Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar heb je de kanonnen van gegoten Dirk?
(Van het vorige schip had je ze nog van hout gedraaid)

Fred
 
thx.
de kanonnen zijn een 2 componenten hars dit is het zelvde spul als de rizine spullen die je kunt kopen voor alle andere modelbouw .

bij kleinere kanonnen kan je ze makelijker draaien fred maar als ze wat groter zijn vind ik het redelijk mooilijk om ze allemaal het zevde te krijgen daarom giet ik ze liever dan zijn ze zeker allemaal het zelvde.
en éénmaal als je de mal hebt kan je elke 30 min een kanon gieten :) en de mal kan je mischien later nog eens gebruiken als je nog eens in de zelvde schaal bouwt.
 
de kluisgaten



ik zie op de foto dat ik er nog eens met een vijltje door moet.

en dan morgen D day , alles is klaar gemaakt om de overloop vol te zetten en hopelijk ben ik niets vergeten. het schot van de konstand kamer heb ik er ook net in gemaakt maar dit moet nog geschilderd worden.
 
:O wat zag ik nu :unsure: in de verte zag ik een hoop volk afkomen :wow:

ze komen denk uit een sneeuwstorm want ze zien zo wit :ph34r:

kanoniers voor op den overloop om de kanonnen te bedienen:D

die moeten eerst nog een paar dagen in de zon liggen om een kleurtje te krijgen hoor.

 
LOl hoe groot zijn die in mm amazone??
 
dat ziet er mooi uit . mooi oude uitstraling .....
 
55 mm dat zou 150 cm zijn op schaal en het schijnt dat ze vroeger wat kleiner waren dus dit komt redelijk goed uit
 
Daar heb je het bij het rechte eind amazone,de mensen waren idd kleiner vroegere eeuwen
 
thx ;)

ik heb al heel wat kunnen doen maar ben nog niet klaar.
moet nog voor een 5 tal kanonnen koordjes oprollen.
het is best een hoop werk ook al zijn het maar 12 kanonnen op de overloop je bent tog een dik uur per kanon bezig eer het er helemaal in staat.



 
de overloop is klaar en kan dicht.
aan het grote en kleine luik heb ik balken gemaakt zodat het zeker niet gaat doorzakken na een tijtje. ook staan er in het midden balken onder de ribben.

 
thx danny maar dit schip bestaat niet in kid . het is eigenmaak ;)
 
zeer knap petje af ze amai . ga zo door
 
gisteren nog het dek dichtgelegd en dan ben ik vandaag begonnen aan de verschansing, en pak ik de bak en de hut van de kapitein +stuurhut ook ineens mee door :D



 
omdat ik nu overal wat bezig ben aan de verschansing en de fortuning moeten ook de versiersels er op.

dit zal dus het eerste van velen zijn
de vier onderste krullen zijn de grootste van de fortuning en deze heb ik met een tantarts boortje gemaakt, en die dingen frezen wel erg goed moet ik zeggen. :D





 
de vier onderste krullen zijn de grootste van de fortuning en deze heb ik met een tantarts boortje gemaakt, en die dingen frezen wel erg goed moet ik zeggen.

Netjes gedaan Dirk, maar die dingen gebruiken ze toch om te boren :dry:.
 
Waarom maak je de fortuning niet van een messing plaatje?
Vraagt toch veel minder arbeid en oogt veel mooier.
Zomaar een tip hoor.

Johan.
 
thx wim

hmm wat kan je dan presies in messing maken johan ? want ik snap het niet goed .

als je de krol bedoelt om deze in messing te plooien dan kun je er wel los door kijken en dat vroeger zo niet . ook heb je geen dikte maar een gewoon plaatje en dat is tog echt niet de bedoeling hoor
 
Ha sorry,Had niet opgemerkt dat het blokje niet doorgefreest was.
Het was dan ook maar een tipje he.

Mooi wat je bezig bent, doet mij terugdenken aan de Vicktory en de San Fransisco van Artisana Latino.
Maar dat waren bouwdozen, van plan af is een beetje moeilijker.

Johan.
 
np johan tips zijn altijt welkom. maar voor het kroletje kan ik het helaas niet gebruiken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan