Hoofdsponsor

1/35 Doobi D9R Bulldozer

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik), buiten de figuren die ga ik scratchen
BOUWBUDGET
Wat nog nodig is, gespreid in tijd aan bijkomende stukken
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
Wat een beest , zal wel niet makkelijk zijn die verfklus ?!

Greetzzzz Modest
 
Imposant model! Benieuwd naar de verdere afwerking.
 
Had je wel met de groepsbouw mee kunnen doen :biggrin:
Aan de groepsbouw zijn enkele regels verbonden, waar ik niet zou aan voldoen.
En de tijd die ik kan spenderen aan mijn hobby is geen referentie voor anderen.
 
De stofresten zijn nog te plaatselijk maar wacht verdere vorderingen met aandacht af.
 
Indrukwekkend wat een beest is dat knap gedaan ook hier wachten we af naar het verdere resultaat
Marc
 
De tracks zijn gemonteerd, is het enige minpunt aan de bouwdoos vind ik persoonlijk.

Eerste poging/test; nog niet echt goed maar ik wil het ook niet overdrijven.

055.jpg
 
Wat is het probleem dan met de tracks? Het werk zelf gaat er al goed uitzien vind ik.
 
Wat is het probleem dan met de tracks?
Op de Merkava, was het een ander soort plastiek, heb ze uiteindelijk met secondelijm gekleefd omdat alle andere lijmsoorten terug los kwamen.
Op de D9R, zijn ze juist iets te groot bij het opgegeven aantal schakels en niet monteer baar met een schakel minder. Ik heb ze dus op sommige plaatsen samen gedrukt en direct verlijmt omdat het anders een wakkelige bedoening was. Allemaal op te lossen, maar jammer voor zo een doos.
Maar het is het eindresultaat dat telt, de reis er heen is soms een beetje ergerlijk.

De derde doos die ik ga bouwen zijn het gewoon terug dropveters !
 
Bij het zien van zoiets besef ik (nog maar eens) hoeveel ik nog moet leren. Prachtig werk (y)(y)(y)
 
Blijkbaar dezelfde problemen met de tracks als bij mijn crawler. Één schakel er bij is te veel, juist gepast en ze gaan dansen.
 
Blijkbaar dezelfde problemen met de tracks als bij mijn crawler
Klik gek, maar gewoon op enkele punten fixeren met secondenlijm en de stukken ertussen dan op de juiste plaats vastlijmen. Anders ga je er nog frustraties aan over houden.

Vandaag; het grondstuk begonnen, kleur is nog voor verbetering vatbaar, de structuur bevalt me wel.
De verwering van Dooby beschouw ik als af, nog enkele details die ik wil verbeteren maar anders bestaat het gevaar dat ik over wat ik wil bereiken schiet.

Rest nog de bescherming en een paar items die ik wil aanbrengen

056.jpg057.jpg058.jpg059.jpg060.jpg
 
Machtig machien, maar zelf zou ik het niet zien zitten...
 
sdfkkjskngJa ik weet niet meer wat te schrijven.
Dit is al van het fermste dat ik gezien heb.
 
Mijn petje af Grijze Wolf. Prachtig gedaan.
 
Bedankt mensen, veel lof ook al is hij nog niet af.
Heb dus mijn weddenschap verloren, hij is morgen te zien bij ons op de beurs met een schildje Work in progress.
Tegen Putte is hij af.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan