Hoofdsponsor

1/35 Doobi D9R Bulldozer

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik), buiten de figuren die ga ik scratchen
BOUWBUDGET
Wat nog nodig is, gespreid in tijd aan bijkomende stukken
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
Hm ja dat is een leuk geintje dat ze daar bij Meng hebben uitgehaald.

Kun je het model niet op een roterend platformpje plaatsen? En elke keer als je er aan moet zitten, druk je op een 'veilige plek' op het dak?

Hier een prachtig eiken draaiplateau ('turntable') voor slechts 160 euro.

Neem je genoegen met plastic, dan is zoiets hier te bestellen voor 8,50 euro.

Ik heb ook zo'n ding, voor airbrushwerkzaamheden. Erg praktisch.

Hoe dan ook, kom je nu op een punt waarop ik mijn pet ga afnemen voor schilderwerkzaamheden. Ik begrijp nooit hoe men dat kan, wanneer een model al zo ver opgebouwd is. Maar ik besef dat 50% van de modelbouwers het zo doet, de rest grote aantallen onderdeeltjes stuk voor stuk schildert.
 
Respect voor je werk, Jan. Ik zou al niet goed meer weten hoe je die nu nog moet gaan schilderen.
 
de rest grote aantallen onderdeeltjes stuk voor stuk schildert.
de pas nauw keurigheid bij Meng is zo goed dat een geschilderd onderdeel niet meer past, dan moet men op de delen waar iets in elkaar past er de verf terug afhalen.
 
Ik dacht dat de grote delen nog los van elkaar waren om het werk wat makkelijker te houden. Nu nog even de Bar armour zelf erop zetten o_O
 
Ik zou al niet goed meer weten hoe je die nu nog moet gaan schilderen.
Wordt een uitdaging
Ik denk dat het meeste gewoon nog los zit om het schilderen/airbrushen wat makkelijker te maken.
Was de bedoeling, lukt niet omdat de slat Armor gedeeltelijk met het dak verbonden is. En men de cabine niet meer kan vasthouden door alle filigranen uitsteeksels.
We zullen zien.
 
de pas nauw keurigheid bij Meng is zo goed dat een geschilderd onderdeel niet meer past, dan moet men op de delen waar iets in elkaar past er de verf terug afhalen.
Precies zo met Miniart; dat is ook een kwestie van delen niet schilderen (afplakken) of kleine stukjes verf wegschrapen.
 
Om stil van te worden.:34:
 
Roy ik misbruik al jaren een draaischijf van Ikea, zo een plastieken ding heb ik ook maar gebruik ik meestal om te fotograferen.
Heb de blok in IDF sand gespoten en wat geprutst om een paar dingen uit te proberen.
De ramen heb ik met een maskeerfilm gedaan, ben best tevreden van het resultaat en de eenvoud van werken.
Ga binnenkort het eens uitproberen op een verflaag.
Nu een nacht drogen, ondertussen de schop in elkaar steken.

043.jpg044.jpg045.jpg046.jpg
 
Het schilderen gaat nog beter meevallen dan gedacht zo te zien.
Blijft een geweldige machine met veel oog voor details.
 
Bedankt,
Laatste dry fit voor het schilderen en verweren.

047.jpg048.jpg049.jpg050.jpg
 
Ik vind het een afgrijselijk lelijk voertuig. Mooi gemaakt hoor maar echt niet mijn ding.
 
Een bonk techniek, denk ik. Het ziet er goed uit. Persoonlijk zie ik deze grote foto trouwens liever dan de thumbnails.

Misschien inderdaad niet moeders mooiste, maar toch zeker indrukwekkend en waarschijnlijk enorm van afmeting.
 
Die ijzeren bescherming maakt het er niet gemakkelijker op om te schilderen.
Woest uitziend wel deze machine.
 
prachtig maar liever zonder de kooi van Faraday :winking: (y)
Tja wat wil het is niet gemaakt om een schoonheidswedstrijd te winnen he , een machtige machine

Ziet er al knap uit
Marc
 
Imposante machine. Geen simpel model om te bouwen lijkt me en het verven zal eveneens een hele moeilijke klus worden. Ben benieuwd hoe je dit gaat uitvoeren. Succes.
 
Wat een beest , zeer benieuwd hoe je dit schildert

Greetzzzz Modest
 
Het zal een werkje van lange adem zijn vrees ik, een klein vergelijk hoe groot het beestje is.
Op de voorgrond, Merkava Mk IV, een van de grootste MBT van het moment.
Op de achtergrond Dooby
DSC_1483.jpg

De huidige toestand, ik ga hem nu een dag of twee laten drogen (misschien als ik er af kan blijven)
051.jpg052.jpg053.jpg054.jpg

Gestart 19 Oktober; bouwtijd vier weken tot nu :winking:
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan