de mal en kan verder afgewerkt worden

23tqdkk.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan