Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een goei boterhammeke met oker is anders een gezonde start van de dag !
 
Beste vrienden, ondertussen ben ik bezig met het helemaal op punt zetten van de kleuren en de texturen. Het oranjegele leien dak met boogpannen is zo goed als klaar, het werd naast het bijkleuren ook voorzien van wat washes voor het verweren, een drybrush...

Ik kijk even of ik nog een fatsoenlijke foto kan maken.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk weer eens een (kleine) update !

Er werden drybrush behandelingen op de stenen uitgevoerd om alles toch nog iets sprekender te maken. Ik heb ook de grote blokken wat aangepakt zodat ze er wat zwaarder uit zien. Er is nog wel een en ander te doen, maar het einde van dit subonderdeel is in zicht.

83.jpg

80.jpg

82.jpg

81.jpg

Als jullie opmerkingen hebben of een vraag, ik luister graag. Maar geen brandende lampen he mannen ! Groeten van GUnit.
 
Ik heb (zoals ik eerder meldde) een aantal van je foto's op ons eigen forum gezet, om aan onze clubleden te laten zien wat er met oa kurk te maken is.

Er zitten bij ons enkele "krakken" van scenery makers, maar hiervan viel zelfs hun mond open.

Het werd aan de "zevertafel" meer dan eens bovengehaald.

(zevertafel is de tafel waar voornamelijk word gebabbeld over alles wat min of meer met onze hobby te maken heeft, het zijn vooral de wat oudere leden, degene met de meeste ervaring, die hier een vaste stek hebben)

Dit bewijst voor mij op welk niveau je nu bezig bent.

Nog eens: NIET STOPPEN!
 
In één woord geweldig.

Maar geen brandende lampen he mannen

Ahhh, ahhh, aaahhhhh, ik mag ook al niet vragen om sjoepapen. :P:P:P

Grapje hoor. Maar ik heb wel een kritiek puntje. Op je tweede foto van onder heb je een soort van beugels gemaakt die de kabels etc vast houden. Ik mis eigenlijk een nagel die deze bevesigd in de muur. Nu heb ik eens gezien bij een oude boerderij. Dat er doormiddel van een gat in de muur die met een slagboor was gemaakt een plug in het gat werd gehamerd. Deze plug was van hout. Daarin kon men dan de beugels aan ophangen. Door het rotten van het hout en de nagel vallen deze beugels er vanzelf af. Zoals je hebt laten zien op de foto. Maar dan zie je meestal wel wat resten.

Nogmaals ik haal dit niveau niet, en ben zeer onder de indruk. Dus ik doe je het niet na.
 
GUnit, dit is een pracht van een "suboderdeel(tje?)" ;)
Prachtig, dit wordt zeker en vast een winnaar tijdens een modelbouw-wedstrijd (mocht je ermee deelnemen ;) )

Grtz,
Beyond
 
heb je het plaasterwerk ook gedrybrucht wat dat heeft presies een andere kleur gekregen. en de verwering is heel goed gelukt op de plaaster moet ik toegeven. prachtig werk.

ver geet niet je houten nagels in het houtwerk te kloppen 8)

en tog wil ik nog iets kwijt maar je ziet maar wat je er mee doed.
de bovenkant van de poort ( de dekstenen ) vind ik persoonlijk een beetje kaal vroeger durfde men nog wel eens gebroken glasscherven mee in de mortel duwen boven op een muurtje. mischien misstaat dat niet boven op je poort. kwa aankleding dan .
 
Koekie : bedankt, ik vond dit erg leuk om lezen. Ik blijf proberen goed te presteren.

Modelengeneer : ik ga dat voor mekaar proberen te krijgen, het is wel héél erg klein, maar het zou kunnen lukken.

Beyond : als ik nou eens het lef zou hebben om mee te doen he, het is me nog nooit gelukt om over de drempel te stappen als wedstrijddeelnemer.

Amazone : de houten tappen (zo heet dat toch ?) ga ik zeker nog toevoegen want die maken het echt af. Dat was een zeer goed idee van je. De bovenkant van de poort ga ik voorlopig wel zo laten. Het wordt allemaal zeer druk, er gaat erg veel te zien zijn. Ik weet wel wat je bedoelt : hier in de streek doet men dat op tuinmuren, om inbrekers buiten te houden.


In afwachting van eindfoto's van de poort, tijd voor het volgende onderdeel :

De eerste huisgevel

Vandaag ben ik langs de modelbouwwinkel geweest, maar deze was heel toevallig gesloten. Ik wilde extra balsa hout en plastic card etc. aanschaffen. Toch heb ik in de papierhandel reeds een grote plaat maquettenkarton aangeschaft, van drie mm dik. Dit spul ga ik waarschijnlijk gebruiken om de ruwe basis mee te bouwen, het skelet zeg maar.
De kwaliteiten van dit product (geheugenschuim) ga ik niet aanwenden, alles zal met kurk worden bedekt om het z'n look te geven. In dit schuim kan je namelijk heel leuk krassen als je aan één zijde het karton verwijderd...

Het idee is helemaal rond, de foto's zitten gereed, tegen vrijdag zorg ik voor de finale poortfoto's, en vrijdag zelf ga ik beginnen snijden en bouwen.

Tot later vrienden ! GUnit.
 
Dit is echt prachtig.
Ik sta ervan versteld hoe realistisch je die bakstenen gemaakt hebt, vorm en vooral de kleur. Tis gewoon prachtig
 
Hey GUnit,

Er is niet veel lef voor nodig hoor, en als ik mijn mening mag geven, het zal niet enkel goud zijn die je waarschijnlijk zou winnen, maar hoogst waarschijnlijk een Best of show..... ;)

Als ik,(een keer op een weg), meedoe aan een "wedstrijd" is dit niet echt om te winnen, maar enkel om de mening en reactie te horen/zien van andere modelbouwers, die er volgens mij meer verstand van hebben dan ik...
Een soort van "waarderingsmeter" van het geleverde werk om het zo te zeggen.(Het is altijd wel eens leuk is om waardering te krijgen, goed voor het zelfvertrouwen...:laugh:)
En als er dan eens een "prijs" behaald wordt, wil je de volgende op hetzelfde niveau maken, of zelfs nog beter.... (bij mij is dit toch zo :O)

Maar de keuze ligt bij jouw natuurlijk.

Veel suk6 met de rest van je dio, ik ben er nu al "weg" van ;)

Grtz,
Beyond
 
Hier nog een foto die misschien iets kan helpen voor je gevel:


Bron foto:


Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Svennie en Beyond, bedankt voor de mooie woorden.

Zeer goeie en bruikbare foto, zal nog van pas komen.

Zonet heb ik toch al een vrij moment gehad, dus heb ik een start genomen met de bouw van de voorgevel.

Eerst de juiste afmetingen bepaald en wat uitgetekend op het maquettenkarton, de foto bij de hand. Het materiaal laat zich probleemloos verwerken, maar dit is dan ook de bedoeling van dit karton. Het is ook stevig en minder duur dan een basis van balsa, waar je later toch niets meer van terugziet.

Op de foto alles wat ik tot nu toe gebruikt heb, enkel de balken op de plafondhoogte zal ik nog verschuiven zodat ze even ver van mekaar zitten (dit was in de middeleeuwen echter niet altijd het geval !). Mijn keuze om dit geveltje te nemen, lag voor de hand omdat de ruimtes tussen de balken ditmaal geen vulspecie betreft, maar platte en lange stripvormige stenen, met grote voegen ertussen. Dit geeft tevens variatie aan mijn diorama. Je mag ook niet denken dat er links en rechts nog huizen bij zullen komen, ik ga van deze gevel een hoekhuis maken. Slechts aan de rechterkant verschijnt later nog een huisgevel.

starthuis.jpg

Cu vriendjes ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Is de deur niet een beetje te breed van je kartonmodel? Denk dat heet mooier oogt met een smallere deuropening.
 
Is de deur niet een beetje te breed van je kartonmodel? .......

Hey Svennie, ik denk dat dit een beetje bedriegt, want als ik het goed heb, komt hier nog kurk tegenaan,en waarschijnlijk nog de deurlijsten, waardoor het nog wat smaller zal worden...(en middeleeuwse deuren durven nog eens aan de brede kant zijn...)
Tenzij de meester-bouwer andere plannen heeft natuurlijk ;)

Grtz,
Beyond
 
Het zijn dan wel geen WW2 foto's, maar dit spookdorpje vlak naast Parijs ziet er nog bijna hetzelfde uit als 60 jaar geleden:


Hopelijk ben je er wat mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan