Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, sluit me volmondig aan bij het vorige. Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Ik volg dit al een tijdje, en wordt telkens verast door door je mooie werk,dit is echt modelbouw om van te dromen.:8:8
 
Svennie : de kurkbekleding zal de deuropening naar de juiste breedte brengen, dus dat komt zeker in orde mate.
Bedankt voor het meedenken.

Beyond : inderdaad, bedankt voor de interventie !

Koekie : tof dat je het topic met zoveel moois opvrolijkt, zeer bruikbare zaken zie ik op de afbeeldingen, vooral de structuren op al die muren vind ik zeer gevarieerd ! bedankt man.

Dominiek : een goeie voorbereiding is het halve werk denk ik. Tx !

Swaken : vroeger begon ik in al mijn ijver te snel uit te voeren, met problemen op het parcours voor gevolg en dat is zonde. Tx voor je reply.

Stalin : dit is echt geen onbereikbare modelbouw, ik zou zeggen : probeer het eens, echt !

GUnit.
 
Hallo jongens, ik zit weer in de bouw, begonnen met wat schrijnwerk :

Dit is één van de steunbalken van de opbouw boven het gelijkvloers en het betreft gewoon balsa dat ik wat in vorm vijlde :
1-800-5.jpg

Even over naar de eerste steentjes van kurk die geplaatst werden, alsmede het dichtmaken van het vooruitstekende gedeelte onderin met balsa :
3-800-7.jpg

Begonnen met het lijmen van de steunbalken :
2-800-5.jpg

Na vijf balkjes zag het er dan zo uit :
4-800-5.jpg

Dit wordt een stenen ornament in de voorgevel, het werd gemaakt van balsa en voorzien van een beetje stenige structuur met behulp van Reno filler :
5-800-6.jpg

Onderaan tussen de balken de opvulling met steenblokjes :
6-800-6.jpg

Hier het dichtgekurkte voorgeveltje, klaar om met het schuurpapiertje aan te pakken (verouderen stenen door de scherpe randen even te verzachten, her en der de voegen te verbreden) :
7-800-3.jpg

Snel een foto van de plaats op het diorama van dit huisfrontje. Nu ontstaat er een steegje tussen de poort en het huisje, wat het net wat spannender maakt hoop ik :
8-800-2.jpg

Op het programma morgen :
- de zijkanten van stenen voorzien,
- een begin maken met de balken boven tegen het maquettenkarton,
- opvullen met langwerpige platte stenen.

Tot later, enne ik ben benieuwd of jullie het wat vinden...
 
Laatst bewerkt:
Zalig schitterend mooi...

Dit zijn modelbouwlessen om "U" tegen te zeggen.

Ga zo door, ga zo door...

Heligroeten,

Nick
 
SUPER
Zeer deftige how to...

GUnit, jij moet gewoon workshops beginnen geven...

Grtz,
Beyond
 
Gewoonweg subliem !!!
Misschien kun je achteraf nog eens een DOC-formaat aan me bezorgen met de nodige tekst en uitleg, waar ik dan een howto kan van maken?
 
Vind ik ook echt prachtig dat je alles zo fijn detaileerd en uitlegt, ik blijf je fantastische werkjes volgen. Je bent hier een echte leermeester :)

Groeten
 
Dat is echt een hele mooie howto. Nog maals mijn complimenten en veel dank dat je dit met ons hebt willen delen. ;)
 
Nick, erg leuk dat je hier eens komt kijken, bedankt voor het compliment man !
Maar lessen zijn het helemaal niet hoor, het is enkel een getoonde manier van werken, zoals er zovele zijn om gebouwen te maken. Maar de kurkmethode vind ik wel veruit de allerleukste, handigste en echtste.

Beyond, workshops, ik denk niet dat dit nodig is, het is een kwestie van inspiratie krijgen en de moed bij mekaar rapen om eraan te beginnen, iets wat voor de gedreven bouwer geen moeite kost. Ik wil via dit topic wel mensen aanzetten om het ook gewoon te proberen, desnoods het gerief in huis te halen en met mij mee te bouwen, om dan te constateren dat het een piece of cake is ! Zeker weten.

Dominiek, doen we !

Svennie, daar dient een forum voor he vriend. Ahum...leermeester ? Zeer gewaardeerd dit compliment ! Maar zolang ik meer moet leren dan ik nog maar ken, voelt dit zeker niet zo aan.

Rik, zoals ik zei hierboven, een forum dient niet alleen om gezellig te kletsen over de hobby, maar vooral voor het delen van info om voor iedereen de hobby nog aangenamer te maken. Ook deze methode kwam van een forum, in prachtige topics gegoten door een Spaanse bouwer, Carlos aka Blockhaus.

Hopelijk vanavond meer om te tonen ! Mijn vrouwke moet liggen door rugproblemen dus er zijn geen plannen vandaag om uit te varen. Bouwen !!!!
 
8) zeer netjes gunit. zelf de dorpel van de raam komt naar buiten.

ik zie wel dat je een goede voorbereiding nodig hebt om dit tot in ditail uit te werken.
 
Hallo GUnit,

Dit is prachtig! Ik ben meer een (scheeps)houtworm en ken niets van diorama's; hier gaat een nieuwe wereld voor mij open.
Ik sta versteld van het realisme!

Groetjes,
Frédéric
 
Amazone : een aantal goeie foto's met duidelijk detail zijn onmisbaar en zelfs het halve werk denk ik.

Frédéric : volgens mij kan je dit kurk zelfs aardig gebruiken binnen het scheepsbouwen, maar hoewel ZWAAR geïnteresseerd in al wat vaart en duikt, heb ik er geen verstand van.

Bedankt voor de reacties.

Vanavond weer een progress van de gevel.

GUnit.
 
Omdat ik vandaag nodig was thuis, kon ik niet naar de beurs in Hoboken.

Op zich geen ramp, want ik heb 4 uur kunnen modelbouwen vandaag !

Dus er volgt nu een dikke update :

Deze foto illustreert de typische colombage van de Normandische bouwstijl, met de Franse slag, schots, scheef, ruw ! Fijne keramiekachtige strippen gevat in houten balkjes.
3256023828_014e6eff0f-800.jpg

Eerst heb ik enkele balkjes aangebracht, nadien de tussenruimten gevuld met fijne stripjes kurk, in een bedje van houtlijm :
HPIM8717-800.jpg

Overzichtsfoto :
HPIM8716-800.jpg

Boven deze colombage werden iets grotere kurkstenen gelijmd. Dit gedeelte zal gewone rode baksteen worden. Zo krijg ik variatie in mijn voorgevel, ook typisch voor de streek :
onderaan geel/grijs, middenstuk ruwe balken met strips, bovenaan rode baksteen. Links en rechts loopt de geelgrijze steen door tot bovenaan.
HPIM8720-800.jpg

Dan ben ik verdergegaan met de zijkantjes, eens deze vast zitten, kan je de aansluiting maken.
HPIM8722-800.jpg

Bovenaan vond ik het wel mooi staan om een herhaling van de lagere ornamenten te maken, nu heeft de latere goot simpele stenen versieringen.
HPIM8723-800.jpg

Misschien denken jullie dat ik mijn ramen vergeten ben, maar die wil ik los maken om ze er later in te schuiven en af te werken. Idem voor de deur...

Ik hoop dat jullie wel de beurs van Hoboken konden bezoeken. Groeten van GUnit.
 
Er gaat zelfs een echt studie naar uit. Erg mooi.

Hoe ga je nu voegen?
 
Het ziet er zo simpel uit :wacko::wacko:
Tot ik het probeer :laugh: :laugh:
GUnit, schitterende update.
En zo komen er nog natuurlijk.
Zowel updates als huisjes hé :laugh:

Erik.

Maandag kom ik "the real stuff" bewonderen, kan niet wachten.
 
Applaus

In zo'n (haven) stadje wil ik binnen enkele jaren aanmeren met La Rennomée

Prachtig, heel prachtig.fotos van miniatuur en toch levenecht
wauuuuuuuw.___________, stil wordt je daarvan.

Groetjes
Ward
 
Ik volg dit diorama in stilte en kan alleen maar zeggezetig mooi stukje werk word neer gier een machtig mooi .

stukje werk word neer gezet.

Ron
 
Stalin : dit is echt geen onbereikbare modelbouw, ik zou zeggen : probeer het eens, echt !

GUnit.


En jij,..... geloof dat GUnit :O
Zo te zien en met jouw fijn verslagwerk ziet het inderdaad heeeeeel simpel uit.
Ik heb altijd eens mijn schepen willen tentoonstellen met een achtergrond van een havenstad 1:48.
Ik zal toch in stilte die uitdaging eens overwegen......maar ja die passionele achtergrond (basis om zoiets te bouwen)die ontbreek mij.

Ward die probeer te dromen in realiteit:laugh::laugh:
Ik begin je verslag van letter per letter uit het hoofd te kennen,hoor, uren gelezen en herlezen.
Gunit, nogmaals, ongelooflijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik ben zot van je werken.
Groetjes
Ward
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan