Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
de verschansing en de reling best een hoop werk maar het vorderd ,
1 kant is klaar alleen de bovenste reling kan ik nog niet doen dit zal voor wat later zijn. nu kan ik aan de andere kant ook beginnen met de reling te plaseren.





 
wat een mooie details man,vind de kleur van de hul ook schitterend.
 
thx patje en wim ,

het gaat lekker maar het zal ook een stuk trager gaan want ga bij mijn dochter op de bouw helpen als ik kan.
tot dat mijn rug het begeeft :laugh: maar ik probeer tog nog voormiddag te bouwen aan het schip en nademiddag ga ik dan naar de bouw anders lig ik er na een paar dagen al uit , deze oude knol :laugh::D
 
hallo Dirk,
als ik dan nog is op het forum kijk,sjonge dat gaaaaaat nogal vooruit, maar wel mooi man.
grtz
Lus
 
ben aan het schot van de stuurhut bezig






nu moet er nog een slingerlijst bovenkomen , je moet het plan op de cd echt wel grrot uitzoamen om te zien wat er juist opstaat. nu heb ik de krolletjes boven de raampjes en het omgekeerde driehoekje er op liggen.
dit is met het kleinste boortje gedaan dat ik heb en dit juist 1 groefje in gefreest

 
mooi gedaan dirk
echt vak werk
een tip : een dubbel nemen van die tekening en dat er op plakken dat je zie waar je freest of mee kleine beiteltjes er uit haal
en een vergroot naast je leggen
dat werkt heel goed heb vroeger steekwerk gehad in school en zo werkte wij om steekwerk te doen
maar echt wel heel mooi gedaan

Groetjes

Roel
 
amazone, weer zo'n gekkenwerk dat je ombouwd tot pracht !!
 
thx roel het probleem is dat het niet duidelijk op het plan staat en dat ik het er ook niet kan op plakken dus moet ik het er eerst met potloot optekenen met de lossehand en dan frezen. en het latje is maar 2 mm dik dus kan ik ook niet te diep gaan. dus trekken we onze plan zo goed het gaat.

thx Ratticus

en dan de slingerlijst die er boven komt



het is alemaal wat onduidelijk maar als het geschilderd is zal het denk wel goed komen
 
nog wat aanpassingen gedaan

zo ziet het er uit als je er normaal naar kijkt



en zo als er iemand terug kijkt :laugh:



achter het schot is het 1 voet lager dus kan de man aan het roer netjes zien waar hij heen vaart
 
goed bezig echt heel mooi werk ook je freeswerk
en ja kleine dingen heel gedetailleerd maken weet is niet gemakkelijk en is zoals je zeg op zo dunne latjes
maar is echt heel mooi gelukt

groetjes
Roel
 
Mooi werk weer Dirk en die zeelui zijn graag bij jou aan boord :)
 
Al doende leert men, dirk.
je ziet gewoonweg jouw bouwtechnieken verbeteren,.....en ieder nieuw schip is beter dan de vorige;
Applaus, kan niet meer zeggen. Maar blijf je wel volgen,....... (niet tegenstaande mijn eigen tijdsgebrek aan "La Renommée",..en toch.....maar voor binnenkort^^)
Groetjes
Ward
 
thx ward & wim

het hutje daar boven op zoals witsen het noemt



 
Fantastisch, meer kan ik er echt niet over zeggen :)
 
Ja, mooi filmpje, maar jouw boot vind ik persoonlijk wel mooier hoor.
 
thx dany 8)

maar dit is tog wel een van de mooiere exemplare die ik tegen gekomen ben ook al heb ik nog niet echt veel heemskercken tegen gekomen op het www.
een 5 tal waar ik weet van heb en daar zijn dan nog 2 modellen van artitec bij ( plastic kid ) en 3 houtbouw.

en ze zijn alle maal volgens het plan van hoving gemaakt en tog zie je erg veel verschillen tussen de modellen, maar het zijn dan alemaal wel schratch modellen want een houten kid is van dit schip nog niet uit wat wel spijtig is want het is een heel mooi schip met mooie lijnen en niet zo mooilijk te maken.

de zij kanten van de schotjes heb ik ook nog ff bij gewerkt want dit vond ik nog niet helemaal goed, heb er nog een beetje afgeschuurt zodat ik er een fineertje tussen kon steken , en nu sluiten ze mooi aan aan de wand zonder spleet. en als het eenmaal geschilderd is zie je het niet meer.
 
zat vandaag een beetje vast moest eerst de bak nog vloerplanken in leggen nog kanonnen gieten en dan ben ik de 2 schotten gaan schilderen







voor de kleuren heb ik een beetje bij hoving gaan kijken
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan