Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi amazone
ik ben aan de amerigo vespucci bezig .
ik heb de 2de beplanking ook met deze lijm gedaan en dat viel heel goed mee .
het voordeel is dat je direckt vast zit en verder kan werken nadeel is dan wel dat je niet kan verschuiven maar dat zal wel geen probleem zijn voor u e :-).
mooi mooi zou ik zeggen doe zo verder .
 
voor mij is het de eerste keer dat ik het gebruik en het werkt zeker niet slecht ;)
 
1 kant is klaar heb ook de foto omgedraait om te zien of de waterlijn die ik afgeplakt heb of die wel goed zit.






en op naar de andere kant, ben er nog niet uit of ik er wit tegen ga smeren of het gewoon blank ga laten.
daar moet ik nog eens over na denken
 
Ziet er netjes uit Dirk.
De volgende keer weer met de Bison??
Ben daar wel benieuwd naar.
 
ja hoor wim dat is geweldig goed spul. zeker om fineer te plakken.

want als je dat met houtlijm doet gaat je fineer bol staan door dat het langs 1 kant nat is van de lijm en dat heb je hier dus niet.

als ik nog fineer moet plakken komt deze tube zeker weer uit de kast ;)
 
Wow, das wel een hele mooie romp tegen over de afgebroken romp van even terug, enkel de foto op zijn kop doet mij even duizelen :wacko: :wacko: voor de rest goe bezig!!!!!
 
Mooi werken is dat met Bison nietwaar?. Alleen kun je het niet meer verschuiven eenmaal aangebracht maar als je erbij goed oplet is het geen probleem. De romp ziet er nu stukken beter uit. Mooi.

Ron.
 
jim de foto had ik omgedraait om de waterlijn is goed te kunnen zien dat zie je op foto dikwijls beter dan in het echt omdat je dan heel het model in één keer ziet staan. wat soms mooilijk is in het echt omdat je dan links en rechts moet kijken.

ron het inderdaat mooi spul om mee te werken. maar als je alles eerst klaar maakt voor je lijmt valt het echt goed mee.

er zitten een 3500 nageltjes in de romp langs 1 kant :)
 
Tja, als ik dit zo zie was opnieuw beginnen een heel goed besluit.

Fred
 
Mooi hoor, dirk
Soms moet je herbeginnen, hé.
Weet je dat De grote Russische en Oekraïnse scheepsbouwmeesters "bizon" gebruiken voor hun plakkage-werk.
In mijn ogen zeker het beste lijm daarvoor.
:D Nog nie op je vingers geklopt, dirk, na die 3500 nageltjes:D:D
groetjes
Ward
 
ja soms moet het ,maar het is tog een mooilijke beslissing om te nemen maar achteraf gezien een goed besluit 8)

ik had het ook gezien op de foto s van de russen dat ze deze lijm gebruiken maar als ik het zo hoor gebruikt iedereen die en ik wist weer van niets en niemand die iets zecht :laugh: ik ben niet iemand die lang een geheim kan bewaren dus deel ik het graag met de gene die het nog niet kennen ;)

p mijn vingers slaan valt wel mee maar na een paar honderd moet ik tog ff iets anders doen want dan begin je een beetje dubbel te zien :laugh:
 
beplanking onderaan klaar .
nu eerst de gaten van de overloop afschrijven en boren.

 
Hoi amazone,je bent al aardig opgeschoten zie ik ondanks je euvel met de vorige heemskerck.De aanhouder wint zegt men,is waar he je bewijst het hier op voortreffelijke wijze.Patje.
 
zo ziet het er dan uit.

nu kan het 3 berghout er ook op en moet ik nog beplanken tussen de 2 eerste

 
dirk maatje,
ik kom bij u in de leer hoor,
gezien de betrekelijke korte periode dat ge boten bouwt,jawade mijne frak
ik wil ooit de victory van plan bouwen,en hoop dit ook zo net te kunnen bouwen
petje af moatje voor uw kunnen,
groetjes,ronny
 
thx ronny

ik probeer net als iedereen elke keer een stapje hoger te klimmen en als we het dan ijndelijk goed kunnen steken ze ons in de grond zeker :)
 
Gaat weer lekker Dirk en rap hoor, binnenkort kunnen de kanonnnen al bulderen :)
 
thx wim.
ja dat gaat niet al te lang meer duren
 
het 3 en 4 berghout + de vulling zit er op.

nu moet de vulling boven het 4 berghout en het ra hout nog gedaan worden en dan ga ik aan de spiegel en de wulf beginnen





de vulling moet nog wel afgenageld worden
 
Hoi Dirk,

je scheepje ziet er strak uit man !!!!:yikes::yikes:
Dit word weer een pracht exemplaar hoor !!!!ApplausApplaus
Blijf alles in stilte volgen hoor geen twijfel mogelijk.:8:8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan