Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx mannen, nu met de tour zal alles een versnelling lager liggen ;)
 
Mooi werk Dirk!
Ga jij maar eens even de Tour bekijken, kunnen wij op ons gemak eens bijlezen ;).
 
in mijn zoektocht om heel het schip te willen verweren heb ik van daag een testje gedaan om de verf te verweren ( verouderen)

bovenste latje gewoon geschilderd middenste met wijnig en het onderste met veel krakelierlak

hier het busje
175_001.JPG


het rezultaat

12_016.JPG


ik vind het onderste best wel mooi en zal waarschijnlijk al mijn verf hier mee behandelen of hebben jullie daar een ander gedacht over
 
Knap werk amazone een lust voor het oog vriend,wat betreft je vraag hier boven de onderste vind ik ook persoonlijk de mooiste maar denk je niet dat het iets teveel gaat worden als je alle verf hier mee gaat behandelen...
 
Ziet er goed uit met die lak Dirk, zelf zou ik ook voor de onderste of de middelste gaan.
Scheelt ook een bak werk zeker ?
 
hoi danny &wim

danny: ik ga er van uit dat de verf in de 17 eeuw niet was zoals ze nu is dus kwalitatief gezien. dus scheurtjes en afbladen van de verf denk ik dat veel eerder gebeurde dan nu zeker bij een schip dat altijt in weer en wint staat , zeker in de tropise warmte moet de verf het zeker erg te verduren hebben gehad. het is ook macro stand van de camara die het zogroot uitvergroot.

wim/ het werk is het zelvde enkel de hoeveelhijd die je er op moet smeren is een beetje meer , maar ik moet dus eerst alle al gevervde onderdelen eerst behandelen en daarna nog eens oververven.
dat is dus zeker 2 dagen werk voor ik helemaal rond ben.
 
Hoi Amazone.

Zou mij niet verbazen dat de verf van vroeger veel beter was.;)
Meestal op basis van olie gemengt met pigmenten van diverse kleuren.
Het meeste trok gewoon in het hout en stoote water af, er bleef wel zoutaanslag achter die de boel een wit waas bezorgde.
Maar of de verf daarvan ging krakleren weet ik niet.

Maar het idee van jou is niet slecht, maar zou het niet te zwaar uitvoeren.

Johan.
 
Hoi Dirk,

na ons gesprek via de telefoon toch even google-chome gedown load.
En zie daar kan nu weer even laten horen dat je een fantastische boot aan maken bent.
De knechtjes ziet er erg speciaal uit zeg !!!
Mag je best enkele detailfoto's van maken hoor !!!( de schilderde hé)
 
Na 3 weken hier niet meekijken loopt ik dus gelijk 5 pagina's achter.( ik had vakantie)
Nou Dirk het gaat zeer goed vooruit. Het wordt een mooi schip hoor.
Voor het krakeleren zou ik persoonlijk voor de middelste kiezen. De onderste vind ik te veel. ( Mijn mening.)

Fred
 
johan fred mischien moet ik het ook niet overdrijven en al ik tog voor het middelste kiezen thx.

thx john en ben blij dat je weer boven water bent want niet meer kunnen reageren op topics is om zot van te worden ;) gelukkig is het opgelost met google crome te dl 8)
 
ik heb het tog klaar gekregen vandaag dus hier zijn de foto s.

127_004.JPG


156_002.JPG


de 2 bovenste zijn natuurlijk macro foto s dus hier eentje van wat verder en als je er 50 cm van afstaat zie je de scheurtjes ook niet staan

176_001.JPG
 
ik ben stiletjes aan met het galjoen begonnen

64_007.JPG


92_006.JPG


157_002.JPG
 
Heb je dat zelf gesneden Dirk?
Ziet er echt mooi uit die leeuw en de versiering!!

Fred
 
thx fred.
de leeuw is nog wel niet helemaal af hoor , het zij zicht zit wel goed maar er moet nog wat aan zijn kop gesneden worden omdat ikdaar nog niet echt kontent van ben.
maar alles is zelf gemaakt , op deze schaal vind je tog niets dat past dus dat gaat nog een probleem zijn voor de scheepslantaarn
 
Al mooi aan het werk.
Maar zoals je zelf aangeeft nog wat werk met de leeuwekop.
Wat de lantaarns betreft zal het zeker niet moeilijker zijn als dit figuur te maken.
Ben er zeker van dat je dit voortreffelijk gaat aanpakken.

Johan.
 
thx mannen

de reling van het galjoen , net geverft dus moet er nog een keer over om te verouderen en dan kan ze er morgen tegen

141_003.JPG


177_001.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan