Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch snel even een klein petieterig updateje zodat jullie niet denken dat ik hier in slaap aan't vallen ben : het in mekaar prutsen van een plastic card raampje (staat er los in), het is nog lang niet klaar, maar het begin is er alweer.

106.jpg

Tot later vrienden ! GUnit.
 
GUnit, man, dit is werkelijk een juweeltje van een bouwwerk(je).
Nu je nog niet verder bent, zou je hier niet beter een moulle van maken, zodat je er nog enkele exemplaren kan van gieten in plaaster?
Zeker weten dat, als je dat wil, je er geld mee kan verdienen....

Maar die keuze is natuurlijk aan jou hé...

Groeten,
Beyond
 
Hoi Beyond, ik vind het een heel compliment dat je daar geeft hoor, maar ik voel me niet echt geroepen om mallen te gaan maken. Dan krijg je heel andere targets en die zouden dan niet veel meer met de eigen modelbouw te maken hebben. Nee, rustig m'n eigen ding doen is wat ik wil, zelfs als ik er geen geld aan overhoud. Ik probeer liever de mensen te tonen hoe simpel het écht is, via de fora.

Btw, ik heb het bouwen van het raam bijna achterwege, de deur is bijna helemaal in orde, en ik heb een begin gemaakt met het dak (leitjes snijden en oplijmen, simpel !).

Later volgt zeker weer een foto-update...

Cu friends ! GUnit.
 
m'n eigen ding doen is wat ik wil, zelfs als ik er geen geld aan overhoud. Ik probeer liever de mensen te tonen hoe simpel het écht is, via de fora.
idd, zo zie ik dat ook. En dat is een aplaus waard.

Samen genieten van onze hobby.
 
Jongens, ik heb weer wat verder gesleuteld aan m'n huis.

Detail van de dakrand, gemaakt van plastic card en gepoogd wat houtnerf te maken dmv. een vijl die ik erover heen trok.

dakrand.jpg

Detail van de regenwaterpijp. De muurbevestigingen (halve-cirkelvormige beugels) heb ik gemaakt van stukjes pe raam. Eerst heb ik daarvoor een half stuk pijp als vorm gesneden en vastgemaakt met tape. Hier overheen werden de bandjes geplooid. Daarna heb ik een L-vorm in de muur bevestigd (3X) en dan werd de pijp bevestigd, de L-vormen aansluitend op de beugels.

detailaanhechtingspunten.jpg

Het leien dakje werd vervaardigd uit lamellen plastic card die ik sneed op 8mm breedte. Hier maakte ik vervolgens inkepingen in van ongeveer 5mm, zodat er leitjes ontstonden.
De volgende rij overlapt telkens het gedeelte dat niet werd ingesneden (resterende 3mm). De leitjes zelf lijmde ik per 4, omdat langere rijen kromtrekken.

leitjes.jpg

Het raam werd gemaakt van dunne "latjes" plastic card.

raamlos.jpg

Het raam (nog niet klaar) zoals het ongeveer in de gevel komt te zitten.

raamerin.jpg

Woordje uitleg over de kokertjes over de regenpijp :
Ik gebruikte hiervoor een stukje loodfolie van een wijnfleshoedje. Dit gaf ik twee opliggende lijnen mee door er een H-profieltje over te drukken. Daarna werd het van lengte gesneden en aangebracht.

vormponsen.jpg

Zo ziet het er momenteel uit.

zijgevelmetregenpijp.jpg

En denk je hier (op de plaats van het papiervel) de volgende gevel in.

simulatiemetpapiervolgendhuis.jpg

Dit was het voor nu, ik hoop dat jullie er wat aan hadden. Niks speciaals, maar ik wou van me laten horen (anders denken jullie mss. dat ik er geen zin meer in heb : NEVER, lol).

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Niks speciaals ????????

Ziet er weer geweldig uit Guy ApplausApplausApplausApplausApplaus

Echt fantastisch hoe ge dit project aanpakt, en heel leerrijk door uw duidelijk "how-to's", bedankt maat ^^

Groeten, Pascal
 
Guy,

Ik heb een tijdje niet zoveel kunnen volgen, maar wat je hier neerzet.
In een woord SCHITTEREND, ik word er stil van............................

Groeten,
Swa
 
Pascal : duidelijkheid scheppen is iets wat niet altijd gebeurt, men spreekt dan van de "interne keuken", of "het geheim van de smid", verachtelijk als je zo de fora gebruikt, en dat wil ik net vermijden. Iedereen moet kunnen meesnoepen van de ervaringen van andere bouwers vind ik. Ik heb me daar als beginner ooit erg boos over gemaakt, maar da's gelukkig voorbij. Tx mate !

Swa : ik moet zeggen, ik heb mijn tanden hier zeer gemotiveerd ingezet en ik ben niet van plan om dit project af te blazen. Integendeel, het blijft borrelen inzake ideetjes die het geheel positief kunnen beïnvloeden. Blij dat je blijft volgen !

Koekie : let op, dan heb je mijn volgende foto's nog niet gezien, het papier werd vervangen door een snijplankje ! Lol.

Volgende update.

Het grote raam van het eerste verdiep heb ik alvast geïntegreerd in de muur van de voorgevel (nog niet verlijmd wegens nog compleet schilderen en voorzien van glas).
Het kleine raampje idem dito.
Ook werden er schuine ceramische strips aangebracht, alsmede enkele houten balken.

Ramen.jpg

Het is trouwens de bedoeling dat er draperieën achter het raam komen (dit moet ik echter nog eens goed bekijken).

Nu iets helemaal anders : de locatie van het huis in relatie tot de poort. Waar de snijplank tegen het huis staat, komt dus, zoals geweten nog een huis.

huislocatierechts.jpg

Ook de linkerkant van de poort ga ik verder uitbouwen (dit is dus een idee dat verder gegroeid is). Het snijplankje toont hoe ik ongeveer een uitspringende gevel ga bouwen.

huislocatielinks.jpg

Ik hoop dat jullie zo een idee krijgen van het project waaraan ik werk : een binnenplein van een stadje, waar teruggetrokken Duitse troepen de verdediging organiseren. Ik wil verschillende interacties weergeven, zoals het in stelling brengen van mijn 18/40 10,5 cm
Howitzer, het sleuren met een munitiewagen, officieren met een stafwagen die de lijnen uitzetten, zenuwachtig rondlopende infanteristen enz,noem maar op...

Vriendelijke groeten.
 
Laatst bewerkt:
Hey Gunit,

Amaii jong, :ohmy: dat ziet er heel schoon uit. ApplausApplausApplaus
Maar he,... hoe groot gaat dat worden ??? Zo te zien goeit dat uit, niewaar...:D:8
 
Swaken, het is gegroeid, dat is een feit. Groter wordt het echter zeker niet. Het moet later immers stofvrij gepresenteerd kunnen worden.

Ik heb weer wat verder gebouwd aan het raam onderaan, dit wordt er eentje met fijne onderverdelingen in verschillende kleuren glas.
Zo wordt het huis een allegaartje van verschillende tijdsvakken en dat wou ik echt bereiken.

ramen-1.jpg

Spoedig foto's van het compleet afgebouwde huis, daarna een primerlaag erover. Ga ik dan schilderen of het volgende huis bouwen ? Ik ben er niet uit...

GUnit.
 
:D ziet er goed uit tog nog een ideetje van mijn kant / mischien kun nog ergens een vlaggestok onder een raam in de gevel planten en de duitsers hun vlag laten hijsen . bv voor hun hq 8)
 
Snijplankje??????
Ik kom toch niet BBQen bij U zene.:laugh::laugh:

Erik.

P.S. De gevel is schitterend.
 
gunit,
in stilte volg ik uw project,
uw intro begon met bescheiden projectje,man wat ge hier laat zien noem ik niet meer bescheiden maar formidabel.
zeker voor wat bedreft de manier waar op u alles uitlegt ,hoe alles word gebouwd,vind ik
gewoon schiterend .
ik heb dan ook veel respect voor uw talent
groetjes,ronny
 
Amazone : de vlaggenstok is een goed idee, maar daar het om teruggetrokken troepen gaat, zal ik er geen vlag in steken (denk niet dat ze daar tijd voor hadden, met de oprukkende geallieerde troepen in hun kielzog).

Erik : verdorie, en ik wou u juist vragen deze zomer ???

Ronny : dat is graag gedaan, tx man.

Erwin : dank u, ik blijf nog wel een tijdje doorbouwen hier.

Jongens,

Hoewel ik mij eerst een beetje ga bezig houden met de schilderwerken van dit eerste geveltje, wil ik jullie het volgende bouwprojectje van dit diorama niet onthouden.

Vandaar in sneak preview een foto van het smalle, sympathieke geveltje dat ik aan de rechterkant van het eerste huis zal laten aansluiten. Ik was vooral te vinden voor het trapje en de veelheid aan texturen op de gevel.

Het gaat dus over het middelste huis.
nieuwegeveltebouwen.jpg

En nu naar de primer ! G.
 
Hoi GUnit (Guy),

Ben nog maar pas of dit forum actief,maar als ik deze bouw zie...
JA WATTE MAN...
FORMITASTISCH!!!
Zal nog veel mogen oefenen zunne!!!!!
(Al is 't voor ne beginneling wel echt allemaal goed uitgelegd.)
Had gelezen in één van uw vorige posts dat je misschien van plan was voor draprieen achter die venster te hangen??
Ben toevallig op iets uitgekomen waar je misschien iets aan hebt...
Hier 't linkje en staat onderaan van 't pdf file.

http://www.dolp-modellbau.de/files/WS_SBox_2.pdf

Groeten,

Bart

Ps:ik blijf dit kunstwerk echt wel volgen zunne!!!! Ben er nog nie goed van...
 
Hey GUnit, slaap jij soms nog eens???

Ben een weekje weg, en ik heb al een uur nodig om jou draadje te lezen, bekijken, kwijl opkuisen, nogmaals lezen, kijken, weer kwijl opkuisen.....
Man, dit is gewoon super kwaliteit wat je maakt....
En nu nog eens een vervolg ervan met het tweede huisje....
Als dit dio ergens geshowd wordt, dan moet je het zeker laten weten, dit wil ik echt wel eens in het echt gezien hebben.
Man, als jij jezelf geen kunstenaar wil noemen, dan doe ik het wel voor je.

GUnit, je bent een echte Kunstenaar ;)

En ik begrijp het dat je geen mal wil maken hoor, geld verdienen met de hobby zou voor mij ook geen must zijn (moest ik jou talenten hebben), maar je hebt wel potentieel hoor....

Bewonderende groeten,
Beyond
 
nieuwegeveltebouwen.jpg

Dit is toch niet te geloven. Net echt, niet van echt te onderscheiden gewoon.

Hoe heb je dat gedaan??? :-)
 
Bart : dit is net wat ik nodig had, super dat je mijn topic alweer een stuk interessanter maakt met deze file. Nu kan ik risicoloos "gordijnen hangen", zonder dat ze er na het inkleven van de ramen weer uitdonderen. En bovendien lijken het nog echte gordijnkasten ook !

Beyond : ik zou later zeker met dit diorama naar treffens komen, maar dan moet het echt hélemaal naar mijn zin in mekaar zitten, van figuren tot voertuigen, van huizen tot rekwisieten, het verhaal zal mooi in mekaar moeten passen...maar ik werk eraan en als ik de voorstelling uit m'n hoofd kan blijven kopiëren zoals ik nu doe, komt het wel goed denk ik, euh, weet ik zeker (een beetje zelfvertrouwen moet he).

Rik : als ik erin zou slagen de gevel zo overtuigend na te bouwen, ben ik een wel erg tevreden man. Ik heb er in elk geval zeer veel zin in om met dit nieuwe subonderdeel aan de slag te gaan. Ik vind het bouwen met kurk al net zo plezierig als het schilderhoofdstuk ! En nu weet ik dus even niet meer wat ik de voorrang zal geven : het eerste huis afschilderen of deze gevel aanvatten ???

Keuzes...keuzes...pffff.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan