Hoofdsponsor

1/35 Doobi D9R Bulldozer

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik), buiten de figuren die ga ik scratchen
BOUWBUDGET
Wat nog nodig is, gespreid in tijd aan bijkomende stukken
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
Onderdeel van mijn idee,
De inhoud van de doos
DSC_1417.jpg
De doos,
DSC_1418.jpg
Eerste zicht, veel grote en kleine onderdelen.
 
wreed machien
ik volg heel aandachtig
Suc6
Marc
 
Zelfs als model impressionant groot, veel succes.
 
Bouwtijd vandaag 5 uur +/-, pasvorm is uitstekend, het opkuisen iets meer als aan de Merkava.
De uitwerpstukjes en diverse zitten tot nu toe altijd waar men ze niet ziet, dus blijven ze meestal gewoon voor wat ze zijn. Enige heb ik moeten opkuisen omdat ze echt in de weg zaten voor een bewegend deel, maar deze kan men op een hand telen.
Ben eigenlijk wel een aardig stuk geraakt in deze 5 uur.
Maar oordeel zelf best.

001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg
 
Precies een machine uit een of andere apocalyps-film. Zeer impresionant apparaat
volg mee

Greetzzzz Moddest.
 
Prachtig apparaat de D9R
 
Imposant ding, die haak doet me een beetje denken aan een schienenwolf om rails te vernietigen.
 
Die doos ken ik goed, niet uit eerste hand, maar van een versie die meesterbouwer (zo beschouw ik 'm toch) Michael Rinaldi ervan heeft gemaakt. Voor mij één van de modellen die ik niet meer van mijn netvlies afkrijg, zo mooi als dat werd.

Het model is denk ik te bewonderen in één van zijn eerste twee Tank Art boeken, maar het zou ook kunnen dat ik het in een Art of Modelling heb gezien (iemand nog ooit wat van dat magazine gehoord trouwens?)..

Dit topic wordt voor mij niet de vraag 'gaat Jan dat evenaren of niet' want dat is voor mij helemaal niet relevant en ik schat het zo in dat je er iets origineels en kwalitatief integers van gaat maken. Ik ben benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien; de eerste werken bewijzen dat je goed op weg bent eer te doen aan deze prachtige schaalillusie afkomstig van Meng.
 
Tussen alle andere dingen toch een beetje aan Dooby verder gewerkt.
Ga het stuurhuis in stukken maken en nu reeds afwerken, omdat ik vrees dat ik op een later ogenblik er niet meer ga aankunnen.
Eenmaal geplaatst is het nog moeilijk toegankelijk, en er komt toch nog wel wat aan de buitenzijde.

006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg

volgende stuurhuis schilderen en afwerken.
 
Het valt me nu op dat de zuigers hun definitieve 'look' (eventueel op enige verwering na) al hebben - en ook al hadden op de vorige foto's. Werden zij zo geleverd uit de doos? Of heb je ze gespoten c.q. met folie omwikkeld c.q. anderszins?
 
Roy, de doos is echt wel bijna volledig denk ik en ook goed doordacht. De zuigers zijn echte buisjes uit metaal die men in de houders moet verwerken, als men juist werkt blijft het complete geheel beweegbaar zoals in het echt. Zal eens foto's maken met het stuk naar beneden geklapt.
 
Begint stevig vorm te krijgen.
 
jongens wat een machine is dat, ene het ziet er weer prachtig in elkaar gezet uit.
 
Mooie vorderingen en inderdaad een heel groot beest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan