Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx john.

vandaag veel gedaan maar niet veel hout verwerkt :)

alles is genageld en de vulling boven het 4 berghout zit er ook op
en langs 1 kant heb ik het ra hout er op zitten, dit moet eerst wel drogen tot morgen dan kan ik ook het andere raa hout er op maken.
 
ik heb een fout gevonden in het model van artitec :D

ze hebben de geschutsgaten in de bak te hoog staan , daar kan nooit een kanonloop door.

hoving tekent het geschutspoort door het bovenste berghout zoals getekent in rode stippelijn en als ik dat nameet is dat ook juist.

 
de spiegel heeft al vorm gekregen.
morgen ga ik de boeg (luizenplecht) aanpakken en dan zal de borstel te voorschijn komen , en hopelijk gaan al de nagels er mooi doorkomen zoals ik verwacht.



 
Hoi Dirk,


ik zie dat je niet stil heb gezeten.;););):
Ben al benieuwd naar wat gaat komen.:8
 
Mooi werk Dirk,
Zo'n geschutspoort half door een berghout, verzwakt dat de boel niet ??
 
volgens mij wel wim, als ik het had moeten maken zonder plan had het er ook anders uitgezien :D

ik heb het soms behoorlijk mooilijk hoe hoving het getekent heeft , maar het plan is zoals het is en probeer er zo wijnig mogelijk van af te wijken.

voorlopig ben ik nog zeer kontent van hoe het er uit ziet , want voor mij is dit ook weer een nieuwe bouw wijze en dat heb je nooit van de eerste keer onder de knie maar het werkt wel vlotjes en is behoorlijk tof om te doen ;)

elke keer proberen we een stapje hoger te klimmen en soms moeten we ook een stap terug doen om weer verder te kunnen.
 
Dirk, content kun je wel zijn hoor, want het ziet er gewoon netjes uit en jij gaat met stappen omhoog.
 
Ziet er goed uit hoor Dirk.
Tja, wat kan ik anders nog zeggen......:D:D
Ben benieuwd naar haar "jasje". ( wel een kleuren foto dan hoor;) )

Fred
 
ze is gedaan langsbuiten

de nagels onder het wit zie je bijna niet zitten maar de andere nagels zijn zoals verwacht wel goed zigbaar en komen er mooi door.
nu moet ik eerst nog wel een laagje matte vernis overzetten.





 
dan vandaag de spiegel onder de hekbalk aangepakt

 
De nagels komen zeker mooi naar voren.
Erg mooi zo met het kleurtje.

Fred
 
ben aan de overloop begonnen



er is natuurlijk nog niet veel te zien maar dat komt nog wel :D
 
Gelijk maar weer even 3 updates bijgelezen ;). Knap werk Dirk.
Die nagels onder het wit lijken niet op te vallen, maar het valt pas op als je de nagels niet gezet had. Hoe minimaal ook, het geeft toch een detail aan je schip.
 
thx wim als je er met je neus gaat bij hangen zie je ze wel zitten onder het wit maar ze zijn dan ook maar 0.5 mm dik dus echt veel kan je er niet van zien natuurlijk.

de overloop ga ik denk niet afnagelen omdat je er ook niets van ziet dan enkel door de geschuts gaten en dan is het tog nog behoorlijk donker om de nagels te zien ztten.

hier moet ik eerst nog eens over nadenken wat ik daar mee ga doen
 
ik heb nog wat verder gedaan op den overloop.
ga nu aan de konstantkamer beginnen, vloertje leggen en de wanden timmeren.



 
ondertussen zijn in de gieterij de 8 pounders gegoten :D 10 stuks voor op de overloop.

de houten loop heeft als mal gediend.
nu nog 2 / 6 pounders voor de konstant kamer en nog 6/ 4 pounders voor op het verdek. maar daar moet ik eerst nog een loop voor draaien die kan dienen als mal

 
al de kanonnen van de overloop opgekeust en ze staan nu in de grondverf

 
Blijf het volgen Dirk :), gaat weer lekker met die kanonnen.
 
Mooi werk ga het zeker volgen en heb er al veel uitgeleerd
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan